Jump to content
Annons

Hårdaste låten någonsin?


jarlo

Recommended Posts

Annons
  • Svar 223
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Libation Unto The Shades Who Lurk In The Shadows Of The Temple Of Anhur ELLER Masturbating The War God med det eminenta death metal bandet NILE 😎

...eller vilken låt som helst på plattorna Black seeds of vengeance/In their darkened shrines

Redigerat av Gorlum
Link to comment
Dela på andra sajter

fellan (oregistrerad)
War med Meshuggah

Jag har hört att det är programerade trummor i den låten... nån som vet om det är sant? det dödar ju hela grejen rakt av! annars har ju norrlänningarna gjort en del hårt mangel helt klart 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Ice T- Cop Killer

Härligt att du diggar "dem" men det är inte bara Ice-T som framför den, det är med bandet Body Count. Svårt att få tag på den skivan.

Heheh.

Tack kompis.

Jag har skivan i originalpressning där "cop killer" ligger med. En vecka efter släppet fick Warner plocka bort låten & sedan plocka ner både BC & Ice-T från the payroll. MEN, i singelversionen av låten så marknadsfördes den under Ice-T's solonamn, detta för att Ice-T var en etablerad & mycket kontroversiell O.G-rappare. Warner ansåg inte att hård rock (medveten särskrivning) & polishat hörde ihop.

Mästra mig inte, jag kan allt om rap.

& jag har sett BC live, det har inte du.

Edit; Du sörjer också D-Roc's bortgång va?

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

fellan (oregistrerad)
Varför då? Är det hårt så är det väl hårt? Eller är det nån metal-codex?

Hehe, skulle vilja påstå det 😛 Om du hör låten kommer du nog förstå vad jag menar 😆 för trummisen är för övrigt ruskigt rå...

Link to comment
Dela på andra sajter

War med Meshuggah

Jag har hört att det är programerade trummor i den låten... nån som vet om det är sant? det dödar ju hela grejen rakt av! annars har ju norrlänningarna gjort en del hårt mangel helt klart 😛

De är programmerade, men man kan trösta sig med att Haake skulle spela det lika bra.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag blir alltid lika imponerad hur Meshugga kan hålla dom där konstiga takterna och bytena 🙂

EDIT: Eller som deras trummis sa; "Vi spelar bara 4/4 fast på ett lite svårare sätt" haha! 😆

Testa att lyssna på "Dillinger Escape Plan" ... dom är helt sjuka och klarar av att spela musiken live fastän dom röjer mer på scen än publiken nedanför 🙂 helt sjukt!

EDIT 2: För er som inte visste så lirar ju Meshugga med POD XT så ni som tror att man inte kan få till bra dist med den 😉

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag blir alltid lika imponerad hur Meshugga kan hålla dom där konstiga takterna och bytena 🙂

EDIT: Eller som deras trummis sa; "Vi spelar bara 4/4 fast på ett lite svårare sätt" haha! 😆

Testa att lyssna på "Dillinger Escape Plan" ... dom är helt sjuka och klarar av att spela musiken live fastän dom röjer mer på scen än publiken nedanför 🙂 helt sjukt!

EDIT 2: För er som inte visste så lirar ju Meshugga med POD XT så ni som tror att man inte kan få till bra dist med den 😉

Det är vanlig 4/4 hela tiden. Fast dom grupperar som fasen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...