Jump to content
Annons

Kända låtar som producerats i Reason!


Niiles

Recommended Posts

Annons
  • Svar 102
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

inte för att jag misstror dig, för det gör jag verkligen inte, men hur vet man i vilket program en låt är programerad?

om inte själva producenten själv uttalat sig om det, vilket han mkt väl kan ha gjort, hur vet man då att t.ex big brother-tracket uteslutande är programerat i reason?

gäller din fråga tracks som ENBART är programerade i reason, eller där reason varit inblandat på något sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kobojsarna - Karatefylla är väl producerad/programmerad i Reason och sedan mixad/inspelad i Logic. Har för mig att det är så det är gjort. iGnu har jag rätt?

Du menar nog Byz - Karatefylla? visst låter vissa element reason i den låten men har för mig att en av Antiloop-snubbarna mixade den och då knappast i reason:) Kobojsarnas låtar är alla gjorda i Reason. Mix har i vissa låtar skett i Logic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehhh.. Varför skulle man vara förvånad om några "kända" låtar är gjorda med Reason??? Hur många kända låtar är inte gjorde med t.ex en simpel minimoog som grund etc??? DX7, Juno106 etc etc.. ??? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar nog Byz - Karatefylla? visst låter vissa element reason i den låten men har för mig att en av Antiloop-snubbarna mixade den och då knappast i reason:) Kobojsarnas låtar är alla gjorda i Reason. Mix har i vissa låtar skett i Logic.

😄 Är de? Hur vet du det (Kobojsarna)?

Hade tippat på FL...

Link to comment
Dela på andra sajter

inte bara nattvaktare,utan alltid inde-fascist!! 😳

Haha! Det får mig att låta så mycket otrevligare än jag faktiskt är.

Dessutom är jag beyond indie. 😉

Men rätt ska vara rätt. Anledningen till att jag frågade var att jag inte har koll på vad Boards of Canada gör nu för tiden. Det är inte helt omöjligt att de faktiskt skrotat analogsyntharna till förmån för mjukvara. Jag menar, till och med Vince Clarke turnerar nuförtiden med laptop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Det får mig att låta så mycket otrevligare än jag faktiskt är.

Dessutom är jag beyond indie. 😳

Men rätt ska vara rätt. Anledningen till att jag frågade var att jag inte har koll på vad Boards of Canada gör nu för tiden. Det är inte helt omöjligt att de faktiskt skrotat analogsyntharna till förmån för mjukvara. Jag menar, till och med Vince Clarke turnerar nuförtiden med laptop.

hahaha, så bra. alla inde-människor är övertygade om att de är beyond indie!! 😉

näe, vad utmålad du blir av mig nu. joachime du är snäll, men indie. THERE!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är visserligen nästan omöjligt att veta vad Boards of Canada använder för prylar (det var ju ganska nyligen de kom ut som syskon), men jag har för mig att de sa i Warp: Labels Unlimited att de använder analoga syntar, akustiska instrument och en massa old school inspelningsknep. Alltså inte Reason.

Mylos platta Destroy Rock & Roll producerades i Reason. Eller nästan -- den bygger ju på väldigt många samplingar. Egentligen är det väl ändå rätt ointressant då det inte spelar någon roll vad du använder bara du vet vad du pysslar med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar nog Byz - Karatefylla? visst låter vissa element reason i den låten men har för mig att en av Antiloop-snubbarna mixade den och då knappast i reason:) Kobojsarnas låtar är alla gjorda i Reason. Mix har i vissa låtar skett i Logic.

Ahh sry! Har inte lagt dessa plågor på minnet tillräckligt tack och lov =P

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...