Jump to content
Annons

Den Nya Forumgenerationen


Valle

Recommended Posts

Annons

Öh, var hittar ni alla smileys nånstans? 😳 Och får ni in dem här? Så less på de tråkiga som finns här.

Googla "batman smileys".

Välj "Images" i sökresultaten.

Välj "Icon" nere i vänster menyfält.

Leta upp valfri smiley och klicka på den.

På sidan du får upp, högerklicka på smileyn och välj "Copy image location"

Klistra in som bild i ditt inlägg.

Voila! batman_OW7SG2.gif

(Firefox, engelsk)

Link to comment
Dela på andra sajter

På inga sätt ovänligt, helt rätt. Att vara "rakt på sak" är ju en detalj som jag förespråkar i tråden som motsats till "bomullsinlindningen" (som du faktiskt också är lika duktig på 😉)

Jag kan nog ge dig en hint: att vara rakt på sak är inte det samma som att vara otrevlig och provocerande. För att kunna "hålla ordning" på ett forum finns det inte ett set med givna regler "skriver han A får han B". Det brukar inte vara så vet du, varken inom psykologin eller fångvården, det finns gråskalor lite här o där. Bara man öppnar ögonen så finns de faktiskt där. Och det kan mycket väl vara så att både du och Saddam som är otrevliga och skränar allmänt i en tråd, känner till att ni bara "är ironiska" men när man som moderator får in ett antal anmälningar från folk som tycker att er "ironi" skapar en dålig stämning på forat, vad att göra? Pungspark så klart. Det här är inte "när man vet att man har rätt så behöver man inte lyssna andra". Det har aldrig varit det och det kommer aldrig att bli det.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

att vara rakt på sak är inte det samma som att vara otrevlig och provocerande. För att kunna "hålla ordning" på ett forum finns det inte ett set med givna regler "skriver han A får han B". Det brukar inte vara så vet du, varken inom psykologin eller fångvården, det finns gråskalor lite här o där. Bara man öppnar ögonen så finns de faktiskt där.

Och när jag talar om "rakt på sak" så menar jag förstås att vara rakt på sak utan uppsåt att såra! Jag tycker det är lite märkligt att man så obehindrat förknippar "rakt på sak" med otrevligheter. Vad fan, då är ju bomullsinlindning en fan så mycket värre form av uttryck; inlindningen används för att "inte såra", men risken är att den sårar likförbannat när lindningen går upp. Skillnaden är den som lindar in i bomull aldrig behöver stå till svars för sina kvasisanningar, medan den som är "rakt på sak" får det riktigt jävla varmt om öronen för att h*n varit "hård" (men fullständigt sannfärdig). Ett exempel på det här forumet är när medlemmar ber om kritik, men fullständigt slår bakut när de får det eftersom man inte uttrycker sig på ett sådant sätt som DE tycker att kritik ska uttryckas på. Fånigt så jag kräks!

Gråskalor finns, såklart. Men av min erfarenhet att döma (säger inte att den är fulländad) så finns det ingen gråskala vad varningssystemet beträffar, inte ens en regnbågsskala; systemet är rena lotteriet.

Och det kan mycket väl vara så att både du och Saddam som är otrevliga och skränar allmänt i en tråd, känner till att ni bara "är ironiska" men när man som moderator får in ett antal anmälningar från folk som tycker att er "ironi" skapar en dålig stämning på forat, vad att göra? Pungspark så klart. Det här är inte "när man vet att man har rätt så behöver man inte lyssna andra". Det har aldrig varit det och det kommer aldrig att bli det.

Den här tråden har inget med det där enskilda fallet att göra. Saken är utagerad, det var ett misstag, och jag har tagit på mig skulden. Jag fattar mycket väl att olika människor uppfattar ironi olika, vissa inte alls. Jag fattar det dessutom mer nu än någonsin.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Du började att skriva "De som känner mig (och jag menar inte bara IRL) vet att jag har bestämda uppfattningar, som vilken annan forumist som helst, men att jag struntar i den värsta "bomullsinlindningen"; sådant är bara tidsödande metod att maskera vad man egentligen har på hjärtat."

Varför inte bara skriva, "Damn... Sorry, fan va plump jag var i förra inlägget" när du får lite kritik för ditt sätt? Om det nu är tidsoptimering du är ute efter...

Den här tråden måste ju fan stulit tokmycket tid av dig som du kunde använt bra mycket bättre!

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden måste ju fan stulit tokmycket tid av dig som du kunde använt bra mycket bättre!

Som vaddå? Känner vi varandra?

Problemet med tuffa killar som du är att ni spänner era muskler lite för tidigt. En dag kommer du också sitta där med 4000+ inlägg (kanske inte på det här forumet), och då kommer hippa uttryck som "Den här tråden måste ju fan stulit tokmycket tid av dig som du kunde använt bra mycket bättre!" framstå som snorungshumor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med tuffa killar som du är att ni spänner era muskler lite för tidigt.

Vaddå? Känner vi varandra?

Att du missuppfattade mitt inlägg som personangrepp får stå för dig, det var iaf inte min mening.

Tillbaka till frågan: Om det är tidsoptimering du är ute efter med din kommunikationsteknik så borde du väl vid det här laget ha börjat känna att det kanske är dags att se över dina metoder?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaka till frågan: Om det är tidsoptimering du är ute efter med din kommunikationsteknik så borde du väl vid det här laget ha börjat känna att det kanske är dags att se över dina metoder?

Ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte varit medlem särskilt länge(ett par dagar) och under den lilla tiden har jag märkt att det finns oändligt med rövhål här!

Mer än medel. Det finns alltid stöddiga idioter bakom skärmen på forum men just här är alla statiskt arga på alla tiden verkar det som, är det ett studioforum eller ett dopingforum?

En annan sak jag har märkt är att det finns otroligt mycket OT aka Off-Topic. Nästan varenda tråd man går in i bryter ut i en diskussion om något HELT annat. :/ Har stött på forumet för några månader sen och tyckte att det såg väldigt behövligt ut men all OT och alla stöddiga rövhål gör så att man helt enkelt inte har lust att registrera sig.

Har inte läst hela tråden eller upplevt vad du pratar om så jag hoppas att ni undviker flamen som väntar på mig. 😉

Mvh

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte varit medlem särskilt länge(ett par dagar) och under den lilla tiden har jag märkt att det finns oändligt med rövhål här!

Mer än medel. Det finns alltid stöddiga idioter bakom skärmen på forum men just här är alla statiskt arga på alla tiden verkar det som, är det ett studioforum eller ett dopingforum?

En annan sak jag har märkt är att det finns otroligt mycket OT aka Off-Topic. Nästan varenda tråd man går in i bryter ut i en diskussion om något HELT annat. :/ Har stött på forumet för några månader sen och tyckte att det såg väldigt behövligt ut men all OT och alla stöddiga rövhål gör så att man helt enkelt inte har lust att registrera sig.

Har inte läst hela tråden eller upplevt vad du pratar om så jag hoppas att ni undviker flamen som väntar på mig. 😉

Mvh

Och på vilket sätt bidrog du till att denna tråd stannade OnT?

Om du vill klaga på forumet rent allmänt hade du kunnat skapa en egen tråd och kräkts där istället för att göra samma sak som du gnäller på att alla andra "stöddiga rövhål" gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har stött på forumet för några månader sen och tyckte att det såg väldigt behövligt ut men all OT och alla stöddiga rövhål gör så att man helt enkelt inte har lust att registrera sig

Men du registrerade dig. Antar att du själv är ett rövhål.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Som vaddå? Känner vi varandra?

Problemet med tuffa killar som du är att ni spänner era muskler lite för tidigt. En dag kommer du också sitta där med 4000+ inlägg (kanske inte på det här forumet), och då kommer hippa uttryck som "Den här tråden måste ju fan stulit tokmycket tid av dig som du kunde använt bra mycket bättre!" framstå som snorungshumor.

4000+? Tssss...

Snorungshumor = Hahahahhaha. hehe.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att massa mongon inte fattar att internet är internet, där folk tramsar och uttrycker sig grövre och mer satiriskt än i verkligheten.

Fin bild i trådstarden btw, den mannen dödade många av mina släktingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte varit medlem särskilt länge(ett par dagar) och under den lilla tiden har jag märkt att det finns oändligt med rövhål här!

Nja många forum är likvärdiga, likt många andra forum så måste man accepteras av sekten för att få ställa frågor! 😱

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...