Jump to content
Annons

Hur hittade du hit?


Björn Olsberg

Hur hittade du hit?  

491 röster

  1. 1. Hur hittade du hit?

    • Via tidningen
      272
    • Via E-forum
      20
    • Via annat forum
      45
    • Någon tipsade
      60
    • Vet inte
      66


Recommended Posts

Annons
  • Svar 149
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Janne A (oregistrerad)

Letade efter info om ljudutrustningar för närradiostudio. Men jag läser tidningen numera. Har en del mycket bra info även om den handlar mycket om syntar och annat som en ljudintreserad inte läser.Så mera om mixerbord,mikar och tekniken runt detta ex: kompressorer och liknade.

En gammal sur gubbe som återfaller på gamla dar........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

I början av 2003 fick jag kvartalsenligt musikbörsens nyhetsnummer. I det fanns det en liten lapp med erbjudandet om prenumeration, till kalaspris, på en kommand tidning för i första hand pula-med-musik-hemma-via-datorn-hobbymusikern.

Tänkte att det var precis vad jag behövde. Komma hem från jobb, sätta på en kopp kaffe & läsa lite nyheter å sånt om min hobby/besatthet. Då jag tyckte iden med tidningen var kanon så var det en självklarhet att ge denna nykomling en chans. Sen tog det ju inte lång tid innan forumet presenterades...

Så...nu sitter jag här och väntar med spänning på det kommande, mycket efterlängtade numret efter sommar uppehållet. Självklart är prenumerationen förlängd! Och...i fortsättningen kommer förhoppningsvis inte grannarna att störas av mitt nästan kvävande musikskapar intresse, då ett par BeyerDynamic DTX700 lurar är införskaffade 😉

Ooops...blev visst en hel uppsats...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag trodde jag skulle bli prenumerant..men min beställning via intörnätt försvann...sen glömde jag bort'et... sen köpte jag ett lösnummer..och sen dess har man hängt här..

dock inte prenumerant ännu...det kanske kommer 😳

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
maxmaxmax (oregistrerad)

Nuförtiden när man googlar efter något tycker jag alltid att man får tre-fyra träffar på forum.studio.se . Och det var så jag hamnade här

Om jag inte hittat forumet för snart ett år sedan hade jag nog inte sysslat med musik idag.

!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Genom korsbefruktning på Internet 😎

Ja allstå.. Jag köper lösnummer av tidningen (inget annat 😄 )

Sen är jag mycket inne på Idgs forum också om IT-jox å så..

Åsså är jag en jäkel på att hitta saker med Google... Och det som gjorde att jag slutligen hamna här var att jag sökte tips om ljudmastring via google. Och då klicka resten också om ni förstår.. Aha. Tidningen, eforum och allt.

Jag konstaterade ganska snart att det här var ett trevlig forum utan allt för många messerschmittar och i stället kunskapshungriga nyfikna "dela med sig" individer.. Vilket passar mig bra.

Fantastsikt bra stämning och kvalité på frågor och svar.. Här får moderatorerna verkligen ta åt sig av äran.. Ja och andra trevliga medlemmar också förståss 🙂

Alltså.. Jag tog och presenterade mig för ett par dagar sen.. Och inom loppet av 20 minuter blev jag varmt välkomnad av minst 5 medlemmar.. rena AA mötet ju.. Jag riktigt kände stämningen av att folk satt i ring och välkomnade en ny medlem.. Sånt har jag aldrig upplevt i nåt annat forum på nätet.. Men det är verkligen kul och inspirerande 🙂

Sen tycker jag lite synd om de yngre medlemmar som inte fått spinga mellan kontrollrummet och echochambern för att flytta högtalare och byta mickar för att till slut hitta soundet. Jag har haft tur att få uppleva ett ljudrikt liv före alla fantastiska VST pluggar också.. För den skull menar jag inget ont om alla dessa inspirerande pluggar men det känns tryggt att känna att man kan relatera till vad som händer i den verkliga verkligheten bakom ett ljud också.

Lite svammel men jag tror ni fattar vad jag menar 🙂

Keep up that good work now!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså.. Jag tog och presenterade mig för ett par dagar sen.. Och inom loppet av 20 minuter blev jag varmt välkomnad av minst 5 medlemmar.. rena AA mötet ju.. Jag riktigt kände stämningen av att folk satt i ring och välkomnade en ny medlem.. Sånt har jag aldrig upplevt i nåt annat forum på nätet.. Men det är verkligen kul och inspirerande 😄

Dom skriver VÄLKOMMEN bara för att få upp sitt inläggsantal. Alla här är egentligen fruktansvärt otrevliga!! 😎

Nädå.. Det är dom faktiskt inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Via tidningen såklart. 😎

När jag såg den i kiosk för första gången och insåg vilken målgrupp den riktade sig till var det kört. Jag kunde helt enkelt inte låta bli att köpa ett ex och på den vägen är det. 😄

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Olsbergs ledare i femte blaskan. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Audio Relapse (oregistrerad)

Via alla lösnummer jag köper, har inte råd att skicka in en engångs prenumerations-betalning. Har alldeles för dålig ekonomi! hehe

Men vad gör det??? jag får ju åtminstone tidningen, right!? 😆

Tack för en mycket bra tidning iaf.

Mkt kärlek -Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...