Jump to content
Annons

Pajkastning!?


Guitar_star_89 (oregistrerad)

Recommended Posts

Guitar_star_89 (oregistrerad)

Hejsan tjena!

Jag tor de flesta som är aktiva på forumet vet vad jag menar när jag säger att ett fåtal personer med en envist taggig attityd och en fruktansvärt dålig social kompetens skrämmer iväg och/eller tråkar ut de här på forumet som faktiskt vet saker och ting.

Jag har funderat på vad man kan göra åt detta och förstår att det är svårt att skärpa regler mot det då det hela blir upp till moderatorerna på forumet att tolka vad reglerna säger.

Mitt förslag där emot är att man börjar använda för- och Efternamn som användarnamn på forumet!

Detta har ett annat forum gjort som jag är aktiv på, just för att folk ska stå för det man säger och ta konsekvenserna.

Detta har medfört ett mycket lugnare och seriösare klimat på forumet.

Själv är jag trött på att forumstrådar flyter ut i sanden på grund av folk som bara vill retas och tetas!

Ha D

/ Erik Arvidsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fjantigt förslag!

Man kan stå för vad man säger även med nick, så länge man tillför forumet något vettigt. Signaturer brukar duga mer än väl om man vill "efterforska", eller "hintar" i diverse inlägg.

Dessutom: en som heter Erik Johansson kan likväl leva svin här på forumet utan problem, medan personer med unika blattenamn som Valentine Pecovnik i princip måste läsa igenom sina inlägg tre tusen gånger innan de "submittar".

Edit: fel trots genomläsningen...

Redigerat av Valle
  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Fjantigt förslag!

Man kan stå för vad man säger även med nick, så länge man tillför forumet något vettigt. Signaturer brukar duga mer än väl om man vill "efterforska", eller "hintar" i diverse inlägg.

Dessutom: en som heter Erik Johansson kan likväl leva svin här på forumet utan problem, medan personer med unika blattenamn som Valentine Pecovnik i princip måste läsa igenom sina inlägg tre tusen gånger innan de "submittar".

Edit: fel trots genomläsningen...

Jasså det är så du heter...kände på mig att det var nåt som inte stämde!😆

Håller med dig, nick bör räcka, lite kul med att inte riktigt veta vad det är för kompetens.☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte låta bli att kommentera att det är lite lustigt att ett sådant föslag kommer från någon som INTE använder sitt namn som nick... 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nick eller inte, det viktigaste är väl att inte gå igång och argumentera mot uppenbara knäppgökar... Eller, snarare, valda delar av deras inlägg.

Man får tänka som när man ska prata med skrikiga och gnälliga ungar; Om man skriker ännu högre, så eskalerar det bara... Bättre att tala lugnt och sansat och sen vänta tills dom skrikit klart, det är inte alltid lätt för barn att förmedla sina känslor på ett, i vuxnas ögon, civiliserat sätt. 😉

Edit;

Vill inte outa mig, så jag visar bara mitt efternamn

Umemagnus Holmström

Edit2;

...fanken..

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

nu har jag hängt här ett tag och insett att det inte alls är det seriösa forum jag trodde

att det var. man får helt enkelt inse att sverige är ett alldeles för litet land för att

det ska finnas tillräckligt mycket kompetent folk för att ens fylla upp detta forum.

finns ett par stycken som verkar veta vad dom snackar om, resten verkar vara lite väl

upptagna med att berätta för oss andra om vilken stor kuk dom har. och för mig, som inte

går igång så mycket på stora kukar är det tämligen ointressant, och nu går det ganska

automatiskt när jag skrollar förbi dom här människornas jubelidiotiska käbbel/svammel om

deras för ämnet helt ovidkommande inlägg.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Well, i det ena fallet hade jag hört av mig till dig och frågat vad i helvete du trodde att du höll på med... 😉

Vad har du egentligen mot Erik Johansson, Valle?!

😄

Troll och elakingar finns ju på alla forum/communities, för att inte tala om alla anonyma s.k. haters. Jag tycker det görs ett hyfsat jobb för att rensa det värsta här på Studios forum men samtidigt anser jag att man får tåla lite sånt på nätet. Det är inte slutet på världen som vi känner den! 😏 Och det lättaste/bästa sättet att hantera dem är egentligen bara att ignorera dem... ingen brasa fortsätter brinna utan bränsle.

Redigerat av Hellpig
"inte" kan vara viktigt för att visa vad man menade...
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt förslag där emot är att man börjar använda för- och Efternamn som användarnamn på forumet!

Detta har ett annat forum gjort som jag är aktiv på, just för att folk ska stå för det man säger och ta konsekvenserna.

Detta har medfört ett mycket lugnare och seriösare klimat på forumet.

Ah, kan det möjligen vara forumet jag avstod från att registrera mig på när jag insåg att jag var tvungen att ha en skylt i pannan med namn, adress och telefonnummer där bara för att komma åt att ställa några enkla frågor? Man löser inte problem genom att förvägra människor rätten till intregritet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan tjena!

Jag tor de flesta som är aktiva på forumet vet vad jag menar när jag säger att ett fåtal personer med en envist taggig attityd och en fruktansvärt dålig social kompetens skrämmer iväg och/eller tråkar ut de här på forumet som faktiskt vet saker och ting.

Jag har funderat på vad man kan göra åt detta och förstår att det är svårt att skärpa regler mot det då det hela blir upp till moderatorerna på forumet att tolka vad reglerna säger.

Mitt förslag där emot är att man börjar använda för- och Efternamn som användarnamn på forumet!

Detta har ett annat forum gjort som jag är aktiv på, just för att folk ska stå för det man säger och ta konsekvenserna.

Detta har medfört ett mycket lugnare och seriösare klimat på forumet.

Själv är jag trött på att forumstrådar flyter ut i sanden på grund av folk som bara vill retas och tetas!

Ha D

/ Erik Arvidsson

Ingen vidare idé....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan tjena!

Jag tor de flesta som är aktiva på forumet vet vad jag menar när jag säger att ett fåtal personer med en envist taggig attityd och en fruktansvärt dålig social kompetens skrämmer iväg och/eller tråkar ut de här på forumet som faktiskt vet saker och ting.

Jag har funderat på vad man kan göra åt detta och förstår att det är svårt att skärpa regler mot det då det hela blir upp till moderatorerna på forumet att tolka vad reglerna säger.

Mitt förslag där emot är att man börjar använda för- och Efternamn som användarnamn på forumet!

Detta har ett annat forum gjort som jag är aktiv på, just för att folk ska stå för det man säger och ta konsekvenserna.

Detta har medfört ett mycket lugnare och seriösare klimat på forumet.

Själv är jag trött på att forumstrådar flyter ut i sanden på grund av folk som bara vill retas och tetas!

Ha D

/ Erik Arvidsson

Dummaste jag har hört ner på sandlådenivå.

sandl%C3%A5da(2).jpg

Ha D/

"Charlie Chaplin"

Redigerat av kardo
Link to comment
Dela på andra sajter

Njae... Jag gjorde bara en blixtresearch och kom fram att Erik respektive Johansson var Sveriges vanligaste namn idag (separat, inte nödvändigtvis i kombination).

Häpp!

Vad befalls! Missuppfattar du mig med avsikt, din slyngel??? 😆

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa sättet att handskas med provokatörer på ett sånt här forum, tror jag är som UmeMagnus säger. Om någon provocerar, så märker man ju att denne gör så. Man vet vad denne gör, så det är bara sluta mata trollet.

Men på samma gång är det precis så som många trådar dör ut. Om någon går in med syrligt eller rentav pestigt tonfall, så märker övriga varåt stämningen drar, och tappar sugen, suckar för sig själv liksom, och tråden - som annars kunnat vara en sund, konstruktiv och hjälpfull sån - dör ut. Och om en provokatör är den förste som skriver inlägg i någons tråd, så drar han ibland med sig andra läsares tankegångar i samma riktning, att han sätter agendan liksom. Jag är ny, men sett det hända en del redan.

Alternativen, är att låsa forumet för icke godkända medlemmar, eller att moderatorerna hugger betydligt hårdare (än de gör nu) mot destruktiva element, och raderar. Men inget av dom två verkar vara studioforums anda, så .. då tycker jag UmeMagnus förklaring är den enda vettiga, hittills.

Man borde kanske skylta med att det är den andan som förväntas, för framtida nykomlingar, så de förstår vad som gäller, så inte alla trampar i samma grop hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae... Jag gjorde bara en blixtresearch och kom fram att Erik respektive Johansson var Sveriges vanligaste namn idag (separat, inte nödvändigtvis i kombination).

Häpp!

Va??? så medelsvensson heter egentligen Johansson vafalls???😲

Jag tycker att man skall nonchalera alla forumtroll redan innan trådarna spårar ur.

En namnregistrering leder bara till att flera kunniga forumister som önskar vara anonyma, hoppar av.

Johan Robert Eriksson

Gitarrist, sångare, covermusiker på Åland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon provocerar...

... så får man, innan man börjar blåsa i varningstrumpeterna, ta sig en funderare på om det verkligen är så jävla provocerande, eller om det helt enkelt är något personligt som att man inte tål kritik och/eller "tillrättavisning" eller avskyr när andra har annan uppfattning än en själv.

🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...