Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2013


SadamJR

Recommended Posts

Annons

Spektaklet som det ibland verkar vara varje musikers "plikt" att hata... 😆

Själv sitter jag i vanlig ordning klistrad, eftersom jag tycker det är kul att se. Någon gång ibland finns det ju dessutom ett par lyssningsbara låtar som en bonus. 🙂

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt inte hört några bidrag från årets tävling. Men eftersom det antagligen är samma låtskrivare som ligger bakom låtarna i år, så låter det väll som det brukar göra.

Men jag skall givetvis titta på det ikväll med mina barn, så jag återkommer med vem som var bäst.

Läste detta häromdagen.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article16152224.ab

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer jag känna mig socialt missanpassad ett par månader igen när alla pratar om de däringa showerna.

Men jag undrar fortfarande vad Jay Jay Johanson ska göra där. Kom iofs på att han ska släppa (eller har släppt?) en platta. Blir väl gratis PR.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vad har ni för tankar om den första deltävlingen? Vem är bäst, vem är favorit, och var det rätt låt som vann?

Att det är samma skåpmat som förra året och alla år, kopior på andra kända låtar så långt det bara går, att alla suger lika illa och att det finns ingen rätt låt som vann. Polerade bajskorvar alltihopa.

Link to comment
Dela på andra sajter

+1

Resten.. sicken skit. Det måste ju vara sämsta deltävlingen någonsin? Den där Jay-Jay?? Han har alltså en karriär sen tidigare???

Jay Jay har gjort många fina bitar tidigare, så jag har svårt att förstå vad han gör i ett forum där majoriteten inte förstår och uppskattar lite udda och känslosam musik. Har inte hört det han ställde upp med på Mellon dock, så jag kan inte säga något om den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jay Jay har gjort många fina bitar tidigare, så jag har svårt att förstå vad han gör i ett forum där majoriteten inte förstår och uppskattar lite udda och känslosam musik. Har inte hört det han ställde upp med på Mellon dock, så jag kan inte säga något om den.

Låter som pretantiös p3 skit om du frågar mig. Jag klarar inte av folk som inte kan sjunga för fem öre

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Yohio var den ende som var värd att gå vidare. Resten var det gamla vanliga bottenskrapet. Mest skit och det som kunde räknas som låtar, var sådana som det går 42 på ett dussin av. Första och sista låten var ju samma som den tjatiga (läses med fördel på skånska... 😉 ) låten ifjol...

Blev väldigt besviken på Gadd - både kass låt och kasst framfört. Han brukar vara mycket bättre än så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoho! Vet ju att de flesta här är skeptiska till hela spektaklet... Men nästa vecka står undertecknad på scen i tredje bidraget 😉 backar upp Joacim Cans i låten "Annelie". Gilla eller, som kidzen brukar säga, dissa... Tycker själv att det ska bli sjukt fränt att stå inför ett fullsatt Scandinavium och lira nyckelharpa 🙂 Vi ses!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoho! Vet ju att de flesta här är skeptiska till hela spektaklet... Men nästa vecka står undertecknad på scen i tredje bidraget 😉 backar upp Joacim Cans i låten "Annelie". Gilla eller, som kidzen brukar säga, dissa... Tycker själv att det ska bli sjukt fränt att stå inför ett fullsatt Scandinavium och lira nyckelharpa 🙂 Vi ses!

Det är verkligen häftigt att stå framför en stor publik och spela. Lite avis är man allt...

Är låten bra också...? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...