Jump to content
Annons

Pajkastning!?


Guitar_star_89 (oregistrerad)

Recommended Posts

Jag tycker inte att det finns ett fåtal social inkompetenta och med

en taggig attityd här, som får de andra som "vet" något att försvinna.

Det är bara att ignorera dessa (vilka de nu är).

Sedan får väl folk själva om de vill använda nick eller sitt riktiga namn. Det är väl därför vi har en demokrati, eller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

... så får man, innan man börjar blåsa i varningstrumpeterna, ta sig en funderare på om det verkligen är så jävla provocerande, eller om det helt enkelt är något personligt som att man inte tål kritik och/eller "tillrättavisning" eller avskyr när andra har annan uppfattning än en själv.

Det gäller väl båda parter lika mycket? Att den som provocerar får - innan han börjar blåsa i kritiktrumpeterna - ta sig en funderare på om det verkligen är så jävla illa, eller om det helt enkelt är något personligt som att han inte tål det han hör/läser, eller avskyr när andra har en annan uppfattning än han själv?

Känner mig nedröstad 😉

Oavsett vad resultatet blir, så förstår nog alla precis vad du menar och syftar på. Läser man gamla trådar ser man att det här är långt ifrån första gången folk tar upp det här. Det återkommer ofta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men på samma gång är det precis så som många trådar dör ut.

tvärtom skulle stället vara heldött om det inte fanns några rötägg som blåste liv i skiten då å då

dessutom finns en utmärkt ignorera funktion som döljer dom man tröttnat på - numer slipper jag reta mig på debatts skitinlägg i var å varannan tråd

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller väl båda parter lika mycket? Att den som provocerar får - innan han börjar blåsa i kritiktrumpeterna - ta sig en funderare på om det verkligen är så jävla illa, eller om det helt enkelt är något personligt som att han inte tål det han hör/läser, eller avskyr när andra har en annan uppfattning än han själv?

Jovisst gäller det på båda hållen. Även om det faktiskt är så att det oftast är de nya forumisterna (och de med färre än 20 inlägg) som uppfattar en s.k. veteran som provokativ när denne ger ett annat svar än vad som "önsketänktes".

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst gäller det på båda hållen. Även om det faktiskt är så att det oftast är de nya forumisterna (och de med färre än 20 inlägg) som uppfattar en s.k. veteran som provokativ när denne ger ett annat svar än vad som "önsketänktes".

Mja, tycker man själv att man är "realistisk", och ser andra (som inte delar den uppfattningen) som "önsketänkare", då tycker man nog inte att båda behöver tänka sig för lika mycket.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, tycker man själv att man är "realistisk", och ser andra (som inte delar den uppfattningen) som "önsketänkare", då tycker man nog inte att båda behöver tänka sig för lika mycket.

sa han å avfärdade valle som "önsketänkare"

så det kan gå

Link to comment
Dela på andra sajter

Guitar_star_89 (oregistrerad)

Du väckte i alla fall skaplig uppmärksamhet med ditt 21:a inlägg på 7 år.

Jag har läst hängivet sedan dess och lärt mig mycket! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, tycker man själv att man är "realistisk", och ser andra (som inte delar den uppfattningen) som "önsketänkare", då tycker man nog inte att båda behöver tänka sig för lika mycket.

Well, att följa en inarbetad forumnorm betyder inte nödvändigtvis att man upplever sig själv som mer "'realistisk'" [inom citationstecken] än någon annan. Man liksom bara är.

Nä, jag tror att du helt enkelt hade önskat att jag skrev ett annat svar. Säg vad du vill läsa till svar så ska jag skriva och dedicera det till dig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Jag kan bara hålla med om att vissa personer är experter på att få trådar att balla ur totalt, men å andra sidan så har jag och många andra suttit och läst dessa trådar i timmar trots att trådens ämne egentligen inte har varit särskilt intressant för oss.

Crunchers stora byggtråd var en lysande seriös tråd men sen har det ju funnits rent legendariska pajkastningar i sndra trådar som varit lika kul att läsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

nu har jag hängt här ett tag och insett att det inte alls är det seriösa forum jag trodde

att det var. man får helt enkelt inse att sverige är ett alldeles för litet land för att

det ska finnas tillräckligt mycket kompetent folk för att ens fylla upp detta forum.

finns ett par stycken som verkar veta vad dom snackar om, resten verkar vara lite väl

upptagna med att berätta för oss andra om vilken stor kuk dom har. och för mig, som inte

går igång så mycket på stora kukar är det tämligen ointressant, och nu går det ganska

automatiskt när jag skrollar förbi dom här människornas jubelidiotiska käbbel/svammel om

deras för ämnet helt ovidkommande inlägg.

Är det fler än du själv som skriver om stora kukar? Det har jag missat. Detta ditt inlägg är nästan i klass med vissa av Analogfreaks.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Well, att följa en inarbetad forumnorm betyder inte nödvändigtvis att man upplever sig själv som mer "'realistisk'" [inom citationstecken] än någon annan. Man liksom bara är.

Nä, jag tror att du helt enkelt hade önskat att jag skrev ett annat svar. Säg vad du vill läsa till svar så ska jag skriva och dedicera det till dig 🙂

Det du skrev var tydligt nog: båda ska tänka sig för, men om man är önsketänkare så gäller inte den regeln, och önsketänkare definieras av att man inte gillar vad som skrivs. Så skrev du.

Med andra ord: om någon inte gillar vad som skrivs, så är det oftast dennes eget fel; utom när det handlar om en själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Nä vadå kajpastning här e ju bara jätte lugnt och trivsamt inte en oövervägd kommentar så lång skärmen når. Jag tror aldrig jag har varit medlem på ett flum som håller så hög nivå när det gäller social kompetens som en del av höjdare medlemmarna här lyckats uppnå, rena rama Nirvana.

Får för mig att det inte är forumets fel men har haft fel en gång förut så ......

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Jag tycker annars att vi allihop är ganska överens om det mesta här på forumet...., KISS är ett riktigt skitband, PC är bättre än MAC, akustikbehandling är onödigt och yamaha ns10 är världens bästa monitorer.

😆

Redigerat av sadomachine
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker annars att vi allihop är ganska överens om det mesta här på forumet...., KISS är ett riktigt skitband, PC är bättre än MAC, akustikbehandling är onödigt och yamaha ns10 är världens bästa monitorer. 😆

Och, inte att förglömma:

En gratis-EQ kan aldrig ge samma resultat som en $$$-EQ, inte ens när du lyckas bevisa det genom att fasa ut dem mot varandra.

grinbig.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan ska man komma ihåg att människor som skriver under sitt riktiga för- och efternamn sköter sig minst lika dåligt som dem som är anonyma. Jag har aldrig sett något samband där, som man skulle kunna tro. Det finns anonyma som sköter sig jättebra och dem som är "öppna" som beter sig som *****. Det är med andra ord troligen inte lösningen på problemet =/ (Nu syftar jag inte bara på det här forumet, utan mina erfarenheter från forum över huvud taget.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker annars att vi allihop är ganska överens om det mesta här på forumet...., KISS är ett riktigt skitband, PC är bättre än MAC, akustikbehandling är onödigt och yamaha ns10 är världens bästa monitorer.

😆

Glöm inte att ProTools låter bättre än Cubase, Reason inte håller måttet, mast(e)ring är onödigt (och dessutom felstavat, oavsett hur du väljer att stava det!), och sen har jag hört att externa ljudkort faktiskt inte låter särskilt bra... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är ganska trevligt här. Inte värre än någon annanstans. Folk ventilerar vad dom känner bara. Ärligt å bra. Sen att vissa tycker att sina egna åsikter är den universella sanningen är en annan sak 😉

Låt folk diskutera... 🙂

Jag står för mitt namn och går inte under en pseudonym.

//Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt; under förutsättning att "en själv" är veteranen.

Så: om någon inte gillar vad som skrivs, så är det oftast dennes eget fel; utom när det handlar om en själv ... som veteran.

Detta gäller förstås även när Valle är nykomlingen (?)

t.ex. om du nu reggar dig på ett annat musikforum, och tycker det du får i trynet av veteranerna där är uppenbart dumt, då är det oftast bara ditt eget önsketänkande som blivit stött.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

På en del forum så finns det väl en kärngrupp som håller ihop lite tror jag, har sett det på ett fotoforum med jag var aktiv i förut men inte så mycket längre.

Så är det ju på dagis eller arbetsplatser eller vad som helst, verkar som om människor funkar så?

Att kritisera någon på ett konstruktivt sätt är en sak, att tro att man kan kalla folk för vad som helst och sen hänvisa till att personen har dålig självkänsla eller inte "tål kritik" är något annat och jag tror att jag har sett bägge fallen på det här forumet.

Frestelsen att skriva något plumpt till någon som ställer en dum fråga verkar större än att skita i att skriva alls, eller för all del....svara på frågan?

Link to comment
Dela på andra sajter

... Detta gäller förstås även när Valle är nykomlingen (?) ...

Jag kunde inte undgå att du ignorerade min direkt ställda fråga. Om du vill att jag ska svara på dina frågor får du väl föregå med gott exempel och visa att även du kan svara på frågor, inte bara ställa dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att kritisera någon på ett konstruktivt sätt är en sak, att tro att man kan kalla folk för vad som helst och sen hänvisa till att personen har dålig självkänsla eller inte "tål kritik" är något annat och jag tror att jag har sett bägge fallen på det här forumet.

Kanon! Då vill jag se några exempel avseende det senare fallet. För jag tyckte spontant att det annars lät rena rama skitsnacket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kunde inte undgå att du ignorerade min direkt ställda fråga. Om du vill att jag ska svara på dina frågor får du väl föregå med gott exempel och visa att även du kan svara på frågor, inte bara ställa dem.

Vi behöver nog inte dryfta mer alls egentligen. Jag tror nog alla ser hur det som skrivits innan hänger ihop med Guitar_star_89s besvikelser, och förslag till förbättring - förslag som många andra framfört på olika sätt i forumet, i många år, för att adressera samma problem.

Men, Guitar_star_89 har ju fått sitt svar. Han är nykomling, så om han inte gillar vad som skrivs och sker, så är det förmodligen bara han själv som är en kritik-känslig önsketänkare. Samma sak gäller dock inte veteraner.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

du är inte bekant med uttrycket alltså?

Nä. Det är väl mest ljudkort man skriver om? Fast jag läser kanske inte den avdelningen du nämner?

Sen är det väl så oxa att om ett ljudforum endast befolkades av såna med bra kunskap i ämnet, och inga gröngölingar som frågar om bäst ljudkort o bäst mick under en tusing, då behövdes ju inte forumet heller?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...