Jump to content
Annons

Hårdaste låten någonsin?


jarlo

Recommended Posts

Men jag måste nog säga Dyers Eve med Metallica.

Förstår helt varför, men lyssna på början av andra versen ! Ulrich e så äckligt otight att man spyr! han börjar mangla dubbelkagge, slutar, o sen fortsätter helt konstigt mitt i en takt....

Bara att hålla med tyvärr 🙂 kaggarna sjunker i nivå då också (för att mörka kanske???).

Men om det är otajt på skiva så blir man riktigt riktigt mörkrädd när man lyssnar på den vid live-upptagning. Kanske därför dom inte spelar den på gamla dar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 223
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Men jag måste nog säga Dyers Eve med Metallica.

Förstår helt varför, men lyssna på början av andra versen ! Ulrich e så äckligt otight att man spyr! han börjar mangla dubbelkagge, slutar, o sen fortsätter helt konstigt mitt i en takt....

Bara att hålla med tyvärr 🙁 kaggarna sjunker i nivå då också (för att mörka kanske???).

Men om det är otajt på skiva så blir man riktigt riktigt mörkrädd när man lyssnar på den vid live-upptagning. Kanske därför dom inte spelar den på gamla dar 😉

Ni kan vara glada som bara spyr när han är äckligt otajt. Själv spyr jag så fort jag ser karln nuförtiden. Börjar bli jobbigt. Törs knappt slå på MTV. Barf! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

fellan (oregistrerad)

Men jag måste nog säga Dyers Eve med Metallica.

Förstår helt varför, men lyssna på början av andra versen ! Ulrich e så äckligt otight att man spyr! han börjar mangla dubbelkagge, slutar, o sen fortsätter helt konstigt mitt i en takt....

Bara att hålla med tyvärr 🙁 kaggarna sjunker i nivå då också (för att mörka kanske???).

Men om det är otajt på skiva så blir man riktigt riktigt mörkrädd när man lyssnar på den vid live-upptagning. Kanske därför dom inte spelar den på gamla dar 😆

Ni kan vara glada som bara spyr när han är äckligt otajt. Själv spyr jag så fort jag ser karln nuförtiden. Börjar bli jobbigt. Törs knappt slå på MTV. Barf! 🙁

hehe, jag skulle väl inte heller klassa honom som en underhållande trummis... Kan man vara tråkigare när man lirar metal? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Den första låten jag kom på var Scapegoat med Skinlab .. sen kom jag på att den nog är mer tung än hård ..

Så hårdaste låten får bli Slipknot's (sic) .. älskar att det är så mycket rytmer o melodier mitt i allt mangel .. mycket annan mangle är just bara mangel ..

"Who the fuck am I to criticize your twisted state of mind."

Link to comment
Dela på andra sajter

baloo (oregistrerad)

...sen så vill jag bara säga till alla er som flörtar med denna döds metal, doom metal, speedcore, gûthenburg eller vad det nu kan vara ;

😳 SHAME ON YOU! 😛

... gå genast och köp en skiva med funkadelic eller ottis redding..

Redigerat av baloo
Link to comment
Dela på andra sajter

hold on i'm commin med sam & dave.... bråka inte med mig...

Hahahaha så rätt.

Jösses, det är inte många som hänger med när vi snackar dessa snubbar =)

Dock måste jag få säga att B.B King & Claptin gjorde en fantastisk version av den.

//Zeph

Link to comment
Dela på andra sajter

De som har gjort de tyngsta låtarna är klart

Ac / Dc

Judas Priset

Iron Maiden

Metallica

Gary More

Dem gammla goda 🙂

med dem bästa Guitaristerna

Okej jag håller med det finns många nya bra hårda låtar men dem gammla är endå bäst 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

De som har gjort de tyngsta låtarna är klart

Ac / Dc

Judas Priset

Iron Maiden

Metallica

Gary More

Dem gammla goda 🙂

med dem bästa Guitaristerna

Okej jag håller med det finns många nya bra hårda låtar men dem gammla är endå bäst 🙂

Det funkar inte med en sån här tråd. Alla har olika definition av vad som är hårt. Prsonligen fattar jag inte vad som är HÅRT med AC/DC, möjligen att de är tunga på sitt sätt men hårt?

Link to comment
Dela på andra sajter

fellan (oregistrerad)

instämmer med förgående talare 🙂

måste iaf lägga min röst på meshuggah, hela "destroy erease improve"-albumet är ju så brutalt så man ryser!

Link to comment
Dela på andra sajter

Excubator (oregistrerad)

Nästan förvånad att ingen nämnt dem tidigare, men min röst hamnar iaf helt klart på Cradle of Filth - Bathory Aria. Inget Vi-Röjer-På-Scen-Och-Vrålar-Så-Mycket-Vi-Kan-slakt utan helt enkelt underbart och vackert brutalt...!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
awt (oregistrerad)

venetian snares - "dollmaker" eller kanske "all the children are dead" inte bara hårt, jävligt evil också hah =D skivan "doll doll doll" är väldigt gammal men en av få venetian snares releases som "stands the test of time" hur man nu säger det på svenska hah

Link to comment
Dela på andra sajter

Min vinkelslip med diamantklinga skärandes genom granit...

Prodigy - Firestarter eller breathe - coola, hårda på sin tid men ändock lyssningsbara...

Annars är ju Spitfire, första låten på senaste Prodigy-skivan, nåt av det hårdaste jag hört från dem. Småfunkig elektronisk hårdrock med indiska influenser 😏

Antingen spitfire eller wake up call.

Fast det blir nog wake up call.

the prodigy - wake up call (på högsta volymen)

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...