Jump to content
Annons

Den Nya Forumgenerationen


Valle

Recommended Posts

Annons

Valle, jag tror att problemet ligger lite grand i att du med ditt första inlägg i tråden ju faktiskt uppmuntrar till kritik och ifrågasättande av den nya generationen kontra dig själv. Kritik på ens person eller snarare agerande på forumet är kanske inte lätt att ta, men det är ju en del av trådens ämne, såväl som i vilken mån kritiken är befogad.

Jag tål kritik. Och jag kan ge den. Har aldrig haft problem med endera.

Tråden handlar om mycket; inkonsekvent varningssystem; huruvida det daltas eller inte; inskränkt "yttrandefrihet"; bomullsinlindning etc. Om Du nu vill se det som att kritik mot i synnerhet min person också ska ses som en del av trådens ämne – ja, men, visst. JAG såg det inte så.

Jag vägrar tro att alla de som vräkt ur sig godsaker om mig gjorde det för att de på fullaste allvar trodde att de tillförde trådens ämne något. Men i och med din (långsökta) tolkning satte du just ut en fet jävla arsenal med kanoner vars mynningar nu är riktade mot mig, färdiga för vem som helst att "kritisera" mig och min person med...

OK, LäGG AAAAAAANNN...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tål kritik. Och jag kan ge den. Har aldrig haft problem med endera.

Tråden handlar om mycket; inkonsekvent varningssystem; huruvida det daltas eller inte; inskränkt "yttrandefrihet"; bomullsinlindning etc. Om Du nu vill se det som att kritik mot i synnerhet min person också ska ses som en del av trådens ämne – ja, men, visst. JAG såg det inte så.

Jag vägrar tro att alla de som vräkt ur sig godsaker om mig gjorde det för att de på fullaste allvar trodde att de tillförde trådens ämne något. Men i och med din (långsökta) tolkning satte du just ut en fet jävla arsenal med kanoner vars mynningar nu är riktade mot mig, färdiga för vem som helst att "kritisera" mig och min person med...

OK, LäGG AAAAAAANNN...

Stopp där, exekutionspatrullen! 😄

Du drar liksom på med hela artilleriet hela tiden, svart eller vitt, fullt blås åt endera hållet. Det är lite svårt att hänga på där, allt blir så laddat. Det känns inte riktigt som att det funkar för någon att komma med konstruktiva och neutrala funderingar kring det hela, för artilleriet kommer igång nästan oavsett. De frågor du har ställt i tråden har fått många svar, både av admin och andra, men ändå får jag känslan av att det bara kokar på. Varför?

  • Gilla 6
Link to comment
Dela på andra sajter

De frågor du har ställt i tråden har fått många svar, både av admin och andra, men ändå får jag känslan av att det bara kokar på. Varför?

Svar?

Från "admins" sida gäller att jag inbillar mig och att jag sonika "har fel", och vissa svar lyder kort och gott "så är det". Ändå finns där tydliga indikationer i tråden på att jag inte alls "har fel" eller inbillar mig, inte ens att det bara är "så". I alla fall inte vad gäller det inkonsekventa varningssystemet. Hade jag varit helt ensam om att "se" det, då hade jag kanske skitit i det för länge sedan. Men där finns ett och annat inlägg i tråden, som inte är mina, som håller med. Och då blir det ju lite spännande... (Sedan bevakas ju tråden av 18 medlemmar, så intresse finns det ju.)

Men det finns faktiskt en lösning på "problemet". De som tycker att tråden är jobbig kan skita i att läsa den, än mindre posta i den (hallå!?). För det är när ni "bumpar" den som den hela tiden inbjuder till respons.

Hur var det nu, var det inte så att en av mina äldre (fjorton månader) trådar bumpades igår, och helt plötsligt tog skiten fart igen. Små vesslor tog chansen att tala om "pajasar [som] ska envisas med att komma in och bedriva personliga vandettor och snacka orelevant dravel och trams i var och varannan tråd"...

Folk älskar att sätta folk på plats – gärna mig.

Därför. Delvis, i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar?

Från "admins" sida gäller att jag inbillar mig och att jag sonika "har fel", och vissa svar lyder kort och gott "så är det". ändå finns där tydliga indikationer i tråden på att jag inte alls "har fel" eller inbillar mig, inte ens att det bara är "så". I alla fall inte vad gäller det inkonsekventa varningssystemet. Hade jag varit helt ensam om att "se" det, då hade jag kanske skitit i det för länge sedan. Men där finns ett och annat inlägg i tråden, som inte är mina, som håller med. Och då blir det ju lite spännande... (Sedan bevakas ju tråden av 18 medlemmar, så intresse finns det ju.)

Men det finns faktiskt en lösning på "problemet". De som tycker att tråden är jobbig kan skita i att läsa den, än mindre posta i den (hallå!?). För det är när ni "bumpar" den som den hela tiden inbjuder till respons.

Hur var det nu, var det inte så att en av mina äldre (fjorton månader) trådar bumpades igår, och helt plötsligt tog skiten fart igen. Små vesslor tog chansen att tala om "pajasar [som] ska envisas med att komma in och bedriva personliga vandettor och snacka orelevant dravel och trams i var och varannan tråd"...

Folk älskar att sätta folk på plats – gärna mig.

Därför. Delvis, i alla fall.

Jag upplever nog att du sätter på plats ganska bra själv också 😉 Jag vet inte, jag ifrågasätter inte din tråd, jag försöker bara svara på de frågor du ställer, så neutralt jag kan (nåja, jag försöker). Jag upplever att du har varit klar och koncis med din avsikt med tråden, men jag upplever också att admin har varit väldigt tillmötesgående i tråden och många medlemmar har engagerat sig, även om du ger intryck av att tycka att de borde hålla sig borta. Du går ju ut rätt hårt med att den nya forumgenerationen håller på att förstöra forumet. Det leder ju till att den i forumets sammanhang nya generationen känner sig träffad, däribland jag, varför jag också engagerar mig i tråden. Om man nu skulle ta fram hela artilleriet - så undrar man om det hela är på väg att sluta med en mexican standoff mellan de båda forumgenerationerna 😛

Eyh, hombre, 'dis town ain't bigg enuf for 'de both of us, hombre... Wanna talk about it with my special friend, Senor Colt, eyh? 😛

sombrero-straw-mexican-hat.jpg

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Små vesslor tog chansen att tala om "pajasar [som] ska envisas med att komma in och bedriva personliga vandettor och snacka orelevant dravel och trams i var och varannan tråd"...

Folk älskar att sätta folk på plats – gärna mig.

Definiera "små vässlor" 🙂.

Fråga: Varför tror du folk älskar att sätta dig på plats?

Cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag upplever att du har varit klar och koncis med din avsikt med tråden, men jag upplever också att admin har varit väldigt tillmötesgående i tråden och många medlemmar har engagerat sig, även om du ger intryck av att tycka att de borde hålla sig borta.

Well, du och jag ser resultatet hittills ganska olika. Vet du varför? Jo, för att även jag: "upplever nog...", "jag vet inte...", "bara...", "upplever...", "men jag upplever också...", "ju..." etc. Det som skiljer dig och mig åt är att jag (trots visst medhåll) påstås inbilla mig alltihop.

Men som sagt: Det finns en lösning på "problemet". De som tycker att tråden är jobbig kan skita i att läsa den, än mindre posta i den (hallå!?). För det är när ni "bumpar" den som den hela tiden inbjuder till respons.

Det är min tråd, och så länge den bumpas kommer jag att svara i den (så länge jag själv vill och pallar). Om du eller någon annan inte vill att jag ska göra det, så är det bäst att ni gör allt i er makt att få tråden stängd. (Ett annat bra knep är att få den flyttad till OT – då brukar jag sluta rätt tvärt, faktiskt.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Definiera "små vässlor"

För ordningens skull: jag skrev "vesslor", inte "vässlor" (det senare tycks betyda något annat).

Egentligen förtjänar du inte svar. Varje gång jag ställer en fråga eller kontrar dig så försvinner du (du "låtsas" inte se), som senast: här (passa på, för definitionen du önskar finns i något inlägg efter).

Fråga: Varför tror du folk älskar att sätta dig på plats?

Svar: De flesta gör det säkert för att de vill lära mig något; för att föregå med gott exempel; för att de själva blivit satta på plats.

En mindre andel, vesslor t.ex., försöker göra det för att de på något sätt finner det "häftitt".

Link to comment
Dela på andra sajter

Du undviker frågan Valle. Definiera "vessla" samt förklara vari det häftiga skulle ligga i att sätta dit dig? Det känns lite som att du försöker utmåla en strid mellan David och Goliat. Känner du dig som en gigant som småfolket vill surra fast enbart för att du är så stor och hotfull?

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Du undviker frågan Valle. Definiera "vessla" samt förklara vari det häftiga skulle ligga i att sätta dit dig? Det känns lite som att du försöker utmåla en strid mellan David och Goliat. Känner du dig som en gigant som småfolket vill surra fast enbart för att du är så stor och hotfull?

Tror att du förväxlar Goliat med Gulliver.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

En "bump", där ser man.

Du undviker frågan Valle. Definiera "vessla"

Nej, det är du som läser illa. Jag har genom länk hänvisat till vad jag i sammanhanget syftar på med "vessla". (Läs nu noga vad jag skrev, innan du bumpar tråden igen.)

förklara vari det häftiga skulle ligga i att sätta dit dig? Det känns lite som att du försöker utmåla en strid mellan David och Goliat. Känner du dig som en gigant som småfolket vill surra fast enbart för att du är så stor och hotfull?

Igen, du läser riktigt, riktigt skitilla. Jag skrev att "en mindre andel, vesslor t.ex., försöker göra det för att de på något sätt finner det 'häftitt'", knappast ett helt folk som försöker "surra fast" någon. Och vari det "häftiga" ligger finns också angivet i länken ovan – som du inte såg. (Läs nu noga vad jag skrev, innan du bumpar tråden igen.)

Link to comment
Dela på andra sajter

En "bump", där ser man.

Å ena sidan beklagar du dig för att du inte får svar, Å andra sidan när folk svarar. Jag fattar inte.... Du svarar heller inte på det jag skrivit i några inlägg om den nya forumgenerationen - är det dom eller admin du vill ha svar av? Jag kanske är trög och har inte vaknat riktigt än, men jag börjar få orienteringsproblem i tråden... 😱

Redigerat av Bodhi
Link to comment
Dela på andra sajter

Å ena sidan beklagar du dig för att du inte får svar, å andra sidan när folk svarar. Jag fattar inte.... Du svarar heller inte på det jag skrivit i några inlägg om den nya forumgenerationen - är det dom eller admin du vill ha svar av?

Ledsen att jag har förvirrat det så för dig. Inte min mening. Jag tycker absolut att jag har svarat på dina inlägg. Är det något särskilt du tänker på? Försök att vara specifik.

Å andra sidan, varför är det jag som lämnar undermåliga svar; varför är det inte helt enkelt du som inte kan ställa en fråga utan att behöva veckla in det på ett sätt som måste bemötas med minst sextusen tecken till svar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och valle blev inte du och sadamjr förbjudna att skriva och prata med varandra i samma tråd och att det skulle medföra varning eller tom avstägning?

Efter det bråket ni hade i en tråd.

Du skrev ju håll käften till han för ett tag sedan i en annan tråd och förklara det jag skriver ovan?

Det komiska i det hela är att ni bråkar och skriver fula ord i trådar som ni är i och tom med mot varandra

Men nu så står ni sida vid sida här och försvarar varandra. 🙂

Redigerat av Henber77
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ledsen att jag har förvirrat det så för dig. Inte min mening. Jag tycker absolut att jag har svarat på dina inlägg. Är det något särskilt du tänker på? Försök att vara specifik.

Å andra sidan, varför är det jag som lämnar undermåliga svar; varför är det inte helt enkelt du som inte kan ställa en fråga utan att behöva veckla in det på ett sätt som måste bemötas med minst sextusen tecken till svar?

Det jag var ute efter är om du söker en diskussion med admin eller med den nya forumgenerationen. Jag tillhör ju den generationen, i o m att jag bara varit medlem här i någon månad. Du går ganska hårt åt denna generation, och någonstans i det hela hade åtminstone jag för enkelhets skulle velat veta vilka av de nya medlemmarna som är föremål för din kritik, och i vilket avseende. Om inte annat för att det är lättare för respektive person att svara på hur de resonerar, än "en generation" som inte vet om det är dom du skriver till eller inte.

Om det nu ÄR så att forumet håller på att förändras markant som en följd av en ny tillströmning medlemmar, med konsekvensen att den äldre generationen inte trivs längre, då är det ju en viktig fråga.

Å min sida kan jag säga att jag nog aldrig förr blivit medlem i ett forum, där jag märkt att gruppsammanhållningen bland äldre medlemmar - på gott och ont - varit såpass stark. Det kan kanske förklara en del av polariseringen.

Redigerat av Bodhi
Link to comment
Dela på andra sajter

Konfliktsrädsla? Begripligt, konflikter är inte tillåtna.

😄😆

Edit: Och varför försvinner min nyaste avatar och ersätts med denna gamla?

Skall jag börja misstänka någon slags konspiration...?

Edit 2: Och nu är den nya avataren tillbaka igen... 😲

Redigerat av DigRules
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och hjälpte det?

Tydligen inte

Men om nu moderatorerna skall vara konsekventa som det har debatterats mycket i denna tråd så borde både du och sadamjr ha en varning. Jag personligen bryr mig inte ett dugg. Men det har ju pratas så in i helsike om just dom orättvisa avstägningarna, varningarna och upplevd särbehandling osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

😄😆

Edit: Och varför försvinner min nyaste avatar och ersätts med denna gamla?

Skall jag börja misstänka någon slags konspiration...?

Det är nog en för att man inte kan skriva i en tolv sidor lång tråd och bara bidra med två smileys, man måste skriva minst 300 tecken, annars byts den nya avataren automatiskt ut mot den gamla 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bump!

Det jag var ute efter är om du söker en diskussion med admin eller med den nya forumgenerationen. Jag tillhör ju den generationen, i o m att jag bara varit medlem här i någon månad. Du går ganska hårt åt denna generation, och någonstans i det hela hade åtminstone jag för enkelhets skulle velat veta vilka av de nya medlemmarna som är föremål för din kritik, och i vilket avseende. Om inte annat för att det är lättare för respektive person att svara på hur de resonerar, än "en generation" som inte vet om det är dom du skriver till eller inte.

Om det nu äR så att forumet håller på att förändras markant som en följd av en ny tillströmning medlemmar, med konsekvensen att den äldre generationen inte trivs längre, då är det ju en viktig fråga.

å min sida kan jag säga att jag nog aldrig förr blivit medlem i ett forum, där jag märkt att gruppsammanhållningen bland äldre medlemmar - på gott och ont - varit såpass stark. Det kan kanske förklara en del av polariseringen.

Oj... läser om och läser om och läser om och läser om... men ser ingen specifik fråga. Försöker ändå, i punktform:

  • Jag söker ingen specifik part att diskutera med; alla som känner sig träffade eller känner igen sig i mitt raljeri är givetvis välkomna att debattera.
     
  • Jag tycker inte att jag går särskilt "hårt åt"; särskilt inte eftersom ju mina opponenter går lika "hårt åt" på mig. Där råder ju liksom en ömsesidighet.
     
  • Det är ingen enskild persons "fel". Att gå ut med enskilda medlemmars identiteter som jag antas anser som upphov till reformskiftet hjälper inte MIN del av debatten. Dessutom skulle jag vara farligt nära lika usel som det där jävla svinet som outade mig in på det privataste för cirka ett år sedan i ett inlägg här på forumet (och som är upphov till ett av mina krav, att införa "aktiveringsperiod" för nya medlemmar).
     
  • Jag är tveksam till om tråden egentligen handlar i närheten lika mycket om "personer" som den gör om önskemål om att få ett konsekventare bemötande från moderatorer när det i synnerhet gäller (hot om) varningar och dess effekter.

Cirka tusen tecken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om nu moderatorerna skall vara konsekventa som det har debatterats mycket i denna tråd så borde både du och sadamjr ha en varning.

Du har faktiskt rätt. Men ändå fel.

Jag och SadamJR "tjafsar" inte, vilket i det aktuella fallet var en förutsättning för slutlig varning. Och vi tjafsade faktiskt inte heller när hotet om varning annonserades offentligt; det framgick inte tydligt att allt bara var ironi. Jag visste det, SadamJR visste det, men inte Admin.

Jag tar på mig skulden för det inträffade.

.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Bump!

Oj... läser om och läser om och läser om och läser om... men ser ingen specifik fråga. Försöker ändå, i punktform:

  • Jag söker ingen specifik part att diskutera med; alla som känner sig träffade eller känner igen sig i mitt raljeri är givetvis välkomna att debattera.
     
  • Jag tycker inte att jag går särskilt "hårt åt"; särskilt inte eftersom ju mina opponenter går lika "hårt åt" på mig. Där råder ju liksom en ömsesidighet.
     
  • Det är ingen enskild persons "fel". Att gå ut med enskilda medlemmars identiteter som jag antas anser som upphov till reformskiftet hjälper inte MIN del av debatten. Dessutom skulle jag vara farligt nära lika usel som det där jävla svinet som outade mig in på det privataste för cirka ett år sedan i ett inlägg här på forumet (och som är upphov till ett av mina krav, att införa "aktiveringsperiod" för nya medlemmar).
     
  • Jag är tveksam till om tråden egentligen handlar i närheten lika mycket om "personer" som den gör om önskemål om att få ett konsekventare bemötande från moderatorer när det i synnerhet gäller (hot om) varningar och dess effekter.

Cirka tusen tecken...

Valle, jag försöker verkligen men finner det snudd på omöjligt att diskutera med dig. De senaste inläggen gör du inget annat än beklagar dig över att du måste skriva, att folk försöker kommunicera med dig, antal tecken du måste skriva, ser konflikter som inte finns och undviker det faktum att du själv går hårt åt nya forummedlemmar, t ex

Nej! I helvete heller! Jag är den jag alltid har varit. Svaret är förstås den Nya Generationen, dess nitiska moralpoliser, nyinbillade PK:are samt osäkra stackare med nerverna utanpå kroppen som gör allt för att peka finger, skrika och böla så fort något ifrågasätts eller meddelas i klartext.

Vill du överhuvudtaget ha en diskussion, eller är du bara ute efter att beklaga dig? Om det är det senare så fine, då har jag inget mer att tillägga och har ödslat flera tusen ord 😉 helt i onödan 😄

(Ovanstående är inte ovänligt menat bara för att det är rakt på sak i en, vad det verkar, hettad debatt. Jag har försökt gå in i diskussionen med tanken att jag som ny forummedlem kanske skulle ha något att komma med i frågan nya vs gamla forummedlemmars förhållningssätt till forumet, men vetefan om jag egentligen bidrar. Hursomhelst, vi är ju båda från Malmoe, så inte fan skulle vi kunna gruffa om nåt! 😛).

Redigerat av Bodhi
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...