Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2013


SadamJR

Recommended Posts

På vilket sätt skulle Yohios låt spegla en ny musikgenre?

Ja - det där fattade inte jag heller. Det var ju inget nytt där. Rock med lite syntar är det många andra som har kört med i många år. Det nya skulle väl i så fall vara utstyrseln...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hoho! Vet ju att de flesta här är skeptiska till hela spektaklet... Men nästa vecka står undertecknad på scen i tredje bidraget 😉 backar upp Joacim Cans i låten "Annelie". Gilla eller, som kidzen brukar säga, dissa... Tycker själv att det ska bli sjukt fränt att stå inför ett fullsatt Scandinavium och lira nyckelharpa 🙂 Vi ses!

Häftigt, det måste ses!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som pretantiös p3 skit om du frågar mig. Jag klarar inte av folk som inte kan sjunga för fem öre

"Pretantiös p3 skit". Det får stå för dig. Varför denna agressiva framtoning?

Nu har jag inte hört låten i fråga som sagt, men de skivor jag har med Jay Jay tyder på att han kan sjunga iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte Jojo/yoho/yolo/tokio-killen va skön. Han sjunger bra, har en utstyrsel som är.. cool. Inte för att jag skulle vilja klä mig så själv, men de är ballt på något sätt. Vädigt udda, iaf i Sverige. jag tycker vi ska skicka fanskapet, så folket lyfter på ögonbrynen när vårat bidrag kommer. Vad jag försöker mena är att de är skönt att se något udda igen. Har inte sätt det sedan Lordi var med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sundsvalls-japanen går nog långt. halva sverige sitter nog och lyssnar på hans hitar på youtube nu, så om 4-5 dagar har han slagit här också. de andra har inget där att hämta. ser fram mot nästa vecka!

ps ni som inte bryr er kan väl låta bli at skriva , blir nog så mycket inlägg ändå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoho! Vet ju att de flesta här är skeptiska till hela spektaklet... Men nästa vecka står undertecknad på scen i tredje bidraget 😉 backar upp Joacim Cans i låten "Annelie". Gilla eller, som kidzen brukar säga, dissa... Tycker själv att det ska bli sjukt fränt att stå inför ett fullsatt Scandinavium och lira nyckelharpa 🙂 Vi ses!

Haha, skall bli kul 🙂 Brukar inte se (höra) spektaklet p g a att låtarna är för dåliga men nästa vecka skall jag bänka mig framför TV. Nyckelharpa kan låta fräckt i vissa låtar. Tänk Nordman!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter klistrad varje år men har på sistone alltid varit sjukt irriterad på så mycket dåligt som framförs. Pinsamt många gånger. Min favoritlåt var faktiskt Burning Flag med Kak o Bön brudarna. Ingen låt med go i direkt men de sjöng bra och låten var det med. Yohio var ok men är läskigt feminin. Ser mer ut som en flicka(och klär sig som en). Påminner lite om Tokio Hotels sångare fast med vita kläder istället =P Men så lirar han också inom musik genren visual kei.

Det som stör mig mest med Mellon idag är att det är för lite mix på artister. Samma jävla gäng hela tiden. Man vet ju vilken typ av låt det är som en artist ska framföra så fort man ser nunan. Och är det inte Mr Carrot Face Fredrik Kempe som har 7 bidrag med så är det Mr Jag_har_knappt_något_hår_kvar_men_måste_ändå_ha_en_hästsvans G:Son. Lite mer otippade grejer tack.

Redigerat av Pesek
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som förvånar mig är att det alltid finns ett gäng låtar varje år som är skrivna av professionella låtskrivare som är så fruktansvärt dåliga så man saknar ord.

Förstår inte heller när det ibland kommer seriösa artister och gör någon pajas-låt i melodifestivalen, brist på pengar kanske.

Redigerat av vmbr
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som förvånar mig är att det alltid finns ett gäng låtar varje år som är skrivna av professionella låtskrivare som är så fruktansvärt dåliga så man saknar ord.

Förstår inte heller när det ibland kommer seriösa artister och gör någon pajas-låt i melodifestivalen, brist på pengar kanske.

På första stycket frågar jag; problem att få låten passa in i formatet?

På andra stycket frågar jag; PR?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen har vi fiaskot när den femte finallåten skulle presenteras och grafiken klargjorde att det var Yohios låt som gått vidare. Medan Gina Dirawi fortfarande presenterade de kvarvarande deltagarna.

Den typen av amatörmissar är inte godtagbara i en sån här produktion.

http://hd.se/noje/2013/02/03/tv-produktion-pa-amatorniva/?from=mobileApp

Link to comment
Dela på andra sajter

Har efterlyssnat nu på de fyra som åkte ut, samt så såg jag de två som gick vidare till final igår eftersom jag slått på TV:n då.

Jay Jay Johanson och Anna Järvinen hade de enda låtarna med någon sorts värdighet och känsla, tyckte de var helt okej till stundtals bra. Den där Gosa-låten var rätt kul också..

Resten är vad jag kallar skräp i mina öron iallafall.. Har inte hört alla än dock, som t.ex Eric Gadds.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 år = ny?

För gemene svensk är det uppenbart nytt och exotiskt, ja, och därför beskriver man det så för alla som sitter i stugorna och tänker "Vad är det här och ska det vara så?"
Link to comment
Dela på andra sajter

30 år = ny?

Om vi pratar heart break hotel så lät låten precis som sådan här musik har låtit sedan 80-talet. inte nödvändigtvis fel men denna låten lämnade mig helt kall. Förväntade mig något originellt när killen gick upp men uppsynen var mer originell än det som kunde höras.

Hela mello var... Ja ett tv program som är roligt att titta på när barn är med och tittar, barn gillar mello. Men musikaliskt så har jag inte hört något jag verkligen gillar sedan ark var med. Den pukrullningen i början...

Edit: förtydligande av ståndpunkt

Redigerat av stol
Link to comment
Dela på andra sajter

Schulman fick ur sig en sur, brännande stinkig galla! 😄

SchulmanMelodifestivalen2013.png

😄

Jag kan faktiskt hålla med Schulman! Inte en låt tilltalade mig. Och ett par var fan ett skämt!

Yohio var ju lite ballt! Men han sjunger inte ens i närheten av vad han kan lira gitarr! Där är han jävligt vass!

Källa: http://www.aftonblad...icle16174597.ab

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Schulman fick ur sig en sur, brännande stinkig galla! 😄

SchulmanMelodifestivalen2013.png

😄

Jag kan faktiskt hålla med Schulman! Inte en låt tilltalade mig. Och ett par var fan ett skämt!

...men Björkman har ju klargjort vid flera tillfällen att det inte handlar om en musiktävling där man ska ta fram det absolut bästa, utan det ska vara variation och "bra TV-underhållning" (alltså Björkmans version av vad som är "bra"). Tävlingen i sig är med andra ord helt ointressant för honom - förutom att de ska dra in en massa pengar på att folk luras att ringa och rösta förstås...

Med den bakgrunden kan man egentligen inte klaga så mycket, utan om man inte gillar det så finns det massor av andra kanaler att titta på istället - men visst var de flesta låtarna pinsamt dåliga...

Danny var helt ok (bättre som programledare än som sångare i fjolårets ESC), men Gina tål jag bara inte. Hon är lika katastrofal som Petra Mede och på något sätt får jag associationer till Anna Anka. Pinsamt är bara förnamnet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Yohio som verkar ha blivit en snackis, mer på ont ( 😄), än på gott så måste jag säga att det är lite synd för HONOM att han kanske inte var medial 2007 och tiden runt då för det gick det en visual kei våg genom Europa och USA då. Nu är det stendött, så att han nu skulle kunna ta över världen med den sortens musikgenre (som ändå få lyssnar på jämfört med andra populärgenrer) ser jag som föga troligt. Kan köpa om många inte gillar hans stil, tycker att det är homosexuellt, dåligt osv. Inget jag själv gillar överhuvudtaget, men försöker att inte vara så trångsynt. Och i många intervjuer har han påstått att "han är väldigt stor i Japan", skulle gärna vilja veta om det stämmer. Enligt en del är han inte mer än någon liten lokalkändis där borta. Nothing big alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...