Jump to content
Annons

Vad önskar Ni Er för julklappar av musik-tomten?


DMM

Recommended Posts

Kära Jultomten,

Jag önskar mig:

* Syntetisk sömn som gör att jag kan vara uppe ett par timmar längre då och då utan att jag är helt slutkörd dagen efter.

* Pengar, så att jag kan gå ner ännu mer i arbetstid än till 80% som jag jobbar nu så jag hinner umgås mer med min fru och mina barn.

* En radiostyrd bil. En sån däringa bra en, ingen leksak alltså.

* En Elektron Machinedrum.

Tack.

God jul!

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Både hårda och mjuka klappar;

- Ett presentkort från STIM som bekräftar att inga av mina alster framledes står under deras förvaltning.

- Ett par nya öron med uppdaterad shitdetektor (senaste versionen)

- Fräscha idéer

- Mer tid

- Några hundratusen köpstarka anti-pirat fans

Link to comment
Dela på andra sajter

Du hittar bättre schekters och micar på andrahandsmarknaden för samma ungefär samma pris.

Joo, klart man hittar, har int bestämt mig helt för den där ännu, beror lite på vad som dyker upp, just begagnat.

har hört att det där är en av de bästa i den prisklassen, har du nått annat tips? (schecter, då alltså)

// Jesper

Link to comment
Dela på andra sajter

En sån!

http://www.thomann.de/se/fender_jim_root_stratocaster_rw_bk.htm

Jag har alltid tyckt att fenders är bluesguror och inget för mig, men efter att jag spelar runt på olika guror i musikaffärer så har alltid en fender vunnit med hästlängder, strator är dom gitarrerna i världen som är allra skönast att spela på, PUNKT! Min viper låter jävligt bra, så jag vill fortfarande ha EMG mickar på min fender!

Vem här är tomten som kan skänka mig denna fagra diamant denna jula-aftn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Joo, klart man hittar, har int bestämt mig helt för den där ännu, beror lite på vad som dyker upp, just begagnat.

har hört att det där är en av de bästa i den prisklassen, har du nått annat tips? (schecter, då alltså)

// Jesper

Tja, t ex http://www.vend.se/ad.php?142092

Har varit några andra av samma som sålts lika billigt på blocket senaste tiden så bara hålla koll.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

1) Nya monitorer. Gärna a7x eller a8x

2) Ett par bra lurar för mixning (referens)

3) En Fender Jazz-bas

4) En 7-strängad gitarr

5) Sansamp RGI (RBI? kommer inte ihåg va den heter) till basen

6) En kompressor, i hårdvara! Bara för att!

7) Lite plektrum

8) Akustikbehandlingsmaterial

Men eftersom jag inte tror på tomten så får jag väl ta min elektrikerlön och köpa allt själv!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Skitmycket pengar så jag kan sitta och skriva den musik jag gillar för resten av mitt liv, och jag vill ha ett långt liv.

Det skall vara så mycket pengar att jag under perioder av idétorka kan bidra till att förbättra världen.

Men om det inte går så nöjer jag mig med en sådan här:

refcard_big.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

En 12-kärnig Mac Pro med 64GB Ram med 27" Apple LED Cinema Display

Massvis med stålars så jag kan bygga ut lokalen lite och ta in en akustiker för mätning samt akustikbehandling av den.

Lite mer tid skulle ju inte göra något heller. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag önskar att det plötsligt blev så att usb-portar och datorer aldrig uppfunnits. Alla skulle få stora fina rullbandspelare av tomten.

Usch.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja att han (ja, eller förlåt, i dessa tider kanske Hon) ger mig kommentar på min senaste mix http://forum.studio....ed-mixen/��Inte så att han behöver vara snälle eller så, utan bara säga vad han tycker...

Om jag inte kan få det så önskar jag mig en magisk tomte som ger mig större öron och mer kunskap i mixning. http://4.bp.blogspot.com/_zhxcqwzhgCs/SG1TfGVsrOI/AAAAAAAAATw/Na4IG4Ek0ew/s400/Big_Ears_painting.jpg

Frid

Redigerat av mrpimmy
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag önskar att det plötsligt blev så att usb-portar och datorer aldrig uppfunnits. Alla skulle få stora fina rullbandspelare av tomten.

sluta vara gammal och svår nu! :* kom in i matchen! har du kvar en gammal tjock-tv, gör gammal volvo och har en sån där mobiltelefon med axelrem också? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Helje (oregistrerad)

Cubase 7 + Native Instruments Komplete 8 Ultimate.... 🥰

I just received the package! Och jag känner mig nästan lika awesome som Chuck Norris! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Fred på jorden

2. Att inga flera trådar på internet slutar med "Fascist och/eller Hitler"

3. Ett mystiskt paket som jag öppnar och ett skumt glitter svävar ut och omger min skalle, vilket ger mig omedelbar inspiration att skriva 3 av världens bästa 10 låtar. (man vill ju inte verka girig)

4. En mystisk dryck, som gör att min röst plötsligt låter som allt från Dio till Trolo-lo-lo-lo-mannen.

5. En mystisk femkrona som gör att när man skrapar trisslotten blir det alltid vinst.

6. En mystisk öl, som smakar helt fantastiskt, och som gör mig något smartare, men framförallt vältränad och snygg.

Ja, det var väl det hela, för övrigt anser jag att Kartago bör förstöras!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...