Jump to content
Annons

Den Nya Forumgenerationen


Valle

Recommended Posts

Gör ett subforum som handlar om ljudteknik. Marsch pannkaka! Jag vill slippa alla "vad ska jag köpa för ljudkort/dator/daw/kompressor/knark" osv. Jag vill ha trådar som handlar om studioteknik lite mer på djupet, men dom få som startas dalar snabbare än en idolvinnares karriär. Det enda roliga som är kvar är ju att kolla in folks battles, samt att dela ut en och annan tjuvsmäll här och där. Totalt kontraproduktivt om man tänker efter.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tillhör väll den gamla generationen då haha.

Jag tycker framförallt det är en 3-4personer som förstör hela forumet. Och det är några av veteranerna. De skall alltid starta en endlös diskussion som inte tillför något till OP's tråd/ämne.

Har inget problem att namnge dem men de flesta vet ju vilka de är, om inte lär de bli varse dem inom kort. Jävligt tråkigt dock...

  • Gilla 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Gör ett subforum som handlar om ljudteknik. Marsch pannkaka! Jag vill slippa alla "vad ska jag köpa för ljudkort/dator/daw/kompressor/knark" osv. Jag vill ha trådar som handlar om studioteknik lite mer på djupet, men dom få som startas dalar snabbare än en idolvinnares karriär. Det enda roliga som är kvar är ju att kolla in folks battles, samt att dela ut en och annan tjuvsmäll här och där. Totalt kontraproduktivt om man tänker efter.

Jag tycker att det behövs en avdelning för nybörjare som inte kommer upp i listan på aktiva trådar, där det nu är ett gäng sådana trådar varje dag som alla tar upp samma fråga som redan ställts en miljon gånger.

Dels därför att alla dessa nybörjartrådar ofta spårar ur i tjafs, kanske rentav för att folk är uttråkade över att repetera samma saker om igen, och dels därför att det inte uppmuntrar nybörjare att använda sökfunktioner när deras trådar för "för mycket" uppmärksamhet. Det skulle förvisso leda till att nybörjarfrågor får mindre uppmärksamhet, men å andra sidan upplever jag att det finns tillräckligt med hjälpsamma själar här för att nog skulle fungera lika bra.

Man skulle även kunna ha klistrade trådar i nybörjaravdelningen, så att folk slipper fråga samma saker om igen för att sökfunktionen inte ger resultat.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Du undvek frågan. (---) Var vill du gå med det hela då? Du kan fundera innan du svarar. (---) Eller vill du verkligen bara berätta att det var bättre förr?

Jag vet att det är just det du vill ska vara min poäng; att det var bättre förr. Men om jag bara vräkte ur mig det i korta ordalag skulle jag gå emot mycket av det jag själv står för. För varje år blir det bättre förr, för varje generation blir det bättre förr. Det har med den egna åldern och bekvämligheten att göra. Det drabbar alla! Det viktiga är att vara på det klara med att man inte tror att ens egen generation var den bästa, den ultimata.

Med det sagt:

Om inskränkt "yttrandefrihet" innebär framtiden, ja, Herr Vallhagen, då var det jävlar i det bättre förr.

You got me!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag vill säga är att jag inte tycker att du följer reglerna till punkt och pricka

Som sagt; det skiter jag i. Det är Högsta Ledningens sak att bedöma, inte din.

är du inte intresserad av nya infallsvinklar än dina egna undrar jag varför du skapar en tråd? skaffa en blogg då istället.

Vem var du nu igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

...När jag sökte stödgrupp för min asberger så var det hit läkarna pekade.

Nu undrar jag självklart vem du gjorde dig lustig över; alla människor med Aspergers syndrom eller mig...

Nä, så här blire! I Anal-ogin....

Kunden: Jag skulle behöva alla ingredienserna till Sovjetisk Sockerkaka

Valle: Well, käre kund! Jag vet inte vad du vill att jag ska göra med den informationen.Jag har hållit mig till sockerkaksbakareglerna. Du måste ju förstå att det inte är så lätt för oss att ta fram just de rätta ingredienserna för, vad var det nu du sa?, Sovjetisk Sockerkaka... Du får kolla i receptböcker först och sen återkomma.

Kunden: Jamen palla kolla receptböcker hallå!

Valle: Så uppenbarligen menar du att jag har varit onödigt hård enligt dina sockerkaksbakaramar. Och det, förstår du, skiter jag i.

Kunden: POLIS! POLIS! Jag har blivit misshandlad!

Nädu! Skål på dig Valle! Jag diggar dig ändå... 😛

Jag är i alla fall glad att vi båda är på det klara med hur kunden uttrycker sig i sammanhanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det behövs en avdelning för nybörjare som inte kommer upp i listan på aktiva trådar, där det nu är ett gäng sådana trådar varje dag som alla tar upp samma fråga som redan ställts en miljon gånger.

+1... Men, du anar inte hur många gånger det förslaget har kommit upp (särskilt på initiativ av många "värdefulla" medlemmar – kunskapsmässigt sett (och nä, jag räknar inte mig själv till dessa)).

Resultat = 0

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ställde en vidarefråga. Berätta vad du vill ska ske så att det kan bli bättre.

Hmmm, vill du att jag typ gör en punktlista, bara rätt av sådär i den här tråden? För jag antar att jag skulle kunna det.. Blir det taget på allvar?

Valle är du inte lite väl dryg nu ?

Hemmpe... tycker du att jag är dryg?

Vänta lite... tillåt mig:

122171_41002_128_funny_happy_laugh_smiley_icon.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan absolut sålla mig till den "Nya Generationen". Är så jÄvla trött på att nÄstan alla intressanta trådar spårar ur pga tjafs och en jÄvla massa off topic. Och det Är definitivt INTE den "Nya Generationen" som står för den biten. Kanske kallas diskussion för vissa. SjÄlv kallar jag det irrelevant dravel som inte tillför ett skit. Den senaste månaderna har standarden sjunkit något vansinnigt på det hÄr forumet. Gör mer musik istÄllet.

  • Gilla 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu undrar jag självklart vem du gjorde dig lustig över; alla människor med Aspergers syndrom eller mig...

Faktiskt varken det ena eller det andra. Jag har ingen tanke på att göra mig lustig över dig. Jag har dock sedan en tid tillbaka ett intresse av vad som gör oss självmedvetna, och var på en skala man kan röra sig, hur man uppfattar sin omvärld, hur omvärlden uppfattar en själv. I samband med detta läste jag denna intressanta sida: http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom ...men det är helt OT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar dig Valle du är rak som du sa .Men behöver inte musik världen utvecklas.Nya teman nya infalls vinklar .Ska vi sitta i en grotta 2011 snart 12 .Va? Bara för att du har ett Ego som är större än Glöggen jag dricker nu ? Tror du Kastar vatten på dig skälv lite ..Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hurså? På vilket sätt är jag intressant för dig?

Skapar man en tråd på ett forum är det knappast "vi/jag" som söker efter just dig för att du är så "intressant". Däremot tycker jag tråden är intressant, och jag tyckte just det citatet var lite sådär, ja vad ska man säga, löjligt? Jag reagerade mest eftersom jag anser att du ändå tillhör den flock människor här som iaf försöker bemöta kritik bättre än så. Men låt det vara, jag har inget ont mot dig och är dessutom alldeles för kär i vin, gitarr och trådskapande just nu att allt befinner sig på moln hursom. Skål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är fullständigt allvarlig.

Ja, vad fan, här kommer några snabba (utan inbördes ordning):

1. Lägg av att varna/stänga av på godtyckliga grunder. Var konsekventa.

 

2. Medlemmar som "stängs av" för andra gången ska ALDRIG I JÄVLARS HELVETE få ett godkännande för medlemsskap igen.

 

3. Sluta dalta med den Nya Generationen.

 

4. När de mest insatta/erkända/populära medlemmarna kommer med förslag, så finns det givetvis anledning att kraftigt överväga deras förslag på förbättringar. Det är dem Forumet har att tacka för sin existens; inte reklamen, inte den Nya Generationen, och definitivt inte mig.

 

5. INFÖR DEN FÖRBANNADE JÄVLA AKTIVERINGSPERIODEN! Jag fattar inte varför jag inte får någon som helst gehör från Högsta Ledningen för den... helt tyst, inte ett ljud.

Jag kan säkert komma på mer...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...