Jump to content
Annons

Den Nya Forumgenerationen


Valle

Recommended Posts

Annons

Forumet är ju exakt lika mycket business som tidningen är. De skapade inte forumet för lite kul prat utan för att tjäna pengar.

Jag skulle ärligt talat döda för en kommentar på den här från Olsberg 😄

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det nån ON topic i den här förresten?

Satt och tänkte på det med.

vAD VILL MAN HA SAGT MED DENNA TRåDEN EGENTLIGEN?

oJ capslock. 😆

Om man ska uttrycka sig lite politiskt, så kan man väl säga att någon har ropat "All Makt åt Folket" och att forumet därmed är på väg mot sin undergång.

Enligt min mening, alla fall!

Och jag älskar alla. Och ingen är läskig.

Redigerat av KillwithSkill
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

JASSÅ... SÅ NI är ute och fiskar redskap till kvällens afton era gamla krutdurkar och eländesbesvär, en synnerligen tillskovad tillställning i den klänningsbeklädda höga hästens dans, en praktfull melodi av allvarsamt elände, men i synnerligen kraftfull berusningsdans vill jag med mitt ack blott tunga öga, hämta en allvarssam föreningsgren att hänga sams i, ty julen ett omrÅde för demoner och änglar, att ägnas tanke och hjärta, i millenium-bubblans ekipage, kaffe.. nÅn!? i digitala händer, lämnar jag vidare för andra tänder....

wild-horse_758_600x450.jpg

Redigerat av Martin
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Va vill ni.. forumet låter bitter nu !

Menar det kommer folk hela tiden alla vill något .

Med sina frågor, men Det vill väll alla?eller.

Det kommer alltid finnas frågor och svar ja.

Men tänk så här da lilla jakop 7 år kan sjunga hur bra som helst men Pappa Eloff.

Vill inte det .Jakop söker sig hit .Vill ha Hjälp .så sitter en Storstövlad skit å säger du får inte vara här.

pg Du kan inget du vet inget, sök hjälp Skiter väll jag i..

Pappa lägg ner .

Glöggen är slut.

Puss kram Hemmpe

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Orkade läsa 4 sidor, sen kändes den här tråden sjukt ointressant. Jag vet inte riktigt, jag har varit medlem här sen 2007. är jag den nya eller gamla generation? Det får ni avgöra.

Det enda jag vet med säkerhet är att jag hellre hjälper en gröngöling med att rekommendera utrustning i en tråd denne skapat i hopp om att någon vänlig själ ska dela med sig av sin kunskap, än att lägga min energi på massa meningslösa inlägg som inte tillför världen eller forumet ett skit.

Precis som 95 % av övriga inlägg i den här tråden hamnar detta också bland det sistnämnda skulle jag tro, men det hade det inte gjort om tråden redan var fucked-up med OFF-TOPIC och bullshit.

När ska det gå upp för vissa av er att mycket av det ni delar med er av inte tillför diskussionen någonting utan är, precis som Unicorn säger, rent dravel och trams?

Det är ju främst ni "veteraner" som smutsar ner alla trådar med alla era påhopp på varandra och eran sjuka fäbless att till 100 % bevisa och argumentera att just eran ståndpunkt i olika ämnen är den som gäller.

Visst att det ska diskuteras, men i de allra flesta fall leds diskussionen helt åt helvete fel och det är inte tack vare mig.

Har jag inget vettigt och säga håller jag käften. Det borde ni också tillämpa. Så kan vi försöka föregå med gott exempel därefter.

  • Gilla 6
Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Orkade läsa 4 sidor, sen kändes den här tråden sjukt ointressant. Jag vet inte riktigt, jag har varit medlem här sen 2007. är jag den nya eller gamla generation? Det får ni avgöra.

Det enda jag vet med säkerhet är att jag hellre hjälper en gröngöling med att rekommendera utrustning i en tråd denne skapat i hopp om att någon vänlig själ ska dela med sig av sin kunskap, än att lägga min energi på massa meningslösa inlägg som inte tillför världen eller forumet ett skit.

Precis som 95 % av övriga inlägg i den här tråden hamnar detta också bland det sistnämnda skulle jag tro, men det hade det inte gjort om tråden redan var fucked-up med OFF-TOPIC och bullshit.

När ska det gå upp för vissa av er att mycket av det ni delar med er av inte tillför diskussionen någonting utan är, precis som Unicorn säger, rent dravel och trams?

Det är ju främst ni "veteraner" som smutsar ner alla trådar med alla era påhopp på varandra och eran sjuka fäbless att till 100 % bevisa och argumentera att just eran ståndpunkt i olika ämnen är den som gäller.

Visst att det ska diskuteras, men i de allra flesta fall leds diskussionen helt åt helvete fel och det är inte tack vare mig.

Har jag inget vettigt och säga håller jag käften. Det borde ni också tillämpa. Så kan vi försöka föregå med gott exempel därefter.

Kan bara hålla med....., visst alla kan balla ur nån gång men vissa gör ju det var och varannan gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

På att få av dom gamla rävarna verkar läsa tidningen överhuvudtaget....

Att de som är mest aktiva och äldre inte läser tidningen, alltså ett fåtal, vilket fantastiskt sätt att bygga sin hemmasnickrade källa på. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkade läsa 4 sidor, sen kändes den här tråden sjukt ointressant (...) Har jag inget vettigt och säga håller jag käften. Det borde ni också tillämpa.

Ja, i så fall undrar jag vad du tyckte att du nyss tillförde tråden som inte redan har blivit sagt. Särskilt med beaktande av att du sket i att läsa de sista sidorna.

Har vi att göra med en Betterepelle, tro?

Jag tror det.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Orkade läsa 4 sidor, sen kändes den här tråden sjukt ointressant.

Men ändå kunde du inte låta bli att läsa och posta? är det inte fantastiskt med alla som klagar på dem som tycker är trötta på samma gamla trådar som startas med typ "hej vilket ljudkort ska jag välja etc" och gnäller att det är bara låta bli att läsa dem. Själva gnäller de på såna här trådar och kan fan i mig inte låta bli att själva läsa och posta i såna här trådar och tala om hur dåliga och ointressanta de är. Ni kan fan inte själva låta bli att läsa trådar ni inte gillar så håll käften helt enkelt va?

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä nä...

Om du vill bli tagen på allvar, och det vill du nog, så får du väl för fan backa när du har fel.

För vad är det där för nåt? Tjafs? Mjättig självömkan? Du tycker lite synd om dig själv för att du fått (hur många?) varningar efter (hur många?) övertramp?

Stog det inte nåt om "vuxna karlar" i ditt öppningsinlägg.

***

När det gäller din "punkt 1", så är det enkelt i teorin: Om FORUMREGLERNA (heard of them before?) hålls, så handlar moderering mest om praktisk trivsel; "ja garderoben är där borta", "Javisst, recept på rysk kaka i stället vid löken". "Hej, vi flyttar din tråd från ALLMäNT till avd för ELEKTRISKA INSTRUMENT".

Nu är läget ett annat. Och antagligen är det så att det faktiskt inte går att vara 100% rabiatkonsekvent, lika lite som en hockeydomare ger utvisning på precis allt som sker på plan.

  • Gilla 6
Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Att de som är mest aktiva och äldre inte läser tidningen, alltså ett fåtal, vilket fantastiskt sätt att bygga sin hemmasnickrade källa på. :rolleyes:

Nä det är sant, men det är känslan jag har fått här på forumet.

Kanske kan göra en poll?

Sen så är det ju enklare för en tidning att köra på med nybörjartips än att göra djuplodande reportage som passar dom mer erfarna läsarna.

Synd bara när det blir för mycket av den ena varan.

Redigerat av sadomachine
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Sen så är det ju enklare för en tidning att köra på med nybörjartips än att göra djuplodande reportage som passar dom mer erfarna läsarna.

Tja, det är bara att läsa SoS så slipper man nybörjarblaskor. Så uppenbarligen går det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nätet är redan sprängfyllt med dålig energi, i bemärkelsen en väldig massa bråk mellan en väldig massa människor om en väldig massa oväsentligheter. Man kan diskutera yttrandefrihet, åsiktfrihet i och rätten att vara sig själv i alla sammanhang, men ibland kan det också bli en fråga om att slippa behöva engagera sig i hur andra människor kan påverkas av en viss attytid, eller om man så vill, rätten att vara en skitstövel.

(Inte riktat till någon här, endast diskussionen i sig)

For well you know that it's a fool who plays it cool, by making his world a little colder

🙂

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det kommer att försvinna........inte idag eller i morgon men någon gång i framtiden. Och var tar såna losers som oss som hängt här länge vägen? Fan vet men inget fejsbook i alla fall. Där hängar töntarna med sina jävla fåniga "nu dricker jag en kopp kaffe". Kunde inte bry mig mindre.

Jag vill leverera ett konstruktivt förslag. Inte nödvändigtvis riktat bara till dig, även om det är ditt citat jag plockar ur mängden.

Utforska OFF TOPICavdelningen. Utveckla den. Tjata där. Starta en ny trend.

Det finns liksom inget "ont" i att skapa trådar som ligger i den avdelningen. Det är inte bara en avskrädeshög där olämpligt innehåll ska hamna, det finns en papperskorg för sånt. Det är en utmärkt forumdel för diskussioner om födelsemärken, kaffekvalitet, grävmaskinsval, politik, exflickvänner, shampoo- och julklappsinköp, internt småtjat och dylikt.

Ett gäng håller redan till där i "längsta tråden". Och det är i sig gott.

Ty det är tydligt, om en tråd som ska ligga i offtopic flyttas dit, av skäl som alltså inte behöver handla om bråk eller övertramp utan snarare att ämnet inte är "allmänt" eller något annat musik- eller sajtrelaterat, så försvinner intresset att skriva i den dramatiskt. ändra på det.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Själva gnäller de på såna här trådar och kan fan i mig inte låta bli att själva läsa och posta i såna här trådar och tala om hur dåliga och ointressanta de är. Ni kan fan inte själva låta bli att läsa trådar ni inte gillar så håll käften helt enkelt va?

Man måste läsa en tråd för att kunna få en uppfattning om den, eller hur? Och du, liksom jag, delar med oss av vad vi tänker. Efter 4 sidor befarade jag att resten skulle vara mycket rent trams och off-topic. Det visade sig att mina farhågor var befogade.

Problemet är att nu när jag svarar på din citering tjafssar jag precis lika mycket som de som borde känna sig träffade av mitt inlägg ovan. Jag, liksom de, fyller tråden med meninglös jävla skit som ingen är intresserad av att läsa. Man startar små interna tramsdiskussioner där vi ska argumentera om varför någon har fel eller rätt etc. Problemet med vissa är att de inte verkar inse detta. Jag är medveten om det, därför tänker jag inte fortsätta och smutsa ner tråden tillsammans med dig. Jag finns på OFF-TOPIC eller PM.

Och för att spara dig besväret om att fråga mig varför jag skriver detta, jag som sitter o säger att man ska lägga ner med tramsdiskussioner, bråk, övertramp, onödiga argumentationer osv, så är det för att nån annan kanske kan ta till sig + att jag inte lagt till dig som "vän" och därav inte verkar kunna dra iväg ett PM till dig.

PEACE

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är trött på att alla skriver först och tänker sen. Valle hade helt klart en syfte med denna tråd och fick ut sitt budskap redan i första posten.

Några vettiga övertänkta svar har han fått, och svarat på. Men resten är ju för fan i mig spam, eller rent dravel.

Tycker detta forumet har haft en hög standard, men dags till för inte allt för länge sen kan man nog säga att det gick i diket.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

...Utforska OFF TOPICavdelningen. Utveckla den. Tjata där....

Fast det är väl inte tjatet i nya trådar som är "problemet". Då går det ju att just flytta trådarna till Offtopic.

Det är väl snarare att en seriös frågeställning urartar med en massa tjafs och blir OT. Då kan man ju inte flytta tråden, eller....

Jag vet att jag själv är boven ibland, ibland så kliar det bara i fingrarna. Det gäller väl att inte vara otrevlig (fast det är väl iofs upp till betraktaren....) 😳

Nåväl, kanske ett nyårslöfte...

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Om det gnälls mindre och man svarar trevligt i trådarna, håller sig till ämnet och inte svamlar och ger fan i och skriva när man är på örat så tror jag vi kommer långt.

Se så, se till och gör någon glad och var hjälpsam och trevlig, i verkligheten och på forumet.

Hur svårt kan det vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl snarare att en seriös frågeställning urartar med en massa tjafs och blir OT. Då kan man ju inte flytta tråden, eller....

Ungefär så, ja. Och då skulle det liksom vara bättre om det "urartade innehållet" höll till på en alldeles egen plats i stället för i den seriösa tråden. Från början. För precis som du skriver; det blir konstigt att OT-flytta en hel tråd för att den ballat ur (ämnet kan ju vara seriöst), och det är bara tråkigt att dela en tråd som ballat ur. Det har skett ett antal gånger på förekommen anledning, men det blir sällan bra.

***

För handen på hjärtat, det är väldigt väldigt sällan som det urspårade innehållet har något läsvärde över huvud taget för icke inblandade. Vare sig man tillhör forumets stofil- eller newbiegeneration.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill bli tagen på allvar, och det vill du nog, så får du väl för fan backa när du har fel.

För vad är det där för nåt? Tjafs? Mjättig självömkan? Du tycker lite synd om dig själv för att du fått (hur många?) varningar efter (hur många?) övertramp?

Stog det inte nåt om "vuxna karlar" i ditt öppningsinlägg.

***

När det gäller din "punkt 1", så är det enkelt i teorin: Om FORUMREGLERNA (heard of them before?) hålls, så handlar moderering mest om praktisk trivsel; "ja garderoben är där borta", "Javisst, recept på rysk kaka i stället vid löken". "Hej, vi flyttar din tråd från ALLMäNT till avd för ELEKTRISKA INSTRUMENT".

Nu är läget ett annat. Och antagligen är det så att det faktiskt inte går att vara 100% rabiatkonsekvent, lika lite som en hockeydomare ger utvisning på precis allt som sker på plan.

Det var ju värst vad du exploderade där...

Du säger att jag hade fel, ja – "Det finns inget dalt". ändå tycker jag att det daltas! Vad är det du vill att jag ska "för fan backa" ifrån? Eller ska vi göra det lite enkelt och bestämma oss för att jag helt enkelt bara inbillar mig?

I alla dina svar till mina inlägg har du skjutit in små finurliga kängor om tjafs och självömkan, att jag vet bättre än alla andra, att jag tycker synd om mig själv. Jag säger att du har fel där. återstår och se om du "backar för fan".

Jag köper inte din hockey-liknelse. Jag blev varnad för att jag "tyckte" något, och hade perfekt underlag som behövdes för att backa upp mitt "tycke". I efterhand har det uppmärksammats (även i trådar där moderatorer har befunnit sig) inlägg med rena, raka PåSTåENDEN som om de var fakta, och som inte kunde ses som annat än övertramp. Där har du övertramp. Och där har du ett underlag till varför jag gnäller om konsekvens.

Och nä, det handlar inte om själva varningarna; jag överlever. Däremot, vad initialinlägget lite tar fasta på, känns det som att min "yttrandefrihet" har inskränkts i och med Den Nya Ordningen. Men givetvis, forumet är inte mitt, och Admin har all rätt i världen att sätta vilka regler han/hon vill (med beaktande av lagar, förstås). Och jag vet att om det inte passar mig så kan jag dra...

Men jag vet också att jag kan ifrågasätta hur mycket jag vill. Jag kan bara inte göra det lika "fritt" som innan.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

...känns det som att min "yttrandefrihet" har inskränkts i och med Den Nya Ordningen. Men givetvis, forumet är inte mitt, och Admin har all rätt i världen att sätta vilka regler han/hon vill (med beaktande av lagar, förstås). Och jag vet att om det inte passar mig så kan jag dra...

Men jag vet också att jag kan ifrågasätta hur mycket jag vill. Jag kan bara inte göra det lika "fritt" som innan.

Du uttrycker dig ändå långt mycket friare än vad jag hade gjort 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...