Jump to content
Annons

Vad önskar Ni Er för julklappar av musik-tomten?


DMM

Recommended Posts

Jaha, nu är vintern här med besked för de flesta av oss, och julen innebär julklappar.

Så, ifall tomten tittar in på detta forum, skriv ned Er önskelista 🙂

Jag börjar:

Kära tomten, detta är vad jag önskar mig:

Image%20-%20Studio%20Monitor%204319%20(Pair)-200e9371.jpg

GOD JUL!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

C7. Allt annat har jag som jag behöver. Fast om någon ger mig en bra gura så tackar jag inte nej. Men det lär aldrig hända.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har redan allt jag behöver (och lite till), men ändå...

  • Att snön försvinner fortare än kvickt
  • Att jag hinner bli klar med nästa omgång testinspelningar så att jag kan ladda upp dem före jul
  • Ett par Ultrasone IQ hade varit trevligt
  • - och sist, men inte minst, så önskar jag verkligen att alla blivande klappar hinner komma fram i tid till mina kunder... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Egentligen ingenting eftersom jag är så desillusionerad, jag lär ändå inte få vad jag önskar mig... men en KPA hade suttit fint.

Har du varit riktigt elak i år så kanske det ligger en under granen. ☺️ Annars, skaffa dig en så snabbt du får råd. Du kommer definitivt inte att ångra dig och behöver inte slösa tid på att EQ:a i evighet för att få fram ett bra och fett ljud som du ändå inte kan få med ampsims. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tomten,

mest av allt önskar jag att min lilla familj och jag behålla hälsan även nästa år 🙂

samt

1040c.jpg

att bläddra i under låååånga vinterkvällar. Då är det superduperultraextramultiplus-mysigt att krypa upp i soffan med en kopp java, samla familjen i finsoffan och predika Marshall-evangeliet ☺️

Jag säger "bah" åt guld, rökelse och myrra. Prova JCM900, Valvestate och en JMP1. "I haven skåden ljuset och det voro ej Betlehems stjärna"

PS Råkar du av en händelse även lägga en Strymon Timeline under granen så gör det absolut ingenting 🙂

Tack på förhand och god jul,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du varit riktigt elak i år så kanske det ligger en under granen. ☺️ Annars, skaffa dig en så snabbt du får råd. Du kommer definitivt inte att ångra dig och behöver inte slösa tid på att EQ:a i evighet för att få fram ett bra och fett ljud som du ändå inte kan få med ampsims. 🙂

Just rub it in... 🙂 Å andra sidan flyttar jag snart ut på landet o får ett utrymme för en studio där jag inte stör andra. Kanske dags att lägga ner den här digitala grejen o börja lira in på riktigt igen? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att du ska radera ditt konto? 😆

Tänk på att Tomten ser såna där elaka kommentarer... Man ska va snäll!

Jag önskar mig även en vit jul till alla barn, inklusive mig själv. Vit som både med snö och nyktra föräldrar.

http://www.youtube.com/watch?v=P8Ozdqzjigg

Vem är damen som sjunger även hon, föresten?

Hittade svaret själv. Skådespelarskan heter Marjorie Reynolds, men hennes sångparti är dubbat av Martha Mears.

Det var bätttre förr. Kan ni höra denna låt utan att bli tårögda, era busar?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Går lite på Cruncharns spår och önskar alla förnyad inspiration! Eftersom det är allt jag önskar jag mig, samt lite ledighet. Men det kommer nog komma hand i hand.

Inspiration är dock på fram-marsch, tack vare detta fantastiska forum!

Loggade in av en slump i oktober, och ser att min sista aktivitet var runt 2008/09..

För att göra en lång historia kort satt jag på ett taskigt wifi-nät i Ghana, och fick ett mail där en kille undrade om jag hade en Tascam 244 kvar... jag kom hem, googlade och hittade en tråd jag skapat om gamla dammsamlare i studion från 2007.

Tog tag i det sålde portan på tradera hursomhelst (sorry du som var intresserad av den, om du läser detta) Jag flyttade vid tillfället och behövde göra mig av med lite prylar.

Efter detta såg jag nedräkningen på Steinbergs hemsida, via forumet såklart.

Oj oj! Cubase 7 lär bli dyrt från mitt Cubase 4 :-S, plus att min renässansdator säkert inte skulle palla trycket.

Några veckor senare: Cubase uppgraderat till 6.5 (tackar en "claessisk" forum-medlem för att du hade en 6.5 över), igår till Cubase 7. På en sprillans ny ihopmonterad dator dessutom!

Kan det bli bättre? Ja, med lite jul-ledigt kan jag koppla upp allt annat jag ämnat göra musik med, som blivit "äääh tar det sen" eftersom det var roligare att kolla på min nyinhandlade Samsung 3DTV. Jag längtar efter att jag möblerat klart, så jag kan plinka på mitt Roland RD250 eller på min JP8080. Dessutom har jag en stor walk-in closet, och eftersom jag inte har flickvän ska jag göra det till ett sångbås. 🙂 I jul.

Så, delvis God Jul till dig som mailade mig i Ghana, och delvis God Jul till hela forumet. Tänk hemska tanken att sitta och brottas med 2gig Ram, IDE-diskar och Cubase 4 hela julen! Ska nu ta ett snack med Tomten och kolla om det är möjligt att köpa en ny mick, Avantone cv12 eller nåt annat göttigt! Vill samtidigt spela på något, så en microkorg eller liknande skulle också sitta som knäcken i skägget.

Jahapp, det blev nån slags vinterkrönika detta.

Redigerat av Frekvens
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...