Jump to content
Annons

Bästa gengren?


Fnykis

Favorit-gengre  

170 röster

  1. 1. Favorit-gengre

    • Klassiskt
      4
    • Funk
      4
    • Rock
      12
    • Pop
      9
    • Hårdrock
      15
    • Punk
      6
    • Ska
      0
    • Techno
      8
    • House
      16
    • R\'n\'B
      1
    • Hip Hop
      3
    • Rave
      3
    • Fusion
      0
    • Dansbandsmusik
      1
    • Metal
      15
    • Jazz
      4
    • Reagge
      3
    • Annan
      34
    • Har ingen favorit..
      13


Recommended Posts

  • 3 veckor senare...
Annons

Jag har ingen speciell favvo-genre, precis. Ibland är jag sugen på Hård-rock, ibland elektronisk musik, ibland pop, ibland reggae.

Jag är lixom lite all-round! 🙂

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Knivigt med endast en popgenre. Hur ska man då kunna skilja de som gillar Ronan Keating från de som gillar Broken Social Scene och Xiu Xiu?

😏🙁 (EDIT: Skrattar alltså åt Ronan Keating som representant för "pop")

Apropå, när och var, och även av vilka orsaker började den pop du är nere med kallas just för pop? Har alltid undrat det. Jag menar, för mig är pop populär musik, kommersiell musik helt enkelt, men för andra, är pop nästan raka motsatsen.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Knivigt med endast en popgenre. Hur ska man då kunna skilja de som gillar Ronan Keating från de som gillar Broken Social Scene och Xiu Xiu?

🙁😮 (EDIT: Skrattar alltså åt Ronan Keating som representant för "pop")

Apropå, när och var, och även av vilka orsaker började den pop du är nere med kallas just för pop? Har alltid undrat det. Jag menar, för mig är pop populär musik, kommersiell musik helt enkelt, men för andra, är pop nästan raka motsatsen.

Jag misstänker att fröet till varför den musik jag gillar kallas pop såddes på sextiotalet, och plockades sedan upp av den engelska indie(pop)-vågen på åttiotalet. När jag säger pop menar jag oftast indiepop; all populär musik kan ju inte kallas pop, det blir knasigt. Då skulle ju mozart vara pop, likaväl som metallica, crazy frog och 50 cent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag inte kunde bestämma mig för en som jag tycker om mest så tänkte jag vilken genre jag skulle vilja lyssna på om jag va tvungen att strunta i alla andra och bara lyssna på en.

Då blev det Funk eftersom jag tycker om att lyssna på musikers samspel och harmoni och tycker funk är så jäkla najs att lyssna på, därför svarade jag Funk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Värdelöst att det inte gick att välja emotionell post-hc/emo-core/screamo eller liknande. Får väl lägga en på punk då...

Haha, ja. Precis. Och jag kunde inte välja Jimmy Tamborello-relaterat eller CD Skipping som favoritgenre. Hemskt! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick välja "Annan", eftersom det jag lyssnar mest på - Soul (typ Luther Vandross, Earth Wind & Fire, James Ingram m fl) - inte fanns med...

Skandal!

Jag sitter fast i bluesträsket och det fanns inte heller med. Sen betyder det ju inte att man avskyr all annan musik. När man var ung så fick man ju snällt välja om man var syntare eller hårdrockare, men nu kan man lyssna på både och... 😛

EDIT: Skandal att soul inte fanns i listan alltså. Inte att du lyssnar på det Claes. Det är ok. 😆

Redigerat av Gote
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar alla BRA låtar oavsett genre...

Kan faktiskt inte säga om jag generellt lyssnar mest på psytrance, klassisk gitarr, trash metal, opera, ambient, eller funk etc. Är en otrolig allätare när det gäller musik, men det går ju också lite i perioder.

Även när jag skapar musik hoppar jag en hel del mellan genres (vilket inte är till någon större fördel), men jag gör ju bara musik på hobby-nivå, mest för att jag tycker det är så himla skoj.

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick välja "Annan", eftersom det jag lyssnar mest på - Soul (typ Luther Vandross, Earth Wind & Fire, James Ingram m fl) - inte fanns med...

Skandal!

Jag sitter fast i bluesträsket och det fanns inte heller med. Sen betyder det ju inte att man avskyr all annan musik. När man var ung så fick man ju snällt välja om man var syntare eller hårdrockare, men nu kan man lyssna på både och... 😱

EDIT: Skandal att soul inte fanns i listan alltså. Inte att du lyssnar på det Claes. Det är ok. 😛

Det var ju skönt - jag började bli lite orolig... 😆😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Gen-gren? Nä, jag vet inte......jag brukar inte tänka så mycket på mina gener, än mindre på om de eventuellt kommer från någon specifik gren. Musik gillar jag men har lite svårt för genretänkandet. Jag tycker nog det är roligast när nån försöker göra något nytt och då blir det ju, inte sällan, lite gränsöverskridande av bara farten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...