Jump to content
Annons

Den Nya Forumgenerationen


Valle

Recommended Posts

Annons

De dricker kaffe eller har somnat efter "så mycket bättre".

HEHEHE! 😄

Har faktiskt kollat denna säsongen. Och det var väl sådär. Laleh är ju den enda som gjorde nåt smart. Eva, en surflata av rang. Lena, ett karbonpapper. Tomas, som vanligt lite självgod och bjöd ändå lite. Jason jävligt rolig (har supit med han). E-type lite imponerad på han som person (säkert som vanligt bakom kulisserna, lynnig). Wiehe, en falsk kommunist!

Link to comment
Dela på andra sajter

HEHEHE! 😄

Har faktiskt kollat denna säsongen. Och det var väl sådär. Laleh är ju den enda som gjorde nåt smart. Eva, en surflata av rang. Lena, ett karbonpapper. Tomas, som vanligt lite självgod och bjöd ändå lite. Jason jävligt rolig (har supit med han). E-type lite imponerad på han som person (säkert som vanligt bakom kulisserna, lynnig). Wiehe, en falsk kommunist!

Smart? Snarare hjärta än smartness väl (även om hon inte för den skull är på ngt sätt dum)?

Surflata? äh. Innerligt, vackert (men visst blir det sämre när hon sjunger på engelska?).

Tomas självgod?

Jo, Lena gjorde ju det förvantade

Jason go snubbe - och oj så bra han gjorde Flickan o Kråkan

E-type. Positiv överraskad av människan.

Wiehe. Glädjespridare. Engagemang.

Oj, tillbaks till ämnet kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag räknas väl till den "nya generationen" även fast jag sökt information här ett antal år innan jag reggade mig, hade antagligen en undran jag inte hittade nått svar på.

Jag ser liknelser med ett annat stort forum jag hängde mycket på och var aktiv i(ca 4000 medlemmar, hälften mer eller mindre aktiva). Inte lika stort som det här, spelar egentligen ingen roll.

Den mysiga gemenskapen som ett fast stort sällskap hade bröts upp av att fler och fler reggades, forumet blev större, gamla medlemmar irriterade sig mer och mer på dom "nya som kom". Det startade många onödiga trådar som urartade, dom viktiga trådarna försvann i mängden... Forumägarna tröttnade tillslut och la ner hela skiten.

Ett forum lever sitt eget liv och det är medlemmarna själva som väljer vilken atmosfär det ska vara, inte lätt för en eller några administratörer att styra över det.

Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta mer än att jag känner igen tendenserna och det känns som att detta forum håller på att gräva sin egen grav, vilket jag givetvis inte hoppas då det är en grym informationskälla!!!

Mvh

Passiv användare

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

På tal om så ska det låta/mycket bättre - Laleh helt ok men inget revolutionerande och samma med Jason men lite surt på melodin på flickan och kråkan och samma på radion på musikhjälpen i går kväll när han körde improviserat vox only i samband med att dom chatta om nåt. Dom andra körde sitt vanliga proffsiga läge som jag förväntat mig, alla kanske inte min favvo men kompetent så för mig är det i alla fall när det gäller det programmet älst = bäst/mest erfaren och funkade bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag undrar fortfarande. Faktiskt. Du har nämnt inlägg som varit grövre/mer förolämpande/osv än ditt/dina, därför tycker du att varningar utdelas inkonsekvent. Låt säga att du kan peka på 3-10-40 såna inlägg och att alla är författade av "den nya generationen".

Min fråga till dig: vet du att dessa inlägg passerat modereringen obemärkt (dalt), eller tror du det?

Inkonsekvensfrågan är mer komplex än så, Herr Moderator. Jag kan inte peka på tiotals enskilda inlägg, och tycker inte heller att jag ska behöva det. Med samma bestämdhet som du avfärdade mitt påstående om "daltande" så talar jag om för dig en gång för alla att inkonsekvensen finns där (det har du faktiskt inte "avfärdat" lika omsvepande, vilket måste tyda på att du är rädd för att det kanske ligger en sanning i det jag skriver). Min uppfattning har blivit mig mer övertygande vad det lidit de senaste åren – jag är trots allt en flitig besökare/postare. Det har helt klart skett någon form av kovändning i Högsta Ledning i fråga om "yttrandefrihet". Sedan att majoriteten inläggsförfattare bemöter mig med totalt oförstående, det är en annan sak och inget jag kan göra något åt; det är tydligen bättre (och enklare än att kolla efter) att insinuera att jag inbillar mig och/eller att jag rent allmänt bara är en otrevlig person.

På din fråga till mig: "vet du att dessa inlägg passerat modereringen obemärkt (dalt), eller tror du det?"

Mitt svar får bli: något mittemellan vet och tror. Å andra sidan är det ju helt ointressant hur många inlägg som "passerar" moderering, det är när och på vilka grunder medlemmarna ska straffas för sina uttalanden som är intressant. Såvitt jag har förstått (per den 16 december), så har av följande uttalanden endast ett lett till varning, gissa vilket:

1. "har du problem med det din rasist"

2. "Detta om något bevisar hur farlig du egentligen är"

3. "Jag tycker att du är en läskig person"

4. "Du är en mycket sjuk man"

5. "Du måste ha ett j*vligt jobbigt liv, den saken är säker"

HURSOMHELST, så här avslutningsvis: Jag ser ingen poäng i att diskutera sådana viktiga frågor i en totalt utflippad "fredagstråd" (i alla fall inte medlem vs moderator). Jag har startat andra dedicerade trådar för någon av de punkterna som har nämnts, och jag ser gärna att Högsta Ledningen tar en titt på dessa frågor där.

För övriga punkter kommer jag mer än gärna att skapa dedicerade trådar (eller en samlad tråd), och jag lovar att anstränga mig för att inte få det att framstå som en tråd där det är OK att bryta mot forumreglerna stup i kvarten, vilket ju uppenbarligen är OK i mina trådar; så länge jag själv inte bryter mot någon regel, vill säga. (Minns nämligen nyligen då jag hade startat en högst seriös tråd, men som i vanlig ordning flippade ut. Ungefär hundra inlägg in i tråden skrev jag något "olämpligt". Inlägget ifråga slängdes i papperskorgen och tråden förpassades till OT-avdelningen. Och javisst ja, det blev en varning; ett av uttalandena jag punktat ovan.)

God söndag på er allihop! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte illa Valle, först den vidrige uslingen & massmördaren/utrensaren Stalin i 1:a inlägget, och nu Karl XII fångad i Turkland, ja vi får tacka honom för att han klantade till hela skiten och var fånge hos dom i flera år och tog med sig lite nya & goda mattraditioner så Svenne lärde sig äta annat än potäter och saltad jävla sill...kanske är bilden fr Poltava men det var början till slutet, som allt annat*

Ah, en som också kan sin historia (själv är jag såld på svenska krigarkungar, och i all synnerhet XII:an) 🙂

Jag är osäker på när bilden är menad att ha blivit "tagen" (jag bara plockade den). Kungen är sårad i foten vilket måste vara i ett tidigt Poltava-skede (och alltså inte under hans vistelse i Turkiet).

Hursomhelst, grattis till vad som måste vara ett explosionsartat rekord i antal inlägg åtminstone, 8 sidor sedan den sparkade igång igår e.m. denna tråd som jag inte alls förstår innebörden av, seriöst, luktar sålunda narcissism här men whatever, alla har vi våra sidor!

Njae... många av mina trådar "exploderar" gärna ([searchInKey]=&search_app_filters[forums][sortKey]=posts&search_app_filters[forums][sortDir]="]kolla här). Men du har rätt i att innebörden sällan får någon chans att rota sig, och tråden formligen stinker av fåfänga och megalomani (hos TS, alltså).

Edit: Infogade länk.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

berezovskii-boris-understanding-the-leadership-of-stalin-come-forward-with-communism.jpg

Hej

Anledningen till att vissa medlemmar här måste bråka hela tiden, beror på deras personlighet och bitterhet och har inget att göra med hur länge dom varit medlemmar här. Dom är garanterat likadana på riktigt men kanske inte drar på lika hårt som dom vågar här i skydd av ett påhittat namn och en bild att gömma sig bakom.

Många av missförstånden som sker här beror på att vissa inte orkar läsa igenom en hel tråd utan ser vissa inlägg som får deras inre/politiska varningsklocka att ringa. Men oftast ser dom något som dom själva vill se. Och sen helt sonika slänger dom in ett helt korkat inlägg som oftast är ett direkt personangrepp på den dom väljer att avreagera sig på.

Kör jag och krockar med min bil varje vecka i ett helt år, så kanske det inte är så lämpligt att jag får behålla mitt körkort.

Tex skall jag ut och jaga älg kan det vara väldigt bra och nyttigt för mig att ta reda på hur en älg låter och hur den beter sig och hur den ser ut. Annars blir nog frugan lite snopen när jag lovat älgstek och kommer hem med resterna av en ekorre.

Sen att vissa reagerar på det och anmäler det har jag inget emot. Vi skall vara glada att det finns människor som har modet att ställa upp för människor dom aldrig träffat och försvara dom vid påhopp. Det är abslolut inget mesigt att reagera på när något inte går rätt till. Det är ingen yttrandefrihet att mörda, misshandla ,mobba eller trycka ner någon annan person som har olika åsikter än ens egen. Man måste får kritisera saker utan att det skall uppfattas som att man drar alla över en kant osv

Hur gör vissa av er när ni ser någon bli misshandlad på stan? går ni bara förbi och tycker det är mesigt att ringa polisen eller griper ni in och ringer polisen.

Moderatorena på detta forum gör ett bra jobb. Dom skall ha en stor eloge. Dom gör detta på sin fritid och så som det ser ut här fattar jag ibland inte hur dom orkar. Sen verkar det som om det gått någon slags paranoia om vem som trycker på anmäl knappen. Ska vissa av er här nu jaga dessa ni tror det är och helt enkelt frysa ut dom för att dom reagerar på något som kanske borde granskas?

För min egen del har jag tryckt två gånger och det var när en person kom rakt in i en tråd utan att ha tillfört något och skrev idiotiska saker om mig och den andra gången anmälde jag mig själv 🙂 när bägaren rann över och tyvärr så jag blev en lika dålig person som mina belackare och skrev en massa skit.

Jag har inget emot när vissa ämnen blir lite ot, när medlemmar berättar om sina personliga erfarenheter. För vissa ämnen är så breda att det skadar inte tråden som sådan. Jag tycker det är starkt att vissa som vågar dela med sig om sina personliga erfarenheter när det oftast här avfärdas som lögner eller så får man utstå att bli kallad tex knarkarjävel (i drogtråden)

Sen har jag också märkt att när några medlemmar som upplever motgångar i en diskussion går in i tex den allmänna snacktråden och skriver tex nu ligger jag i en fejd i den och den tråden och vipps så dyker flera medlemmar som brukar vara där i allmänna tråden och börjar med direkta personangrepp osv och sen när tråden låses och dom har uppfyllt sitt mål, då brukar dom tacka varandra i samma tråd typ tack för supporten osv. Då kan man ju undra hur dessa personer är irl? Och vad dom tillför detta forum? vill dom bara bråka?

Alla som betett sig illa mot mig har alla varit medlemmar länge.

Så valle anledningen till att det ser ut som det gör på detta forum nu förtiden beror på hur vissa personer är på riktigt och det avspeglar sig här.

Det är också en av anledningarna till att säkerhetspoliser världen över söker igenom forum ( dock inte sådana som denna) bloggar osv för där hittar man oftast personer som är villiga att gå från ord till handling i sin villja att övertyga världen om att deras uppfattning är den enda rätta och alla andra har fel.

Jag tror inte forumet kommer att dö. Däremot hoppas jag att dom som hela tiden skall bråka om allt och med alla kanske inser att det största problemet ligger hos dom själva. Och dom lägger sin energi för att få bort det beteende. Om dom klara det själva eller med professionell hjälp får dom själva avgöra.

Sen om jag har tillfört forumet något blir ju en fråga till dom jag hjälpt.

god jul

  • Gilla 6
Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att vissa medlemmar här måste bråka hela tiden, beror på deras personlighet och bitterhet (...) Alla som betett sig illa mot mig har alla varit medlemmar länge (...) beror på hur vissa personer är på riktigt och det avspeglar sig här (...) Och dom lägger sin energi för att få bort det beteende. Om dom klara det själva eller med professionell hjälp får dom själva avgöra.

Fast... nu vet jag inte riktigt vad du vill ha sagt med det där. Du verkar snacka om något helt annat. Men OK:

Menar du att "de som bråkar" plötsligt börjat avspegla sina psykstörningar i sina inlägg? Eller menar du att Högsta Ledningen fram tills nu har varit överseende med att personer lider av psykiska och/eller neurotiska sjukdommar/tillstånd?

Eller menar du att du "äntligen har hittat svaret"? är du rätt person att sätta diagnoser?

Du och några till är väldigt förtjusta i att dra in Aspergers syndrom och liknande så fort någon "beter sig illa". Och nu kanske detta kommer ut fel: Men har det slagit dig att godtyckligt diagnosställande i sig också kan tas som att DU "beter dig illa"; bara för att DU eventuellt har fått konstaterat någon NPF (du har själv öppet skrivit om det här på forumet***), så gör det ju inte dig till någon expert i ämnet NPF.

*** Sådär ja! Jag hade aldrig skjutit in den där förbannade jävla parentesen om det inte hade varit för att jag i och med Den Nya Ordningen känner mig inskränkt i min "yttrandefrihet"... Förr hade parentesen varit underförstådd. Men inte nu längre.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast... nu vet jag inte riktigt vad du vill ha sagt med det där. Du verkar snacka om något helt annat. Men OK:

Menar du att "de som bråkar" plötsligt börjat avspegla sina psykstörningar i sina inlägg? Eller menar du att Högsta Ledningen fram tills nu har varit överseende med att personer lider av psykiska och/eller neurotiska sjukdommar/tillstånd?

Eller menar du att du "äntligen har hittat svaret"? är du rätt person att sätta diagnoser?

Du och några till är väldigt förtjusta i att dra in Aspergers syndrom och liknande så fort någon "beter sig illa". Och nu kanske detta kommer ut fel: Men har det slagit dig att godtyckligt diagnosställande i sig också kan tas som att DU "beter dig illa"; bara för att DU eventuellt har fått konstaterat någon NPF (du har själv öppet skrivit om det här på forumet***), så gör det ju inte dig till någon expert i ämnet NPF.

*** Sådär ja! Jag hade aldrig skjutit in den där förbannade jävla parentesen om det inte hade varit för att jag i och med Den Nya Ordningen känner mig inskränkt i min "yttrandefrihet"... Förr hade parentesen varit underförstådd. Men inte nu längre.

1. Man behöver inte vara psykstörd för att man har aspergers eller adhd. Dina ord inte mina. Man behöver inte ens vara agressiv. Men om någon bråkar hela tiden och går igång på minsta lilla borde det rimligtvis vara något som ligger bakom. Sen vad det är borde i ärlighetens namn en doktor psykolog få avgöra. Alla kan vi ha en dålig dag men 365 dagar om året?

Det jag skrev är så som jag upplevt forumet sen jag började. Och givetvis jag förväntade mig att dom som tog åt sig börja skriva direkt 🙂

Jag har stor erfarenhet av ämnet isig då jag genomgått många tester. Jag har hela mitt liv lidit av adhd tyvärr fick jag först hjälp i vuxna år. Och med facit i hand har jag och min närmsta omgivning äntligen fårt svar på varför jag betett mig som jag gjort i alla år. Och valle vare sig du tror det eller inte så har jag levt ett väldigt hårt liv med allt vad det innebär. Och kan jag hjälpa någon vem det än må vara. Då är blir jag glad.

Med vänlig hälsning,

Link to comment
Dela på andra sajter

ööh, så Valle, Claes och jag ska känna oss träffade? 😲

Nej det var ironiskt menat mot valle.

Edit: claes är en av dom hjälpsammaste och trevligaste medlemmarna på forumet. Och det är ju sådana som han som inte får försvinna pga allt bråk.

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

1. Man behöver inte vara psykstörd för att man har aspergers eller adhd.

Rätt! Jag menade nog att säga neuropsykiatriskt sett funktionsnedsatt, istället för "psykstörd". OK så?

Och valle vare sig du tror det eller inte så har jag levt ett väldigt hårt liv med allt vad det innebär. Och kan jag hjälpa någon vem det än må vara. Då är blir jag glad.

Well, enligt min mening är det på inga sätt någon hjälp att (offentligt) sätta diagnoser på folk man är arg på, oavsett man är neuropsykiatriskt sett funktionsnedsatt eller inte. Det är nämligen delvis min uppfattning om ditt struttande här på forumet. Du verkar använda din neuropsykiatriska funktionsnedsättning som ursäkt för att "ge igen" lite grann. Med min person föredrar du att göra så (det finns ju inlägg där du har sagt att jag lider av flera neuropsykiatriska funktionsnedsättningar på en gång – och du antar inte bara, du skriver att det är högst sannolikt). Varför "hjälper du mig" genom att skriva det så offentligt och inte genom PM? Är det för att det är så man "behandlar" neuropsykiatriska funktionsnedsättningar?

Kom igen nu... vist är det för att "ge igen lite"?

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: claes är en av dom hjälpsammaste och trevligaste medlemmarna på forumet. Och det är ju sådana som han som inte får försvinna pga allt bråk.

Du behöver nog inte oroa dig över Claes. Han kommer troligtvis hänga här till forumet tar ned skylten.

Jag tycker det är bättre att fokusera på hur man kan göra forumet trevligare och mer hjälpsamt för flera.

Det är svårt att göra raka jämförelser med hur forumet såg ut och fungerade för fem år sedan. Det var så mycket mindre på den tiden. Och veteraner var dom som hängt här längre än två år.

Idag består forumet av drygt 20 000 medlemmar. Det ger en annan stämning och kräver troligtvis annan typ av moderering etc.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Rätt! Jag menade nog att säga neuropsykiatriskt sett funktionsnedsatt, istället för "psykstörd". OK så?

Well, enligt min mening är det på inga sätt någon hjälp att (offentligt) sätta diagnoser på folk man är arg på, oavsett man är neuropsykiatriskt sett funktionsnedsatt eller inte. Det är nämligen delvis min uppfattning om ditt struttande här på forumet. Du verkar använda din neuropsykiatriska funktionsnedsättning som ursäkt för att "ge igen" lite grann. Med min person föredrar du att göra så (det finns ju inlägg där du har sagt att jag lider av flera neuropsykiatriska funktionsnedsättningar på en gång – och du antar inte bara, du skriver att det är högst sannolikt). Varför "hjälper du mig" genom att skriva det så offentligt och inte genom PM? är det för att det är så man "behandlar" neuropsykiatriska funktionsnedsättningar?

Kom igen nu... vist är det för att "ge igen lite"?

Ett sätt att kringgå få varning. Han är inte dum. Int fan är det för att hjälpa i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Idag består forumet av drygt 20 000 medlemmar. Det ger en annan stämning och kräver troligtvis annan typ av moderering etc.

Och hur många av de är aktiva? Ett litet fåtal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt! Jag menade nog att säga neuropsykiatriskt sett funktionsnedsatt, istället för "psykstörd". OK så?

Well, enligt min mening är det på inga sätt någon hjälp att (offentligt) sätta diagnoser på folk man är arg på, oavsett man är neuropsykiatriskt sett funktionsnedsatt eller inte. Det är nämligen delvis min uppfattning om ditt struttande här på forumet. Du verkar använda din neuropsykiatriska funktionsnedsättning som ursäkt för att "ge igen" lite grann. Med min person föredrar du att göra så (det finns ju inlägg där du har sagt att jag lider av flera neuropsykiatriska funktionsnedsättningar på en gång – och du antar inte bara, du skriver att det är högst sannolikt). Varför "hjälper du mig" genom att skriva det så offentligt och inte genom PM? Är det för att det är så man "behandlar" neuropsykiatriska funktionsnedsättningar?

Kom igen nu... vist är det för att "ge igen lite"?

Hej

Jag har aldrig använt det som en ursäkt för något. Det har kunnat förklara en stor del av mina val i livet nu i efterhand. Det stämmer att det var nog du som åkte på en i diagnos. Men om jag inte minns fel gav du någon en diagnos i samma tråd. Jag upplever inte att du varit en av dom

Som jag personligen haft problem med, visst du är väldigt agressiv och kan vara väldigt otrevlig. Jag blev väldigt tidigt varnad för dig här på forumet. Men inget så direkt mot mig. Jag tycker hela tanken med att ge igen känns så olikt mig under min tid på forumet. Jag har lärt mig mycket av dig under min tid här och det skall du ha credd för. Jag är inte sugen på att bråka med någon faktiskt.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett sätt att kringgå få varning. Han är inte dum. Int fan är det för att hjälpa i alla fall.

Det har hänt typ 1 gång och det var knappast för att undgå varning. Jag skriver inte inlägg för att kringå varningar och gå under radarn som man läst att vissa tror det handlar om. Jag kan bara be om ursäkt till valle om han tog illa upp i den tråden för längesedan.

Det i inlägget mitt första inlägg ovan handlar inte om att ge någon en diagnos. Utan det är min uppfattning både här och irl om någon bråkar och är agressiv osv hela tiden så brukar något lika bakom det beteendet.

Väldigt många intagna på landets fängelser lider av obehandlad adhd. Är det en tillfällighet?

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/obehandlad-adhd-vanligt-bland-fangar_5852327.svd

God jul

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara be om ursäkt till valle om han tog illa upp i den tråden för längesedan.

Ursäkt onödig. Men godtages.

Jag tar ytterst sällan "illa upp" och gjorde det definitivt inte i det aktuella fallet heller. Däremot kan det säkert uppfattas så när jag använder vad andra säger om mig som kontringar i mina debatter.

(Jag har inget otalt med dig – och heller ingen NPF, sist jag checkade. Men om du väljer att gå i debatt med mig, så är det tyvärr det här svinet du får nöja dig med grinbig.gif)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...