Jump to content
Annons

Den Nya Forumgenerationen


Valle

Recommended Posts

Annons

Vart går gränsen ..Att du Valle hänger här 24 timmar varje dag sen klagar på små glin som vill veta saker.om sin första sesion i hela deras liv .. Tycker som någon sa att skapa en egen tråd vore helt suveränt för nybörjare .. så är allt löst.. så slipper vi klagomuren som tycks infalla vid 40.

Old stuff is nice but new shit can be better..

Link to comment
Dela på andra sajter

det Är definitivt INTE den "Nya Generationen" som står för den biten. Kanske kallas diskussion för vissa. SjÄlv kallar jag det irrelevant dravel som inte tillför ett skit. Den senaste månaderna har standarden sjunkit något vansinnigt på det hÄr forumet. Gör mer musik istÄllet.

Nu framgick det i och för sig inte riktigt klart om det var till mig eller rent generellt du riktade ditt inlÄgg. I det senare fallet kan du bortse från det hÄr inlÄgget. I annat fall:

Två reflexioner:

1. Ditt inlÄgg nyss, var det "diskussion" eller "irrelevant dravel"? Hade inlÄgget högre standard Än det du tyckte forumet har infekterats med de senaste månaderna?

2. Jag producerar musik ganska så löpande. Det senaste var en fyralåtars-produktion som jag dessutom delade med mig av hÄr på forumet – för knappt tre veckor sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 års kris ?

Lustigt att du nämner det.

Jag har sedan i slutet på augusti varit stenhård med kost och träning (efter att ha kommit hem från Österrike och säkert femtio liter Öl tyngre, och fullständigt fÖrstÖrd Över att jag inte kom i mina skjortor från i våras). Jag har blivit riktigt fräsch och "slim" enligt frugans upprepande påpekanden, jämte kommentaren "jag trodde du hade kommit Över 40-årskrisen..."

ARGH! tänkte jag, hon kanske har rätt. Min 40-årskris är nog inte utagerad ännu.

Men make no mistake Dr Hemmpe... 40-årskrisen handlar om fysik och fysisk attraktion. Det finns inte på världskartan att jag behÖver brÖsta mig i cyber... Jag är trygg i mig själv så det räcker. Jag lovar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu framgick det i och för sig inte riktigt klart om det var till mig eller rent generellt du riktade ditt inlÄgg. I det senare fallet kan du bortse från det hÄr inlÄgget. I annat fall:

Två reflexioner:

1. Ditt inlÄgg nyss, var det "diskussion" eller "irrelevant dravel"? Hade inlÄgget högre standard Än det du tyckte forumet har infekterats med de senaste månaderna?

2. Jag producerar musik ganska så löpande. Det senaste var en fyralåtars-produktion som jag dessutom delade med mig av hÄr på forumet – för knappt tre veckor sedan.

Det var generellt riktat. Som det redan har konstaterats i den hÄr tråden och liknande så finns ett antal individer som, enligt mig, förstör mer Än de tillför det hÄr forumet.

1. Det var en reaktion på din tråd. Skillnaden Är att jag inte går in i var och varannan tråd och spyr ur mig sånt. Mitt svar var något i grÄnslandet. Men det kanske sållar mig lite till den "Gamla Generationen" då?

2. Mycket bra, önskar att fler tillförde mer musik till forumet.

återigen, inlÄgget var generellt riktat. Men ville svara Ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vad fan, här kommer några snabba (utan inbördes ordning):

1. Lägg av att varna/stänga av på godtyckliga grunder. Var konsekventa.

 

2. Medlemmar som "stängs av" för andra gången ska ALDRIG I JäVLARS HELVETE få ett godkännande för medlemsskap igen.

 

3. Sluta dalta med den Nya Generationen.

 

4. När de mest insatta/erkända/populära medlemmarna kommer med förslag, så finns det givetvis anledning att kraftigt överväga deras förslag på förbättringar. Det är dem Forumet har att tacka för sin existens; inte reklamen, inte den Nya Generationen, och definitivt inte mig.

 

5. INFöR DEN FöRBANNADE JäVLA AKTIVERINGSPERIODEN! Jag fattar inte varför jag inte får någon som helst gehör från Högsta Ledningen för den... helt tyst, inte ett ljud.

Jag kan säkert komma på mer...

Gott så. fem tankar. även om du fått förslag 3 dementerat två gånger redan. Det finns inget dalt.

Att det var bättre förr, framförallt 90-92, det vet vi ju redan, så lets ta avstamp igen.

Frekvensanalysator kläckte oxå ett förslag tidigare.

Kul om diskussionen hålls hög.

tjong

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

1. Lägg av att varna/stänga av på godtyckliga grunder. Var konsekventa.

+1 Det där har man fått känna på.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Öl var det här 🙂

Forumet blir ju det vi tillsammans gÖr det till. Hur vill vi ha det?

Trådar som slutar i ändlÖsa rättegångar där det viktigaste är att märka ord och få rätt i sak Över sådant som inte har med ämnet att gÖra, och därmed bevisa sin orubbliga uppfattning..

ELLER

ett hjälpsamt forum där vi på ett trevligt sätt delar med oss av varandras erfarenheter på ett respektfullt sätt..

Jag fÖrstår faktiskt inte problematiken rent inlindningsmässigt? Själv trivs jag mycket bättre med ett trevligt och engagerande bemÖtande kryddat med ett visst mått av Ödmjukhet, jämfÖrt med motsatsen. I min värld så tycker jag faktiskt att det är ganska trist med teflonmänniskor som redan kan allt, är totalt orubblig i sin ståndpunkt och inte har något intresse av att lyssna till andra människors upplevelser på ett engagerande och respektfullt sätt.

Allra vänligast / BjÖrn

  • Gilla 5
Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Tyvärr så är det ju så att ALLA forum tenderar att balla ur emellanåt eftersom att alltförmånga är helt anonyma och inte får några som helst konsekvenser om dom skriver idiotiska saker och är otrevliga....., det är helt enkelt nätets baksida.

Sen håller jag med om att det är skitdrygt med alla nya forumiter som frågar samma frågor om och om igen utan att söka först...., men hur man löser det överlåter jag åt andra.

Jag har varit medlem ganska länge men hängde här långt innan dess och bara läste trådar.

Det som har skett på senare tid är väl att en och annan tråd har ballat ur på (FEL) sätt..., som när Baroness skulle presentera sej härom dan....., det var fan tragiskt på riktigt.

Sen att trådar urartar med trams och så tycker jag bara är kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, så klart. Fast jag tror snarare att det är en effekt av de påtryckningar den Nya Generationen har utövat på Högsta Ledningen under den senaste tiden. Det är mycket möjligt att de glada moderatorerna gärna plockar väck saker; men det glada bortplockandet resulterar å andra sidan i dels trådar som tappar tråden (no pun intended), dels dyrktrådar där TS hyllas till hjälte (allt "negativt" är ju bortplockat på den Nya Generationens begäran).

Om detta har jag egentligen bara en sak att säga, det finns somliga som helt uppenbart knappt gör annat än att göra sitt bästa för att sabotera diverse trådar, somliga nästintill den grad att det verkar medvetet och helt onödigt provocerande. Som jag ser på det så finns det inget utrymme för den typen av agerande på något seriöst forum.

Ibland kan man provocera på ett bra sätt. Ibland kan kan man skriva OT i en tråd på ett sätt som kanske till o med tillför något eller i bästa fall är underhållande. Men i många fall (och i synnerhet om man bara är otrevlig om än under försvarsargumentet "jag e ba uppriktigt juh!") så kan man lika gärna ge fan i att skriva något. Om det ligger något i din tes om den nya generationen så är det nog att det är betydligt fler barn av den negativa Internetgenerationen som hittat hit. Eller hur man nu skall se det. Själv är jag bara trött på på alla negativa jävlar som med hjälp av Internets anonymitet beter sig som skitstövlar men som säkert oftast inte alls gör det i verkliga livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Din jämförelse (analogi) stämmer inte med sammanhanget. Så här ska det vara:

Kunden: Jag skulle behöva alla ingredienserna till Sovjetisk Sockerkaka

Valle: Uhm... du måste ju förstå att det inte är så lätt för oss att ta fram just de rätta ingredienserna för, vad var det nu du sa?, Sovjetisk Sockerkaka... Du får kolla i receptböcker först och sen återkomma, så ska jag nog hjälpa dig.

Kunden: Jamen palla kolla receptböcker hallå!

Valle: Ja, men då kan du ju sticka här ifrån.

Kunden: POLIS! POLIS! Jag har blivit misshandlad!

Ungefär så, Bozo!

Du glömmer en sak där... spec'en på vad du jobbar med, eller vilken organisation du representerar. Jobbar du på degsupporten så begår du tjänstefel. Jobbar du på en bokhandel som har gott om baka-kakor-böcker likaså.

Jag vet att det finns nybörjarfrågor som är irriterande och som ploppar upp då o då men so what? Du behöver inte engagera dig i dem. Du behöver inte ens läsa tråden. Men för gröngölingen som sökt på "inget ljud från midiinstrument i cubase" och fått upp Studios forum och insett att det finns en drös kunniga människor som pysslar med musik så är det kanske inte så långsökt att skriva fråga här... Anledningen att jag skriver det är helt enkelt att jag började själv så 2004, helt okunnig om DAW's och allt som hörde där till. Och då, för sju år sedan, fick man hjälp snarare än avsnoppande kommentarer. Kanske är det den gamla generationen som degenererat och tröttnat? 😉

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Men Valle skriver ju i klar text att Forumet kommer gå i stöpet om vi inte gör något ..vad ska vi göra ??

Vet att det är jobbigt för er att se alla dess trådar med allt möjligt blaj ..gör något.någon ta tag i problemet.jag är bara läsare för det mesta ..mig har ingen tråd stört mig.kan va kul att flammsa i bland ,,men vi är väll människor inga robotar va ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Valle skriver ju i klar text att Forumet kommer gå i stöpet om vi inte gör något ..vad ska vi göra ??

Tror du på allt Valle skriver? Det finns väl för fan inget som säger att forumet kommer att gå i stöpet?

Däremot så bidrar trådar som denna att det gräver diken!

Om vi vill ha kvar det här pajashaket så får vi försöka få Olsberg att lyssna lite mer, PMBOMBA!

Kassa funktioner, buggig sida och det uppdateras hela tiden och för det mesta, åt det sämre...

Och alla rookies har ju ingen aning om hur det var här förr och förmodligen infinner sig i detta då dom inte har vetskap om hur det såg ut här förr?

"Vad ska vi göra?"

Ja det är ju inte svårt....

Link to comment
Dela på andra sajter

Du glömmer en sak där... spec'en på vad du jobbar med, eller vilken organisation du representerar. Jobbar du på degsupporten så begår du tjänstefel. Jobbar du på en bokhandel som har gott om baka-kakor-böcker likaså.

ICA, min bäste Helvetesgris, ICA 😉

Jag var bara "personalen på Ica" (som upphovsmannen till utvecklingen av dramat bestämde).

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredagkväll och vi trötta gubbkukar med lite nervgift mellan öronen längtar tillbaka till "-Min pappa är bättre än din"

Sen finns det rookies som nyss hittat kuken sin och vill hävda sig med det. "-Check me out!"

Tar en ny kall jävel från kylen och wobblar ut till min hall och river vidare...

2010+173.jpg

Blä, barn. Fyyyyy, de kan ju inte ens hålla en ton rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du på allt Valle skriver?

Fan, jag trodde du skulle "wobbla vidare" med en öl. Men här är du redan igen. Loser!

I övrigt (utanför citatet) håller jag med dig.

Och varför skulle man behöva utgå ifrån att allt jag skriver inte är sant? Jag ljuger inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Jag tror att det blir svårt att få Olsberg att lyssna på dina ideer ang nya och gamla generationen med tanke på hur inriktad tidningen är på nybörjarinnehåll nuförtiden...., den innehåller ju i ärlighetens namn inte mycket matnyttigt för den som har hållit på med musik nån längre tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

ICA, min bäste Helvetesgris, ICA 😉

Jag var bara "personalen på Ica" (som upphovsmannen till utvecklingen av dramat bestämde).

Jaha, det bommade jag så klart. Men... jisses så glad jag hade blivit om personalen på Ica hade visat sig kunna det receptet så jag slapp åka hem o kolla upp receptet! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det blir svårt att få Olsberg att lyssna på dina ideer ang nya och gamla generationen med tanke på hur inriktad tidningen är på nybörjarinnehåll nuförtiden...., den innehåller ju i ärlighetens namn inte mycket matnyttigt för den som har hållit på med musik nån längre tid.

Jävlars... här börjar det jäsas än större bullar... även tidningen verkar ha drabbats av Ny Generation.

(Fast, där backar jag nog Olsberg/IDG. Det är en business där folk betalar för materialet; om tidningen säljer bäst hos en viss kundgrupp, så är det den kundgruppen som prioriteras.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, jag trodde du skulle "wobbla vidare" med en öl. Men här är du redan igen. Loser!

Jag är en fluga som drar sig till skit 😉

Jag hänger inte ut dig som lögnare!

Det är bara ditt antagande från dig att forumet skulle försvinna...

"Tror du på allt Valle skriver"

Killen tror verkligen att bara för att du skrev det så kommer det att hända.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Klart det kommer att försvinna........inte idag eller i morgon men någon gång i framtiden. Och var tar såna losers som oss som hängt här länge vägen? Fan vet men inget fejsbook i alla fall. Där hängar töntarna med sina jävla fåniga "nu dricker jag en kopp kaffe". Kunde inte bry mig mindre.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...