Jump to content
Annons

Kända låtar som producerats i Reason!


Niiles

Recommended Posts

Annons
  • Svar 102
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Hittade ett klipp på DJ Toomp som gjorde låten The Recession åt Young Jeezy och spelar upp det i studion direkt från Reason, det låter så maffigt så det inte är sant. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Basshunter - Boten Anna? 😉

Nej det var ju acid pro - det var väl de medföljande looparna som användes har jag för mig

Föresten går det väl inte att spela in audio i reason, så det är väl lite svårt (om än ej omöjligt) att göra hela produktionen där om den inte är instrumental.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det var ju acid pro - det var väl de medföljande looparna som användes har jag för mig

Föresten går det väl inte att spela in audio i reason, så det är väl lite svårt (om än ej omöjligt) att göra hela produktionen där om den inte är instrumental.

Nä man får fuska lite och använda Ljudinspelaren i windows:D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ni som vill lyssna Reason producerat kan lyssna på P3 Lab på onsdag kl 20:00

Jag & Jayson är med på intervju och de ska lira två låtar från vår EP =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som vill lyssna Reason producerat kan lyssna på P3 Lab på onsdag kl 20:00

Jag & Jayson är med på intervju och de ska lira två låtar från vår EP =).

Riktigt snygg produktion! 😛 Påminner lite om Afasi och Filty - Jobb, rent spontan tanke 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt snygg produktion! 🙂 Påminner lite om Afasi och Filty - Jobb, rent spontan tanke 😛

Håller med. Bra grejer! Kul att ni fick lite sjysst publicitet i p3 oxå! 🙂 Lycka till fortsättningsvis!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Personligen klarar jag mig långt med Reason. Det är inte förrän det är dags att spela in akustiskt eller mixa som jag vänder mig till Logic eller Cubase.

Snart kommer ju Record 😐 Kommer du att börja använda det istället för Cubase & Logic? eftersom du då har möjligheten att spela in gitarr, sång eller vad det nu må vara?

dessutom verkar det vara ett riktigt bra mixerbord i Record!

Bara nyfiken!

Redigerat av Lost
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...