Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2013


SadamJR

Recommended Posts

Säga vad man vill om Carola men hon har om inte annat extremt bra mikrofon-teknik.

ja carola är världsklass, i mycket. Enorm röst, och en av få underhållare som kan kuta nerför en lång trappa i högklackat och alla wailingarna sitter perfekt samtidigt. Synd att hon ska va så tillgjord bara, slappna av, sluta fån-lé och bara vara sig själv.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons

I morgon är det dax igen. Svt sänder kl 21, och ett antal låtar bedöms. Man har tydligen gjort om programmet. Förut har låtarna bedömts ett antal kändisar och en finne som har varit med i flera år under Christer Björkmans ledning. Nu är det Niklas Strömstedt som leder programmet. I första avsnittet får vi höra bidragen från Österrike, Estland, Slovenien, Kroatien, Danmark, Ryssland, Ukraina, Nederländerna, Montenegro och Litauen. Tror ni att vinnaren finns i det här gänget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var det. Tyckte att Estland och Nederländerna var bäst. Kroatien hade ett ovanligt bidrag med stämsång, och Danmark hade en sångerska som sjöng en sorglig text med ett jättegrin i ansiket hela tiden. Årets knep är att köra barfota.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inför-programmet var löjligt enkelspårigt, alla tyckte samma sak. känns lagom nödvändigt att ha ett tyckarprogram då. Saknade den där finnen som brukar vara med och tycka tvärt emot alla andra. Nu fick jag ta den rollen själv och sitta och svära åt idioterna på tv'n 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, jag har en favorit i år också. Ungern. Ruggigt enkelt och snyggt. Funderar lite på att göra en mashup med the knifes heartbeats, men jag orkar nog inte.

Liveversionen kan ju bli hur dålig som helst, men det skiter jag i. Detta är bättre än allt annat i år ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=UmjsIhihJMY

Mischt moscht mascht. Sådeså.

Kedvesem på er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ikväll är det dax igen. Svt kl 21. Den här gången är det bidragen från Vitryssland, Moldavien, Irland, Cypern, Belgien, Serbien, Lettland, San Marino, Makedonien och Azerbajdzjan som visas upp. Den där finnen är inte med den här gången heller, men Shirley Clamp gör ett inhopp. Måste hålla med Fidden om att Danmarks bidrag är kass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt med om trummorna och programlederiet.

Ett par snyggt proddade låtar från irland och belgien tror jag det var, irland kan bli småfarlig... men de där utdragna tonerna som var uppenbart tonkorrigerade får mig att ana ugglor i vassen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga låtar som gav några rysningar av välbehag, precis - och vissa som gav mindre behagliga rysningar... 😉

San Marino och Belgien var väl ganska ok, men i övrigt inget att hänga i julgranen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är så konstigt att man går igenom en massa bidrag innan själva tävlingen. Varför har dom så? Någon som vet? Förtar det inte lite av spänningen inför the big thing?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är så konstigt att man går igenom en massa bidrag innan själva tävlingen. Varför har dom så? Någon som vet? Förtar det inte lite av spänningen inför the big thing?

För att man ska lära känna dom, och för att man får ett antal pogram på primetime gratis kanske? Nu är det hursomhelst dax.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sagt tidigare så tror jag på norge men hoppas på ungern. Båda var med i dagens program, som var det i särklass bästa av införprogrammen. Inte bara på grund av låtarna, men också på grund av att BWO-martin styrde upp det hela på ett mycket bra sätt. Gillar honom mycket bättre som person än som sångare måste jag säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sagt tidigare så tror jag på norge men hoppas på ungern. Båda var med i dagens program, som var det i särklass bästa av införprogrammen. Inte bara på grund av låtarna, men också på grund av att BWO-martin styrde upp det hela på ett mycket bra sätt. Gillar honom mycket bättre som person än som sångare måste jag säga.

Jo, förra veckans dumma bludder var ju helt sanslöst. Shirley Clamp verkar helt blåst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar det inte lite som att både strömstedt och den där kvinnliga experten verkar anpassa sina nivåer efter gästen? I de två första programmen hade de jättemärkliga åsikter om allt, idag var allt så väldans logiskt och rationellt helt plötsligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt otippat så tyckte jag nog att Norge var behållningen denna gången.

Vissa andra var ganska ok, men verkade bara vara refränger, så det blir bara ointressant när det inte finns någon variation i låtarna...

Norge kändes lite som en blandning av Madonna (versen) och Tears for fears eller kanske Depeche (refrängen).

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dax igen. Svt kl 21 som vanligt. Det är de sista låtarna som presenteras före finalen. Bidragen från Schweiz, Rumänien, Frankrike, Italien, Spanien, Storbritannien, Tyskland och Sverige bedöms. Gäst är Sveriges egen representant i tävlingen, Robin Stjernberg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spanien var väl ganska ok, men annars var det inte mycket...

Sverige landar någonstans i mitten.

Vinner gör nog Danmark eller Norge (eller någon helt otippad konstig låt... 😉).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag tyckte nog att dagens startfällt var bland de bättre. Första var också okej. Ang Terese så hade hon väll vunnit en tävling för att få vara med så hon var ju den enda som förtjänat sin plats 😛 Var det inte samma tävling där Chris Michols var med? Tyckte hon var bra i dom högre partierna.

Känns lite dumt att jämföra Alcazars beprövade och finslipade playback-låtar med bidragen.

Såg det här sådär ett kvartal efter 😄

Jo, det var samma tävling som jag var med i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...