Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2013


SadamJR

Recommended Posts

Annons

Va? Vad är melodifestivalen för något? Mycket skrivs på fejjan oxå?!.... 🙂

Mellan 19:54 och 20:25 ikväll postades/skrevs inget på detta forum (förutom i denna tråd). Kanske det var fejjan som lockade?

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Har Jöback hittat en ny sångpedagog som har lyckats ta fram tidigare väl dolda kvaliteter? Han lät ju ovanligt bra. 🙂

Röstade som vanligt inte, men det var väl kanske rätt låtar som gick till final - fast Autotune hade verkligen inte skadat... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag själv älskar 80 tal och såg hur jag kunde lyfta den här låten till en ny nivå med en modern produktion.

Jag älskar också 80-tal men det här är det största problemet. Att göra 80-tal med moderna medel. Det blir inte 80-tal. Det blir 2010-tal med 80-talsambitioner. Använd de prylar (eller kloner av/på) de prylar som fanns att tillgå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med det sagt. Inget ont om din produktion, det lät bra, bara att jag inte gillar tankesättet "med moderna medel".

Bandkompression

Linndrum

Chorus

Aural Exciter

Lexicon-Reverb

Yamaha Dx7

Roland D50

Saxofonsolo

SSL-EQ

Roto-Toms

Max 24-kanaler vid mix

8dB dynamisk omfång på mastern

Link to comment
Dela på andra sajter

Röstat på Rolinski- Sonefors

Tack slejnard! 🙂 Kom ju ganska långt ändå. Får ta revansch nästa år 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar också 80-tal men det här är det största problemet. Att göra 80-tal med moderna medel. Det blir inte 80-tal. Det blir 2010-tal med 80-talsambitioner. Använd de prylar (eller kloner av/på) de prylar som fanns att tillgå.

Vet inte riktigt vart du vill komma Carle. Jag tror inte jag skrev någonstans att det skulle låta precis som på 80 talet och vara producerad enligt "80 tals modellen". Skulle jag gjort den som det gjordes på 80 talet skulle jag bli för dyr 😆

Då låten i sig är väldigt 80 tal var jag tvungen att hitta ett nytt sätt att lyfta låten för att få med den i festivalen o.s.v.

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

Mest utrycka mitt allmänna missnöje med att många försöker låta 80-tal men gör det på ett modernt sätt. Vilket inte låter 80-tal. Pratar inte om dig, du bara ledde mig in på det.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om enbart de svenska rösterna hade räknats, istället för att andra länder skulle vara med och bestämma vilken låt Sverige ska skicka till finalen, så hade rätt låt vunnit stort...

75 poäng till Robin och 103 poäng till Yohio från de svenska rösterna...

Rätt låt var det knappast, även om den var ganska ok (men tjatig). Synd bara att han inte sjöng något vidare i verserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad var det för skit att utländska idioter skulle rösta i vår svenska uttagning? De flesta som röstade i Sverige ville ju ha Yuhio som etta! Vilket jävla skitidiotprogram. Helt värdelös idioti. Nu får inte ens de som gillar det här Mellot i sverige en chans att rösta fram den de tycker är bäst. Helt makalöst pisskitsidioti.

Nästa gång ka

n de väl låta enbart NordKoreas Kom Yong Chohäng vara den enda som får rösta i svenska uttagningen. Hur ska de annars kunna överträffa det här i idioti?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringer man pizzaländerna så får pubertalt skit likt eeyy-broschan-artister röster!

Tur för Robin att det ligger en dubb på refrängen annars så hade det vart varga-ylande i förtiotolfte cp...

Samt joyjimbos låt sög kamelpenis... Vad gjorde dom där drag queens på scenen?

Inte en låt fick mig att ens le...

Digerdöd eller aids typ!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ens Carola? 🙂

Jag har aldrig hört henne sjunga så illa som hon gjorde nu. Hon brukar sjunga väldigt rent, men detta var ju plågsamt att höra - inte många rena toner ikväll från henne, inte... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...