Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2013


SadamJR

Recommended Posts

Annons

På vilket sätt skulle Yohios låt spegla en ny musikgenre?

Själv tycker jag den är lik love lies med bon Jovi (refrängen). Någon my stil är det ju inte, snarare klassiskt tidigt 90-tal, eller?

m.youtube.com/watch?v=HqUIB9A_0KY

Redigerat av mixtur
Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Magnus... Idel bottennapp i denna deltävlingen. Jag hade velat rösta bort 8 bidrag och tycker inte att något enda av dem förtjänade att gå till final.

Tanken är fri 🙂 det var en sjukt kul resa. Nu blir det en efterfest som heter duga. Blir att skala lite banan... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken är fri 🙂 det var en sjukt kul resa. Nu blir det en efterfest som heter duga. Blir att skala lite banan... 😉

Ja, det måste ha varit skitkul att ha varit med oavsett vilket, så grattis till det i alla fall! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var lite smålustigt att se hur de låtar man tyckte bäst om åkte ut direkt... Inte så att ngn av dem var bra i egentlig mening. Samtliga som gick vidare gillade jag sämst! Sean Banan var perfekt - om den hade dykt upp i lilla Melodifestivalen. Men här?! När han sjöng första gången blev rutan svart! Såg bara första 10 sekunderna samt de sista 10 sekunderna. Hände det bara i Malmö eftersom ingen kommenterat det? Skumt!

Men jag smågillade Wolff (stavning) även om jag tyckte att han kom av sig gång på gång. Låten hade varit kanon på engelska och med rätt sångare. Pernillas låt gillade jag också i refrängen. Blev häpen när den åkte ut direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var lite smålustigt att se hur de låtar man tyckte bäst om åkte ut direkt... Inte så att ngn av dem var bra i egentlig mening. Samtliga som gick vidare gillade jag sämst! Sean Banan var perfekt - om den hade dykt upp i lilla Melodifestivalen. Men här?! När han sjöng första gången blev rutan svart! Såg bara första 10 sekunderna samt de sista 10 sekunderna. Hände det bara i Malmö eftersom ingen kommenterat det? Skumt!

Men jag smågillade Wolff (stavning) även om jag tyckte att han kom av sig gång på gång. Låten hade varit kanon på engelska och med rätt sångare. Pernillas låt gillade jag också i refrängen. Blev häpen när den åkte ut direkt.

Bor en 4 mil utanför med Viasat. Hade inga problem alls. Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var kul underhållning, tycker jag (eller kanske skall jag säga, inte alls så hemskt som jag trodde det skulle vara).

Musiken är ju sån som fräser in i ena örat och ut genom det andra och stör bara lite på vägen.

Inget av det var något jag skulle köpa på skiva, eller ens söka upp för att höra igen.

Den artist jag gillar bäst av de som var med är Hoffsten, men låten igår var riktigt, riktigt dålig.

Numret med den snygga norska tjejen och någon nisse med avgitarr var verkligen inte heller kul (jo, att titta på).

Bäst var nog banansnubben, det gick liksom inte att låta bli och le (även om låten var hemsk).

Sämst var nog swedish housewifes, snacka om bottennapp på kalkon nivå.

Jockes är nog en låt som kan växa, men just nu minns jag inte en ton från den (vilket jag gör från de andra).

Häftigast var att se allt runt om, ett imponerande arbete att få ihop all teknik och bildklipp rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

...Inget av det var något jag skulle köpa på skiva, eller ens söka upp för att höra igen...

Spekulation från min sida:

Det verkar som om MF är ett sätt att sälja det osäljbara. CDn brukar väl vara den bäst säljande skivan? Är man bara med så tjänar man pengar oavsett.

Jag har aldrig hört nåt om direkta vinstpengar för ett vinnarbidrag, men om dom avsatte tex 20 miljoner av den totala budgeten som verkar vara högre än Greklands statsskuld så skulle säkert de som har andra kanaler att tjäna pengar från också ställa upp. (EDIT: En kollega sa precis "ABBA ställde inte upp i slutet av sin karriär". Underförstått antar jag: Dom behövde ju inte.)

Sedan undrar jag om fanfarlåtarna som dom spelar när artisten närmar sig scen inte fungerar annat än som ett oavsiktligt hån då fanfaren alltid överglänser bidraget (med "Girl on fire" som undantag).

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

på förhandslyssningarna verkar det ju som att det faktiskt kommer spelas en låt ikväll, och inte bara bajs som det varit tidigare deltävlingar i år. Den ligger sämst till på bettingsidorna, men jag hejar på Elin ändå. Trots introt.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Var det någon som hörde va fan Amanda Fondell sjöng? Sämsta uttalet på engelska jag hört i Mello hittills :/

Ja hennes uttal är helt vedervärdigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...