Jump to content
Annons

Recommended Posts

Propellerhead lanserar nya Reason 7 och här är några av nyheterna.

Ja. Reason har äntligen fått MIDI ut - och de kan adresseras av CV/styrsignaler så modulation av en MIDI-synt blir lika enkelt som maskinerna i racket.

Tekniken från ReCycle har också hittat in i Reason. Slices sätts ut i ljudspåren automatiskt och kan bl a kvantiseras. För mer kreativt upphackande kan ljudklippen bouncas till en REX-loop och programmeras i Dr Octorex.

Mixerbordets EQ har fått en spektrumanalysator som gör det enklare och mer visuellt att ställa in EQ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 70
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Integrera extern hårdvara!! Wohooo... aha inte släppt än..

Åsso sajnade man upp som Betatestare då'rå för att om möjligt få klämma på göttegöttegrejerna före alla andra..

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Reason Essentials 2 kommer också.

En fin grej jag glömde berätta ovan är förbättringarna i racket. I mixern har funnits snabbknappar för att ta sig till specifik maskin i antingen sequencer eller rack, men nu finns snabbknappar från racket också. Och volymregel+pan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste ju säga att propparna lätt är det företag som imponerar 200% varje släpp de gör och åtminstone jag har häpnat lite över den kreativitet och glädje som verkar genomsyra allt de gör.

En grej som jag skulle vilja se någon smartskalle göra är en VST extender som gör att man sömlöst kan integrera VST-pluggar i Reason och slippa använda rewire åt andra hållet.. Händer detta kommer jag gå över helt till Reason..

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

om jag skulle bygga en egen studio skulle jag välja r7

Fint. Skulle vilja ha en kanalstrip som styr R7 som är en kopia på SSL mixerns kanalstrip.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Nu vart jag nyfiken? Mojäng för impulser?

En modul för impulser vore fint. Då skulle jag skrota Tracktion för gott.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande intresserad av din impuls mojäng drloop? 🙂 Vad är det? Iof är SSLs prylar en jättestor mojäng.. Men det var väl inte det du menade va?

EDIT: själv börjar jag vara intresserad av att impuls-köpa Reasons7 som mojäng! 😉

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...