Jump to content
Annons

Den Nya Forumgenerationen


Valle

Recommended Posts

Annons

Varför är det så viktigt för dig?

Det är inte så viktigt för mig. Tycker bara det är tråkigt att du tror så. Då är det bättre att en gång för alla lägga korten på bordet antigen här i tråden eller i pm så dom berörda får reda på det Istället för att skriva en massa antydningar som ingen riktigt förstår.

Och för att dra en paralell fotbollshulliganer kategori c är kända av polisen. Och när det drar i hopa sig till bråk brukar polisen omhänderta dom i enlighet med pl13 eftersom det är bättre än att dom slår ihjäl varandra. Ibland kan dom köra dom ut ur staden också tex om det blir bråk i malmö mellan hbg mff då kan polisen köra till lund med hbg och mff till falsterbo. Och polisen gör detta för dom vet vilka som är dömda för misshandel och alltid slåss. Och det funkar säkert likadant här ,är där några personer som konstant skall bråka om minsta lilla då får moderatorerna också sänka trösklen mot dom och gå in och tex varna innan det eskalerar. Jag tror tom vissa skall vara tacksamma att dom inte är avstängda för gott?

Så det är alltså inte moderatorerna eller polisens fel, utan bråkstakarna har lite sig själv att skylla

Är du med?

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt polislagens 13 § sägs att om någon genom sitt uppträdande stör den allmänna ordningen eller utgör en omedelbar fara för denna, får en polisman, när det är nödvändigt för att ordningen skall kunna upprätthållas, avvisa eller avlägsna honom från visst område eller utrymme. Detsamma gäller om en sådan åtgärd behövs för att en straffbelagd handling skall kunna avvärjas".

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, Henber77... Som jag ser det är det faktiskt du som är den paranoide.

Sedan verkar du ignorera mina svar på dina frågor så länge svaren inte fyller dina syften. Du frågade om jag trodde att jag var utsatt för en komplott, jag svarade nej. I nästa inlägg slänger du ogenerat ur dig att "tråkigt att du tror så".

Jag kan inte ta dig på allvar. Sorry!

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara intressant, SadamJR, om du ville dela med dig av det uttalande/inlägg som ledde till din varning för jämförelse.

Det var väl snarast för att jag inte kunde släppa ett meningsutbyte med några personer efter att ha blivit tillsagd att om jag fortsatte så skulle jag bli utslängd "med huvudet före". Det som gör mig lite förvånad är att när jag loggade in idag igen hade jag tre varningar och inte två som jag hade när jag blev avstängd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, Henber77... Som jag ser det är det faktiskt du som är den paranoide.

Sedan verkar du ignorera mina svar på dina frågor så länge svaren inte fyller dina syften. Du frågade om jag trodde att jag var utsatt för en komplott, jag svarade nej. I nästa inlägg slänger du ogenerat ur dig att "tråkigt att du tror så".

Jag kan inte ta dig på allvar. Sorry!

Alltså det jag menade med att det var tråkigt att du tror så. Är om du tror detta är viktigt för mig. Det verkar som det är skillnad på liv och död för dig. Jag bryr mig faktiskt inte så mycket. Det är ett musik/studio forum och jag känner inget behov att bråka med någon. Och så är det o riktiga livet också.

Jag har inte undvikit något. Hur skall jag kunna svara på nej, jag är inte sjuk?

Men jag hoppas du förstår att moderatorerna inte kan vara konsekventa i fall med kända återfalls förbrytare av forum regler.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bryr mig faktiskt inte så mycket.

Tillräckligt för att jämföra mig med fotbollshuliganer och dömda brottslingar.

(Ber om ursäkt för misstolkningen ovan. Men det var ju inget jag trodde, snarare utgick ifrån eftersom du till och med var beredd att bli avstängd för min skull... låter ganska "viktigt", om du frågar mig.)

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det som gör mig lite förvånad är att när jag loggade in idag igen hade jag tre varningar och inte två som jag hade när jag blev avstängd.

😆 Det var en varning för de andra två.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl snarast för att jag inte kunde släppa ett meningsutbyte med några personer efter att ha blivit tillsagd att om jag fortsatte så skulle jag bli utslängd "med huvudet före". Det som gör mig lite förvånad är att när jag loggade in idag igen hade jag tre varningar och inte två som jag hade när jag blev avstängd.

Vilken/vilka forumregler "rök" du på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillräckligt för att jämföra mig med fotbollshuliganer och dömda brottslingar.

(Ber om ursäkt för misstolkningen ovan. Men det var ju inget jag trodde, snarare utgick ifrån eftersom du till och med var beredd att bli avstängd för min skull... låter ganska "viktigt", om du frågar mig.)

Hej de var en paralell som jag skrev och inte att du var en hulligan kriminell osv. Så tolkar du det så ber jag om ursäkt. Det var för att få lite perspektiv på det hela och hur det funkar i verkliga livet.

Tex

Vem får hårdast straff en första gångs förbrytare eller en återfallsförbrytare ?

Och nej det är inte en sjukdom att känna sig särbehandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte läst alla 1000sidor i denna tråden men det inte du verkar förstå VALLE är att just du är en utav de personer som alltid skall diskutera och förstöra trådar med meningslösa ifrågasättanden som inte alls gör någon nytta för det ämnet OP startat.

Två frågor till dig:

1. Vilken nytta tillförde du min tråd med ditt inlägg nyss, tyckte du?

2. Kan du definiera ett "meningslöst ifrågasättande"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett litet önskemål:

För dem av er som känner att ni måste kräka ur er något ni inte gillar med min person, istället för att bidra till själva diskussionen (och därmed följa forumreglerna) – för all del, varsågoda! Men ha för helvete lite balls att bemöta mina kommentarer då också!

I annat fall: Get the fuck out! Ni är inte ett dugg bättre en den person ni tror er se i mig och spyr galla över!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har inget med din person att göra, inte för mig iallafall. Däremot är det väldigt tråkigt att så många gånger behöva bläddra igenom en massa "varför", "definiera xxx" och "du menar alltså xxx". That's all. Det kan ibland kännas som just meningslöst ifrågasättande.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

väldigt tråkigt att så många gånger behöva bläddra igenom en massa "varför", "definiera xxx" och "du menar alltså xxx". That's all. Det kan ibland kännas som just meningslöst ifrågasättande.

Håller med! Vad vore inte ett universalt svar på alla frågor om inte alldeles, alldeles underbart?

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har inget med din person att göra, inte för mig iallafall. Däremot är det väldigt tråkigt att så många gånger behöva bläddra igenom en massa "varför", "definiera xxx" och "du menar alltså xxx". That's all. Det kan ibland kännas som just meningslöst ifrågasättande.

Håller helt med där.

Oftast i dina trådar valle går det till denna gräns där du skall ifrågasätta märka ord osv och det är oftast då dina trådar dör ut/spårar ur. Och det är därför rent historiskt sett inte lönt att posta fler inlägg i tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Två frågor till dig:

1. Vilken nytta tillförde du min tråd med ditt inlägg nyss, tyckte du?

2. Kan du definiera ett "meningslöst ifrågasättande"?

Jag tror inte som sagt att det tas hårdare tag. Du borde istället fråga dig själv om du håller på att bli anmäld å bannad då och då borde inte DU då ändra ditt sätt att bemöta folk.

Som sagt så finns det några styckna h är på forumet b.la du själv som har en tendens att förstöra trådar hela tiden. Det är några av de mer aktiva medlemmarna men jag personligen hade klarat mig utan allt dem och alla meningslösa diskussioner och hellre haft en vänlig ochg hjälpsam attityd.

Och som Henber skrev så har du en förmåga att märka ord etc, som inte tillför någotting.

Redigerat av crillemannen
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

berezovskii-boris-understanding-the-leadership-of-stalin-come-forward-with-communism.jpg

DET blåser kalla vindar över Studio Forum just nu. Kanske besannas mitt kvasi-siande om att forumet inte överlever sin tioårsdag. Kanske inte. Vilket fall som helst har det börjat bullra borta i horisonten. En farsot är definitivt på väg...

Min person här på forumet har alltid varit densamma. Jag är mån om att hålla en konsekvent linje. Jag är ingen som stöddar mig åt ena hållet och kiss ass åt det andra; jag står bergfast i mitten (vilket förstås kan tolkas som att jag både stöddar mig och kiss ass). De som känner mig (och jag menar inte bara IRL) vet att jag har bestämda uppfattningar, som vilken annan forumist som helst, men att jag struntar i den värsta "bomullsinlindningen"; sådant är bara tidsödande metod att maskera vad man egentligen har på hjärtat. Det är bara åt gravida kvinnor man "lindar bomull" – inte stora, vuxna män, för helvete!

Jag är skitjävlasäker på att det mesta jag bidrar med till forumet är uppskattat av de flesta. Ibland startar jag kanske megalomaniska trådar som bara handlar om mig, mig, mig, där jag ska få mig själv att framstå som något hippt och speciellt, jämte diverse inlägg där jag raljerar och krämar på. Och i enstaka fall skriver jag Off Topic – som vilken annan forumist som helst kan göra. Och så har jag förhållit mig sedan 12 december 2003.

Men något har hänt. Ett sorts forumgenerationsskifte håller på att ske – och då syftar jag inte på medlemmars fysiska ålder, utan på den sammanlagda medlemstiden. Den som var 18 år gammal och gick med samtidigt som jag (när jag var 35) tillhör samma, "gamla" generation. De senaste årens registreringar, oavsett ålder, är alltså Nya Generationen.

Jag märker vindarnas förändring mycket i det att jag blir "tillsagd" allt oftare; mina trådar rensas, kapas och/eller flyttas till OT på tveksamma grunder; jag får en massa nonsens-PM; och jag har till och med fått smaka på hot. Detta är självklart resultatet av den Nya Generationens revolution vars kämpar verkar komma från en värld där allting måste lindas in i bomull och där ifrågasättande av åsikt är helt oacceptabelt. Säger du rakt ut vad du menar är du forum-fiende. Man ska inte säga "Jag tycker att du har fel". Man ska säga "Det är säkert jag som har fel, men jag tror ändå i motsatts till vad du kanske menade..." Ja, just så inkonsekvent ska man uttrycka sig. Snacka om att pissa i igloo!

Det värsta med allt – för mig, förstås, och som ett resultat av ovan – är att "yttrandefriheten" på forumet inskränks samtidigt som "straffpolicy" för brott mot forumreglerna blir strängare. Det är INGEN bra utveckling, men har givetvis haft viss effekt på mig. Jag kom nämligen på mig själv nyligen när jag konfronterade ett inlägg där jag hade blivit psykoanalyserad av en dubbelmoralist, att Ooops, det där kommer definitivt att skapa ett hagel av personangreppsanklagelser.... Och jävlar vad rätt jag hade. Nu kan man ju fråga sig; varför tänkte jag så och hur kom det sig att jag kände visst obehag inför eventuella reaktioner?

Var det för att jag:

- ... har börjat inse att jag är en hemsk person?

- ... har uttryckt mig hårdare än jag gjort tidigare?

- ... aldrig tidigare har haft respekt för forumreglerna?

Nej! I helvete heller! Jag är den jag alltid har varit. Svaret är förstås den Nya Generationen, dess nitiska moralpoliser, nyinbillade PK:are samt osäkra stackare med nerverna utanpå kroppen som gör allt för att peka finger, skrika och böla så fort något ifrågasätts eller meddelas i klartext.

Mitt "obehag" har lite att göra med att jag faktiskt trivs här men samtidigt inser att jag nu måste dras med Nya Generationens nya gehörvunna regler. Jag har visserligen utannonserat ett löfte och datum då jag odramatiskt och på egen begäran kommer att släcka ner mitt konto (men det har ingenting med "illa behandlad" att göra). Fram tills dess är det enda hoppet för nitiska moralpoliser, nyinbillade PK:are samt osäkra stackare med nerverna utanpå kroppen att jag blir avstängd i förtid.

Jag trodde aldrig jag skulle behöva säga det här: Men man kan fan inte lära en gammal hund sitta.

OK, plats för Oscarsstatyett här...

Aahhh... det var länge sedan!

Ha ha ha ha

/Kalle Greiff

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast i dina trådar valle går det till denna gräns där du skall ifrågasätta märka ord osv och det är oftast då dina trådar dör ut/spårar ur. Och det är därför rent historiskt sett inte lönt att posta fler inlägg i tråden.

Du har faktiskt rätt. Och låt mig bara såhär lite försiktigt tillägga att mina ifrågasättanden brukar deklareras redan i initialinlägget. Så rent tekniskt börjar mina trådar dö/spåra ur redan i och med inlägg #2. Hur många inlägg är vi uppe i nu, 200, 300?

Seg jävel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattade fotbollshuliganliknelsen 🙂 Det har ju bara med att göra att de som ofta ställer till trubbel på forumet har lättare för att få en varning. Om det nu funkar så i praktiken på forumet vet jag förstås inte, men det vore en rimlig regel.

Valle, jag tror att problemet ligger lite grand i att du med ditt första inlägg i tråden ju faktiskt uppmuntrar till kritik och ifrågasättande av den nya generationen kontra dig själv. Kritik på ens person eller snarare agerande på forumet är kanske inte lätt att ta, men det är ju en del av trådens ämne, såväl som i vilken mån kritiken är befogad.

🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte som sagt att det tas hårdare tag.

Generellt sett, så kommer vi från och med nu bli aningen hårdare vid överträdelser av forumregler, främst när det gäller otrevligt tjafs som inte har med ämnet att göra, eller personliga attacker mot andra medlemmar. överträdelse av forumreglerna kommer resultera i en avstängning på fem dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt med där.

Oftast i dina trådar valle går det till denna gräns där du skall ifrågasätta märka ord osv och det är oftast då dina trådar dör ut/spårar ur. Och det är därför rent historiskt sett inte lönt att posta fler inlägg i tråden.

Men varför gör du det då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...