Jump to content
Annons

Hårdaste låten någonsin?


jarlo

Recommended Posts

Annons
  • Svar 223
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Lägger min röst på ANTICIMEX- Raped Ass

You talk about the freedom, but we have no freedom

you talk about the rights, but we have no rights

this fucking system like a raped ass

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt med Morbid Angel.

EDIT: Måste tillägga att mitt senaste bidrag till mitt band Cimmerian Dome nog faktiskt är hårdare än allt.

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen aning om hur dessa står sej gentemot vissa av förslagen här (och hur faen mäter man hårdhet?), men några av de låtar som jag personligen gillar med hårdare inslag i psytrancen är följande:

Xenomorph - Tree of Death

The Delta - Thing

Hallucinogen - Space Pussy (lyssnar runt 55 sekunder in i ljudexemplet)

Det finns självklart fler exempel att ge, men det här är några av mina favoriter.

Ljudklippen kommer från Saiko Sounds (http://www.saikosounds.com/).

puss och fluff,

~ f

Som försöker ge några alternativa förslag här i hårdhetsdebatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodies - Sex Pistols. Deras bästa och hårdaste låt.

Fanns ett band som hette "Bollnäs verkstad" (Engan, Fjärten och Hasse Skoglund) också. Dom spelade vinkelkap på scenen. Det var hårt det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt med Morbid Angel.

Mja, vet inte det men om det gällde den hårdaste plattan så skulle nog jag rösta på Altars of Madness.

Kan hålla med om att den är den ondaste... hårdaste... hm... resten! =) Jag tillhör skaran som faktiskt tycker att de blitt bättre med tiden... vissa dippar, men Gateways to Annihilation är som en åskvin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Daft Punks remix på Franz Ferdinands Take me out är rätt hård. Egentligen inte bara själva låten utan hela attityden till hur man kan göra en remix. Helt underbart respektlöst. 😄

Annars finns det väl säkert en massa stenhård D'n'B osv som jag inte har nån koll på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodies - Sex Pistols. Deras bästa och hårdaste låt.

Fanns ett band som hette "Bollnäs verkstad" (Engan, Fjärten och Hasse Skoglund) också. Dom spelade vinkelkap på scenen. Det var hårt det 🙂

själv tycker jag att deras andra Anarchy In The UK demo är deras hårdaste 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, första låten jag tänkte på var Angel of death -- som några inte helt otippat har nämnt. Visst, det finns en massa death/black/grind där man spelar "hårdare". Men Slayer har en sån elak känsla i sitt spel. De låter fan hårdare än den regelrätta extremmetallen.

Annars tycker jag att Atari teenage riot - Start the riot är för jävla hård.

Earth Crisis har sina stunder också. Den där låter där han vrålar "retribution from my hand" eller nåt liknande (från Destroy the machines-plattan?) är riktigt hård.

Nitzer Ebb är rätt hårda också på sitt sätt. Typ Let your body learn är ju stenhård, samtidigt som den låter rätt munter och är dansvänlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om meningslös tråd... 😏

Det viktiga är väl inte hur hård en låt är? Snarare hur bra den låter, skulle jag vilja säga. Ge mig en elak stärkare och jag kan skapa världens hårdaste låt. Dock skulle det nog vara lite svårare att skapa världens hårdaste låt som fortfarande låter bra! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om meningslös tråd... 😏

Det viktiga är väl inte hur hård en låt är? Snarare hur bra den låter, skulle jag vilja säga. Ge mig en elak stärkare och jag kan skapa världens hårdaste låt. Dock skulle det nog vara lite svårare att skapa världens hårdaste låt som fortfarande låter bra! 😛

Ja och det är dom som lyckats med det vi nämner i tråden. Det är nog ingen som tar det här som hårdaste=bästa. lite kul grej bara.

---

va dåliga många av er att hålla er till trådens ämne. Hårdaste låten någonsin. En låt. inte en genre eller en artist. Skärpning!

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om meningslös tråd... 😏

Det viktiga är väl inte hur hård en låt är? Snarare hur bra den låter, skulle jag vilja säga. Ge mig en elak stärkare och jag kan skapa världens hårdaste låt. Dock skulle det nog vara lite svårare att skapa världens hårdaste låt som fortfarande låter bra! 🙂

JO!!!!! 😛 de är de ända som räkans, skit samma om låten är bra så länge den är hård 😆 och har mycke dist 🙂

ett tips om du skaffar en elak stärkare: se upp så den inte biter dig när du står nära den 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om meningslös tråd... :rolleyes:

Det viktiga är väl inte hur hård en låt är? Snarare hur bra den låter, skulle jag vilja säga. Ge mig en elak stärkare och jag kan skapa världens hårdaste låt. Dock skulle det nog vara lite svårare att skapa världens hårdaste låt som fortfarande låter bra! 😠

Ja och det är dom som lyckats med det vi nämner i tråden. Det är nog ingen som tar det här som hårdaste=bästa. lite kul grej bara.

Okej, då är jag väl med.

Om man gillar hårt men tekniskt, kan jag rekommendera en del låtar från Dream Theaters platta Train of Thought, exempelvis This Dying Soul. Meshuggah också, math metal som det heter och samtidigt blytungt. 😠

JO!!!!! 😠 de är de ända som räkans, skit samma om låten är bra så länge den är hård 🙁 och har mycke dist 🙂

Det där tänker jag inte ens kommentera... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...