Jump to content
Annons

Pajkastning!?


Guitar_star_89 (oregistrerad)

Recommended Posts

Vi behöver nog inte dryfta mer alls egentligen. Jag tror nog alla ser hur det som skrivits innan hänger ihop med Guitar_star_89s besvikelser, och förslag till förbättring - förslag som många andra framfört på olika sätt i forumet, i många år, för att adressera samma problem.

Men, Guitar_star_89 har ju fått sitt svar. Han är nykomling, så om han inte gillar vad som skrivs och sker, så är det förmodligen bara han själv som är en kritik-känslig önsketänkare. Samma sak gäller dock inte veteraner.

Guitar_star_89 loggade in första gången 2004.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fel.

Najs, förresten, hur du drog dig undan din "situation" genom att insinuera att jag var boven i dramat 🙂

Men du har rätt. Vi (du och jag) behöver nog inte dryfta mer alls.

Signing out...

Enligt dig gällde det både nykomlingar och folk med mindre än 20 inlägg, och under 20 inlägg är precis vad Guitar_Star_89 hade när han startade tråden. (https://www.studio.se/index.php?showtopic=83499&view=findpost&p=1191826)

Så, vem är det som försöker ”dra sig ur sin situation”? 😛

Jag ber att få korrigera:

"Guitar_Star_89 har ju fått sitt svar. Han hade mindre än 20 inlägg, så om han inte gillade vad som skrivs och sker, så är det förmodligen bara han själv som är en kritik-känslig önsketänkare. Samma sak gäller dock inte veteraner."

Det här visar tydligt hur du tar chanser att försöka slingra dig ifrån att bli avslöjad som den som faktiskt inte tycker att samma ansvar gäller för båda/alla parter. Du försökte komma undan all fakta genom att belysa en liten bi-detalj, å sen "signing out", och du anklagar mig för att vara den som drar mig ur?

Jag tror att den här attityden används ute på forumet med, och jag tror det är en tydlig bidragande faktor till vad Guitar_Star_89 (och många andra) är besviken över, och skriver i sitt trådinlägg. Men det kommer nog ingen att säga i klartext, svenskar som vi är, men det är nog många som känner igen detta. Du tycker inte samma ansvar gäller från båda hållen, det kommer du inte ifrån, du har skrivit det själv (och motsatsen med f.ö.), och du visade prov på det med ditt sista inlägg.

Rätt ska vara rätt. Så, nu kan vi sluta dryfta. Om det är det du vill alltså ..

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

(Fel. Igen.)

Ytterligare slingrande, genom att belysa perifera detaljer; Najs. Men det var ju bra att få på pränt att resten av mitt förra inlägg inte var verkar varit fel.

Guitar_Star_89 har 22 inlägg reggade just nu, varav 3 av dessa finns i denna tråd. Hur är det med matten?

För du tänker väl ändå inte sjunka så lågt att försöka säga att brytpunkten mellan veteran och nykomling går precis på 20-strecket? Att så fort man kommit till 20 inlägg är man *vips* ingen önskedrömmare längre? 😆 det vore ju det ultimata slingret.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Guitar_Star_89 har 22 inlägg reggade just nu, varav 3 av dessa finns i denna tråd. Hur är det med matten?

Fel... igen.

En "trådstart" adderas (såvitt jag vet) inte till användarens totalt antal inlägg.

(Dessutom, jag roas lite av det faktum att du verkar tro att jag tog det där med 20 inlägg "ur luften".)

Gillade du vad jag skrev nu då?

Link to comment
Dela på andra sajter

blabadeblabadedipadeeblabllää

OK, du tycker att nivån i tråden ligger på sådan låg nivå att du anser dig själv få posta ovidkommande inlägg. Men vet du vad som skiljer dig från de flesta av de som tycker detsamma?

De är smartare och skiter i att posta i tråden. Du sällade dig istället till nivån. Lägre, till och med. Välkommen! 🙂

Edit: Videon var dock asrolig!

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Fel... igen.

En "trådstart" adderas (såvitt jag vet) inte till användarens totalt antal inlägg.

(Dessutom, jag roas lite av det faktum att du verkar tro att jag tog det där med 20 inlägg "ur luften".)

Gillade du vad jag skrev nu då?

Men s-n-ä-l-l-a människa, hur länge ska du försöka åla dig? Trådstarter räknas. Räkna själv: //forum.studio.se/index.php?app=core&module=search&do=user_activity&search_app=&mid=1495&sid=d3f6f7d3017f0c5f214495df95776b18

Du säger hånfullt "FEL", fastän du vet om att du inte vet. "En trådstart adderas (såvitt jag vet) inte ...", du skriver t.o.m. ut att du inte vet. På vilka grunder skriver du då "FEL"?

Bara desperation, inte vilja ge sig, av ren dum-stolt tjurighet, slingrande och ålande, som masken på en krok, försök att förvirra bort faktum. Jag har inte fel i den här tråden, så du kan lägga ner dina ".. IGEN!". Jag har istället visat för dig - och alla som läser detta - att när Valle säger "Feeel" så är det slinger, försök att lägga skulden på den andra personen.

Du snackar ju skit. Gör du det på forumet överlag med, eller 'råkade' det bara ske 3-4 gånger på rad i den här tråden? Du motiverar ju verkligen varför nykomlingar INTE ska lyssna till veteraner, om dom beter sig såhär.

Spelar ingen roll om Guitar_star_89 skulle ha författat 500 inlägg, för du visar ju tydligt att inställningen "om-nån-tar-illa-upp-är-det-hans-problem" absolut inte är något genomtänkt ideal; du själv godtar inte att samma inställning vänds mot dig. Det är istället bara en strategi, ett skuldbeläggande av andra, för att du ska få lyxen att spy ur vad du vill, när du vill, utan att behöva ta samma ansvar för forumets stämning som alla andra. Det håller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men s-n-ä-l-l-a människa, hur länge ska du försöka åla dig? Trådstarter räknas. Räkna själv: //forum.studio.se/index.php?app=core&module=search&do=user_activity&search_app=&mid=1495&sid=d3f6f7d3017f0c5f214495df95776b18

Jävlar, du har rätt! Kan svära på att jag har sett nya användares första inlägg (trådstart) där räknaren ändå stått på 0.

Oförsiktigt från min sida. Det var fel av mig att säga att du hade fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, du tycker att nivån i tråden ligger.....

Edit: Videon var dock asrolig!

Ja visst e den kul garvar lika mycket varje gång ja ser den...konst kallar jag det 😆

Ok om jag är så låg man bara kan komma så bjuder ja på det.. he..he.. men dras på något konstigt

sätt till trådar som är helt.... vacko... vilket medför att jag tror att jag håller på att bli sjuk

mycket sjuk.....

Ja e bättre än inte än så "tyvärr" men vem e det? Trodde att man får skriva vad som helst som inte är

olagligt. Men att diskutera om vem som har rätt eller fel, dessutom i 3:e person... Går det överhuvudtaget? Så länge ni inte pratar om verifierad matematik, så finns det ju inget svar... som är rätt eller fel: Sorry.

Men det är ju det som kallas livet.

Ni har ju bara kommit in i nån form av loop....blabedibablabedibablä...

love u all :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

nu har jag hängt här ett tag och insett att det inte alls är det seriösa forum jag trodde

att det var. man får helt enkelt inse att sverige är ett alldeles för litet land för att

det ska finnas tillräckligt mycket kompetent folk för att ens fylla upp detta forum.

finns ett par stycken som verkar veta vad dom snackar om, resten verkar vara lite väl

upptagna med att berätta för oss andra om vilken stor kuk dom har. och för mig, som inte

går igång så mycket på stora kukar är det tämligen ointressant, och nu går det ganska

automatiskt när jag skrollar förbi dom här människornas jubelidiotiska käbbel/svammel om

deras för ämnet helt ovidkommande inlägg.

Men det har ju inget med det att göra. Det är lika överallt. Samma sak på gearslutz, och där finns det gott om kompetens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar, du har rätt! Kan svära på att jag har sett nya användares första inlägg (trådstart) där räknaren ändå stått på 0.

Oförsiktigt från min sida. Det var fel av mig att säga att du hade fel.

Jag kan trösta dig med att det inta bara är inbillning, utan det är för att inlägg i "Medlemspresentationer"-avdelningen inte räknas... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan trösta dig med att det inta bara är inbillning, utan det är för att inlägg i "Medlemspresentationer"-avdelningen inte räknas... 😉

Ahaaa... jag trodde det var den gången då det blev nåt tekniskt fel i forumet och inga inlägg räknades framåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan trösta dig med att det inta bara är inbillning, utan det är för att inlägg i "Medlemspresentationer"-avdelningen inte räknas... 😉

Jag visste det! 😄😉

Du snackar ju skit.

Jag vet, jag är full av det. Det finurliga är bara att hitta rätt tillfälle att dumpa det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte det ska vara nödvändig med För- och Efternamn för att behålla en schysst stämming.

Däremot tycker jag att det är lite dåligt med folk som inte visar upp sitt eget arbete.

Dvs, sina egna inspelningar, erfarenheter eller produktioner osv.

Jag kan faktiskt inte ta någon här på allvar om jag faktiskt inte kan se en bakgrund till svaren som ges.

Lite som att läsa Aftonbladet.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Tycker inte det ska vara nödvändig med För- och Efternamn för att behålla en schysst stämming.

Däremot tycker jag att det är lite dåligt med folk som inte visar upp sitt eget arbete.

Dvs, sina egna inspelningar, erfarenheter eller produktioner osv.

Jag kan faktiskt inte ta någon här på allvar om jag faktiskt inte kan se en bakgrund till svaren som ges.

Lite som att läsa Aftonbladet.

Där kan jag inte annat än att hålla med.

Ibland blir det lite märkligt när man får extremt avancerade råd och kommentarer från personer som man inte har en aning om vad dom egentligen kan eller sysslar med.

Men det är klart att om man vill hålla sej anonym så vill man ju inte lägga ut musik med sitt band för då är man ju inte anonym längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte det ska vara nödvändig med För- och Efternamn för att behålla en schysst stämming.

Däremot tycker jag att det är lite dåligt med folk som inte visar upp sitt eget arbete.

Dvs, sina egna inspelningar, erfarenheter eller produktioner osv.

Jag kan faktiskt inte ta någon här på allvar om jag faktiskt inte kan se en bakgrund till svaren som ges.

Lite som att läsa Aftonbladet.

Men vissa kanske inte, av olika anledningar, kan lägga upp det material man jobbar med på nätet. Och personligen svara jag oftast i trådar där jag känner att jag kan hjälpa till, men känner trådskaparen att han/hon inte vill ta till sig av mitt svar pga att jag kanske inte har en massa uppladdade låtar nånstans, så är det helt ok att ignorera mitt inlägg. Jag är lika lycklig för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Däremot tycker jag att det är lite dåligt med folk som inte visar upp sitt eget arbete.

Dvs, sina egna inspelningar, erfarenheter eller produktioner osv.

Jag kan faktiskt inte ta någon här på allvar om jag faktiskt inte kan se en bakgrund till svaren som ges.

Där kan jag inte annat än att hålla med.

Ibland blir det lite märkligt när man får extremt avancerade råd och kommentarer från personer som man inte har en aning om vad dom egentligen kan eller sysslar med.

Intresant!

Håller med, men ändå inte.

En användares kunskaper och färdigheter måste inte nödvändigtvis backas upp med "hörbart bevis" bara för att man rimligen ska kunna tro på vad som skrivs. Ofta tycker jag att det går att läsa mellan raderna vad andra går för, om inte förr så senare. Man behöver inte vara expert för att lyckas spotta vilka som snackar skit och vilka som inte gör det. Och sedan är det väl inte helt otänkbart att vissa användares sysslor inte går att presentera i någon "avgörande" form; jag tänker på t.ex. musiklärare (som inte nödvändigtvis praktiserar musik på annat sätt, men som istället är skitduktig på musikteori). Hur ska de "bevisa" — genom att redovisa sitt schema?

Den enda anledningen jag kan se med att ställa "hörbara bevis" som krav är att man i så fall gör det av egoistiska skäl snarare än källkritiska. Till exempel, man har ett meningslöst behov av att mäta sig med andra. Eller, man är överdrivet misstänksam mot allt och alla.

Eller, så har man färre än 20 inlägg, lider av MBBAD alternativt "tvungen trollmatning", hatar kritik och tillsägelser, och åsyftar att använda "beviset" som något sorts motvapen.

Kanske något i den stilen, jag vet inte.

Kaffe!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite som den heta diskussionen började ses som en pajkastning separat från trådens ämne, men så var det inte, och det känns lite nödvändigt att sätta saker i perspektiv:

"Om någon provocerar...

... så får man, innan man börjar blåsa i varningstrumpeterna, ta sig en funderare på om det verkligen är så jävla provocerande, eller om det helt enkelt är något personligt som att man inte tål kritik och/eller tillrättavisning eller avskyr när andra har annan uppfattning än en själv."

Såna tillrättavisningar är ett led i att vinkla orsaken från sig själv och lägga skulden på de redan drabbade. Lite som att misshandla sin fru och sen få henne inlagd på psyket för ”hon är överkänslig, tål inte tillrättavisningar, skyller skadorna på mig för att svartmåla mig”. Det var precis den taktiken som användes mot mig, med hånfulla gliringar varvat med avsiktliga slingranden och försök att framställa mig som en banal gaphals. Vi såg tydligt att under den där hala ytan, ruvar attityden att självrannsakan och gemensamt ansvar för allas trevnad inte gälla vissa, utan bara 'andra'. Att just Valle var den som kände sig manad att dämpa inlägg om allas ansvar var absolut ingen slump.

Finns ett flertal personer som agerar liknande på forumet, som gillar att håna och t.o.m. anstränger sig för att missa folks poänger, för att ställa till med jävulskap och”'få sig lite kul', på bekostnad av alla som ser forumet som en central del i sin relation till musik. Som Guitar_star_89 skrev: "Jag tor de flesta som är aktiva på forumet vet vad jag menar när jag säger att ett fåtal personer med en envist taggig attityd och en fruktansvärt dålig social kompetens skrämmer iväg och/eller tråkar ut". Vi vet alla ungefär vilka dessa ”fåtal personer” är, t.o.m. jag som nykomling vet.

Jag är övertygad om att Guitar_star_89 skapade denna tråd för att försöka hindra att dom här tendenserna saboterar ett annars bra forum ännu mer ... men så går någon in tråden och försöker punktera den, med samma attityd som tråden tar upp som problem. Då fick jag nog, och kunde inte hålla käft längre. Den heta diskussionen som följde, var ingen separat pajkastning som avgick från trådens ämne. Den var helt i trådens ämne, och var till för att förhindra att samma företeelse som tråden tar upp ska konsumera ännu en tråd om dessa företeelser.

Nu, när alla kan se själva, att sånt där skitsnack faktiskt bara är täckmantel för att försvara sin rätt att vara nonchalant och slippa ta eget ansvar, så är tråden typ 'renad' från kapningen, typ återställd till hur den var innan detta tog sin början i tråden, så nu kan man fortsätta diskutera trådens ämne vidare, på samma sätt som från början igen, om man vill, för saken är fortfarande aktuell.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu, när alla kan se själva, att sånt där skitsnack faktiskt bara är täckmantel för att försvara sin rätt att vara nonchalant och slippa ta eget ansvar, så är tråden typ 'renad' från sabotaget , typ återställd till hur den var innan detta tog sin början i tråden, så nu kan man fortsätta diskutera trådens ämne vidare, på samma sätt som från början igen, om man vill, för saken är fortfarande aktuell.

Absolut, ska inte förvärra nåt, men man får nog ta det hela lite mera med en klackspark.

Det är bara skriven text och attityd/ironi kan lätt bli fel.

Jag har gjort bort mig flera ggr på detta forum med banala frågor blandat med rena "fylletripperna" och jag skiter i hur många ser på mig, tror man åtnjuter en viss respekt genom sitt skrivande i text och lämnade musikbidrag etc ändå...och då pratar jag om den lilla respekt man kan åtnjuta här ute i cybern.

Bakgrunden till hur alla tänker är svår att ta på, man kan bara ana ibland en persons beteende, kunskap eller attityd, det kan vara en misförstådd jargong helt enkelt.

Jag har säkert råkat i luven med vissa här med nån liten orddispyt eller åsikt av nåt slag men det är nog ingen fara, helt plötsligt gör man ett samarbete och saker är glömda.

Till exempel så har jag ett jättegivande mixningsutbyte med en riktig gris här på forumet, Diehard och han är hur generös som helst med sitt engagemang och tid för mig.

Kanske bara "lika barn leka bäst" eller så är det så att man inte vet vart alla riktigt står.

Slutsummering, lite mjukare klimat vore fint...men är det låtkritik eller nåt annat som nån vill ha synpunkt på så måste man väl få vara ärlig och kapa, eller allra helst komma med konstruktiv kritik.

Men ids man inte det så ska orden..."Detta sög" tas som kritik och inte personligt påhopp.

Psst...skriv nu inte att detta inlägg sög

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte hänga med, men det blev så jobbigt. Alla har rätt, men samtidigt fel. Jag har fått mycket hjälp här, mest genom att söka mig fram, men ibland genom att fråga. Oftast har jag fått jättebra svar, ibland inget alls, men jag har nog inte blivit "tyket" bemött. En och annan harang har det blivit, men det har mest varit på grund av missförstånd (och det ser jag en hel del av i denna tråden).

Människor är olika och uppfattar varandra ofta fel, samtidigt är det kul med en rå ton ibland tycker jag. Däremot är jag inte så mycket för diskussioner, det handlar oftast om att gå in med sin uppfattning och slåss hårt för den. När diskussionen är slut så har alla kvar sin gamla uppfattning, ingen har tagit intryck av någon annan. Så varför diskutera (vad håller jag på med egentligen?)

Glöm inte - krama varandra på scenen!

Och jag heter Per Agnell om någon mot förmodan skulle undra och börja leta i profilen. 😛

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...