Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2013


SadamJR

Recommended Posts

Men fyfan vad hon sjöng illa haha. Hade Lisa Miskovsky gjort låten så hade det varit värsta hitten. Fattar inte ens att man ger en sådan tjej chansen. Dåligt uttal, skitsur sång what else?

Drog också parallelen till Miskovsky.

Nej hon sjöng lite surt.. nervositet?

Hon hade väl skrivit låten själv förövrigt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men fyfan vad hon sjöng illa haha. Hade Lisa Miskovsky gjort låten så hade det varit värsta hitten. Fattar inte ens att man ger en sådan tjej chansen. Dåligt uttal, skitsur sång what else?

Ja, där har du ju rätt. Bättre att satsa på sångvirtuoser som Sean banan, Claes Malmberg och Alexander bard...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är märkligt att så fort det kommer till melodifestivalen så är det lägre kvalité på låtarna än vad som normalt spottas ut i etern.

...eller märkligt vet jag inte om det är....

Eller jo det är det! 😳

Nej, det är inte alls märkligt utan fullt förståeligt eftersom Björkman tycker det är viktigast att ha "bra TV-underhållning", medan musiken kommer i sista hand trots att det är tänkt att vara en musiktävling...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är inte alls märkligt utan fullt förståeligt eftersom Björkman tycker det är viktigast att ha "bra TV-underhållning", medan musiken kommer i sista hand trots att det är tänkt att vara en musiktävling...

Ja precis! Man tycker ju att det ska gå precis lika bra att göra bra underhållning med bra musik oxå. Vad är hindret lixom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis! Man tycker ju att det ska gå precis lika bra att göra bra underhållning med bra musik oxå. Vad är hindret lixom?

Christer Björkman...

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som många här missade jordens undergång. Alltså filmen som gick samtidigt som melodifestivalen. Bortsett från de obligatoriska femtielva reklamavbrotten så var det faktiskt en lyckad TV-kväll.

Melodifestivalen tycker jag ska byta namn till melodipestibaken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som många här missade jordens undergång. Alltså filmen som gick samtidigt som melodifestivalen. Bortsett från de obligatoriska femtielva reklamavbrotten så var det faktiskt en lyckad TV-kväll.

Melodifestivalen tycker jag ska byta namn till melodipestibaken...

Vilken kanal var det? Vi zappade lite men hittade inget kul att se alls.. Vi kom fram till att de andra kanalerna inte vågade visa för bra/dyra grejer samtidigt som Melodischabraket..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa veckan var den sista. Army of Lovers kommer nog att få sin publik, tycker de kunde ha stajlat sej lite, såg väl ut ung sådär redan på 90-talet. Låt två mycket bra och Ralf var bäst enligt mej(dålig start) ulrik som väntat vidare.

ps.Låt Cascada planka bäst de vill, lär ju knappast vinna med den eller?

Sen tycker jag rent allmänt att Lilla Mello är bättre, Mer äkta och en del nödrim, ibland lite otajt men äkta musik-glädje.

Är en blues/rockare som gillar all musik som är bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte att Robins(Nr 3) bidrag var det som växte mest och var mest originellt i Malmö. Första gången jag hörde den visste jag inte riktigt ad jag skulle tycka men sedan insåg jag att jag älskar tongångarna i sång och refräng. Riktigt ballt!

http://youtu.be/i3OFvoxwlEo

Ja håller med lite där. Det jag reagerar på är att låten verkar vara liiiiiiite svår för honom att sjunga. Kändes inte riktigt 100.. 😳 Varför ge sig på svåra grejjer lixom.. 🤪 En annan (säkrare) sångare på denna vore oslagbart tror jag.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte att Robins(Nr 3) bidrag var det som växte mest och var mest originellt i Malmö. Första gången jag hörde den visste jag inte riktigt ad jag skulle tycka men sedan insåg jag att jag älskar tongångarna i sång och refräng. Riktigt ballt!

Låten är riktigt ball. Men Robin tror han är en bättre sångare än vad han egentligen är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde Yohios låt på radion idag. Om du frågar mig så tyckte jag det lät som att autotunern har fått jobba hårt på hans sång. Men det kanske är ett stilgrepp i den genren?

Sämst i lördags tyckte jag nog Ralfs låt var förövrigt. Cliche så det förslår. Kanske iofs passar den tävlingen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde Yohios låt på radion idag. Om du frågar mig så tyckte jag det lät som att autotunern har fått jobba hårt på hans sång. Men det kanske är ett stilgrepp i den genren?

Sämst i lördags tyckte jag nog Ralfs låt var förövrigt. Cliche så det förslår. Kanske iofs passar den tävlingen 😉

Ralfs låt var ingen höjdare i början. Han hade riktigt svårt att sjunga de mörkare partierna men lyfte klart i refrängerna. Det som störde mig dock är att pianospelet fick mig att börja sjunga på en annan låt hela tiden, utan att på något sätt mena att det är plagiat. Men så är det med många låtar idag, påminner om något.

Denna!

http://youtu.be/Nj3mAzhqkGo

http://youtu.be/TRCeZqWpsaA

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte att Robins(Nr 3) bidrag var det som växte mest och var mest originellt i Malmö. Första gången jag hörde den visste jag inte riktigt ad jag skulle tycka men sedan insåg jag att jag älskar tongångarna i sång och refräng. Riktigt ballt!

http://youtu.be/i3OFvoxwlEo

Håller med där, var den klart bästa låten i mitt tycke. Refrängslingan var riktigt snygg. Att jag sedan, liksom Robin, är från Hässleholm tror jag inte påverkat mig....(så mycket ;-))

Link to comment
Dela på andra sajter

Och än en gång, -Ni som inte gillar Mello, titta inte och skriv inte här, Tack!

Men TS intention var ju att vi alla skulle dela med oss av våra upplevelser från Melodilösafestivalen....

Och nej, jag tittar inte om jag själv får välja. Har blivit besviken alltför många gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Besviken blir man bara om man har för höga förväntningar - och det bör man verkligen inte ha... 😉

Man får se det för vad det har kommit att bli under Björkmans ledning; ett lättuggat, lättsmält och lättspytt musikunderhållningsprogram, betydligt större, men ändå lite som Så ska det låta, Dobidoo och andra musikunderhållningsprogram som troligen väldigt få i forumet vågar erkänna att de kan vara kul att titta på, utan för att behålla en image av "seriositet", skyller på att de måste se dem för att sambon tvingar dem... 😉

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken kanal var det? Vi zappade lite men hittade inget kul att se alls.. Vi kom fram till att de andra kanalerna inte vågade visa för bra/dyra grejer samtidigt som Melodischabraket..

Tror det var 5:an men är lite osäker. Under ett reklamavbrott skiftade jag över till mellon och där körde de en snabbrepris på framförda låtar. E ganska glad att den pinan blev kort.... Men filmen var bra. Handlade lite om vad som kan hända om människan jävlas för mycket med fysikens lagar. Ungefär det de håller på med i CERN. Råkade skapa ett svart hål som hotade sluka jorden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Besviken blir man bara om man har för höga förväntningar - och det bör man verkligen inte ha... 😉

Man får se det för vad det har kommit att bli under Björkmans ledning; ett lättuggat, lättsmält och lättspytt musikunderhållningsprogram, betydligt större, men ändå lite som Så ska det låta, Dobidoo och andra musikunderhållningsprogram som troligen väldigt få i forumet vågar erkänna att de kan vara kul att titta på, utan för att behålla en image av "seriositet", skyller på att de måste se dem för att sambon tvingar dem... 😉

Min fru och jag har ungefär samma ointresse för Mello, Så ska det låta och Dobido, så jag kan inte skylla på henne om vi slötittar på det 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det var 5:an men är lite osäker. Under ett reklamavbrott skiftade jag över till mellon och där körde de en snabbrepris på framförda låtar. E ganska glad att den pinan blev kort.... Men filmen var bra. Handlade lite om vad som kan hända om människan jävlas för mycket med fysikens lagar. Ungefär det de håller på med i CERN. Råkade skapa ett svart hål som hotade sluka jorden.

Okej, då missade vi något trevligt mao 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...