Jump to content
Annons

Den Nya Forumgenerationen


Valle

Recommended Posts

Annons
sadomachine (oregistrerad)

Jävlars... här börjar det jäsas än större bullar... även tidningen verkar ha drabbats av Ny Generation.

(Fast, där backar jag nog Olsberg/IDG. Det är en business där folk betalar för materialet; om tidningen säljer bäst hos en viss kundgrupp, så är det den kundgruppen som prioriteras.)

Ja, det är klart att nybörjarna är en större målgrupp...., men någon måste ju svara på deras frågor eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hänger inte ut dig som lögnare!

Jag vet att du inte gör det.

Det är bara ditt antagande från dig att forumet skulle försvinna...

Fast, det är jag övertygad om. Faktiskt. Om Högsta Ledningen fortsätter sitt daltande (som i och för sig har dementerats två gånger redan), så kommer det definitivt leda till att forumet självdör.

Hmmm... självdör...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte deltagarna i den här tråden göra en utbrytning och starta ett sprillans nytt forum? Tänker mig att det skulle kunna heta nåt i stil med "snillenspekulerar.nu", alternativt "volvovillavovveochspeladeibandengång.se". Inträdeskrav bör vara minst fem års dokumenterad aktivitet på studioforumet, minst en länk till en tråd där man satt valfri deltagare ur Den Nya Generationen ordentligt på plats, har det inget med trådens ämne att göra blir det bonuspoäng och genomskinlig skärmkeps med valfritt Arne Anka-citat på i belöning från moderatorerna.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är klart att nybörjarna är en större målgrupp...., men någon måste ju svara på deras frågor eller?

Sant! Men de artister/tekniker etc som ger svar och uttalar sig i tidningen antar jag ställer upp för att de gynnar deras anseende/karriär. Glöm pro bono! Lika mycket som tidningen är "business", lika mycket är syftet för dem som ställer upp i tidningen "business".

Link to comment
Dela på andra sajter

business är aldrig fel ?eller ,,kan man tjäna en slant på det man gör fine eller ?? ska en hel verksamhet ta stryk av lite ålder dom, näj fan.som allt här i världen kan man inte tjäna stålar är man inget, finns inget fruntimmer inget hem .har man inte det så ,varför leva..Barn ja det är det du ser här ..framtiden ..växer ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte deltagarna i den här tråden göra en utbrytning och starta ett sprillans nytt forum? Tänker mig att det skulle kunna heta nåt i stil med "snillenspekulerar.nu", alternativt "volvovillavovveochspeladeibandengång.se". Inträdeskrav bör vara minst fem års dokumenterad aktivitet på studioforumet, minst en länk till en tråd där man satt valfri deltagare ur Den Nya Generationen ordentligt på plats, har det inget med trådens ämne att göra blir det bonuspoäng och genomskinlig skärmkeps med valfritt Arne Anka-citat på i belöning från moderatorerna.

Sen finns det rookies som nyss hittat kuken sin och vill hävda sig med det. "-Check me out!"
Link to comment
Dela på andra sajter

ICA, min bäste Helvetesgris, ICA 😉 Jag var bara "personalen på Ica" (som upphovsmannen till utvecklingen av dramat bestämde).

Ja, jag vill bara förtydliga att personen i filmen inte har med saken att göra.

Nä, jag hade kunnat valt Willys, Coop, Pressbyrån eller varför inte Gugges Kiosk & Livs i Nacksta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt är business, det är bara frågan om vad valutan är. Att du gör reklam för Hellvalla i din signatur är ju business, och jag antar att du önskar en insättning av props på ditt credkonto.

Hellvalla? 🙂 Hellvalla är ingen business... Men visst, ge mig ett erbjudande och jag ska snacka med gubbarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Sant! Men de artister/tekniker etc som ger svar och uttalar sig i tidningen antar jag ställer upp för att de gynnar deras anseende/karriär. Glöm pro bono! Lika mycket som tidningen är "business", lika mycket är syftet för dem som ställer upp i tidningen "business".

Så illa tror jag väl inte att det är...., jag hjälper gärna till utan att tänka på mitt anseende eller karriär men oftast så finns här folk som kan svara fan så mycket bättre trots att jag har hållt på med det här i närmare 20år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte deltagarna i den här tråden göra en utbrytning och starta ett sprillans nytt forum? Tänker mig att det skulle kunna heta nåt i stil med "snillenspekulerar.nu", alternativt "volvovillavovveochspeladeibandengång.se". Inträdeskrav bör vara minst fem års dokumenterad aktivitet på studioforumet, minst en länk till en tråd där man satt valfri deltagare ur Den Nya Generationen ordentligt på plats, har det inget med trådens ämne att göra blir det bonuspoäng och genomskinlig skärmkeps med valfritt Arne Anka-citat på i belöning från moderatorerna.

Sen finns det rookies som nyss hittat kuken sin och vill hävda sig med det. "-Check me out!"

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

(Fast, där backar jag nog Olsberg/IDG. Det är en business där folk betalar för materialet; om tidningen säljer bäst hos en viss kundgrupp, så är det den kundgruppen som prioriteras.)

Forumet är ju exakt lika mycket business som tidningen är. De skapade inte forumet för lite kul prat utan för att tjäna pengar. Så om man bör anpassa till kundgruppen, varför pratar du med nybörjare som om de vore idioter?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte vara den som är den, men har inte den här tråden precis uppnått det jag pratade om? En jävla massa off-topic och halvtjafs? I rest my case.

Fair enough! Men igen, vad tyckte du att ditt (och dina andra två) inlägg nyss tillförde tråden? Nytta? Du har gjort tre inlägg i den här tråden, och i alla gnäller du om hur dåligt utfört det är...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...