Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Har nyligen köpt en NI Maschine MK2 :-)

Måste säga att den är riktigt bra, länge sen

jag kände mig så kreativ !

Använder inte live8 som sequencer längre, utan styr mina hw och soft

syntar med enbart maschines mjukvara och hårdvarukontroll :-D

Vad kör du med för DAW nu och hur funkar det?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad kör du med för DAW nu och hur funkar det?

Jag har fortfarande kvar ableton live 8, men bara för att spela in alla spår separat. detta funkar utan problem ,

virtuellt från maschine och från HW syntarna via ljudkortet.

Maschine är väldigt mångsidig, och jag har hittat ett mer hands on sätt att spela in mina låtar på.

Funderar på om jag skulle byta DAW och t.ex. gå över till Logic för att kanske kunna mixa och mastra

på ett bättre sätt, men jag vet inte än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju glömt nämna det innan, men för någon vecka sedan fick jag hem:

expert_cover.jpg

...en best på 739 sidor, men det ska bli kul att läsa. Ethan är ju en riktigt trevlig prick som har gett sig 17 på att försöka döda diverse myter som cirkulerar. 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte ett par mini maraccas för 27 spänn, de är skitbra och mycket lättare att spela tigth med än de större normalare maraccas jag har sen förr. Man kan vifta som vanligt med dem, eller också låtsastrumma mot benet Och små korn ini ger mkt softare o bättre ljud för inspelning än de stora som låter väldigt hårt. Med större maraccas får man ju ett delay på rasslet när man viftar framåt och kornen måste åka tvärs över innanmätet innan de slår i andra väggen... Men de här små har ingen hörbar sån fördröjning. De är som shakers-ägg, men får bättre tone eftersom man håller i pinnen o inte dämpar skalet med fingrarna. Väldigt lättviftade o mysiga. Bra att ta till om låten har för lite krisp...

http://www.ordermusic.se/produkter/trummor/percussion/agg-shakers-bla-par

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag jag vann mig en Ipad 2 nu i förra veckan så blev det att införskaffa Auria för att testa det på paddan. Kommer nog att plita ihop något svårläst till recension efter ett tag... 😕

//Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte steinbergs nya ljudkort ur22. Skall bli intressant och se om det är lika bra som utlovat. Det skall vara samma preamps och kvalite som deras dyraste ljudkort har. Kostade bara 1245kr, och det är löjligt billigt. Jag återkommer med en recension på ljudkortet.

http://www.steinberg.net/en/products/audio_interfaces/ur_series/ur22.html

Tyvärr kunde jag inte ladda upp en bild här från min iphone.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick idag en gammal radio ifrån 30-talet av Farfar som kommer ställas som decoration i studion.

Helt fungerande, det enda som behövs är att snickra ihop en antenn.

Philips 522a

WEVi2Op.jpg

n6sgJYT.jpg

Har några tankegångar på att ta tag i någon el-kunnig vän och installera en brygga för Tele in/ut.

Man borde kunna använda den som någon slags förstärkare, vore coolt och se hur man kan färga ljudet med den ☺️

Har hittat manualen och kopplingschema till den, så finns det någon som har koll på gamla apparater så kan den ju skicka ett PM så kan vi byta några ord.

Vore ett sjukt kul projekt.

- Om inte annat så är den sjukt fin att titta på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju glömt nämna det innan, men för någon vecka sedan fick jag hem:

expert_cover.jpg

...en best på 739 sidor, men det ska bli kul att läsa. Ethan är ju en riktigt trevlig prick som har gett sig 17 på att försöka döda diverse myter som cirkulerar. 🙂

Oooh den vill jag ha en recension på sen!!

Skaffade en egen papperskopia på följande:

Front%20Cover,%20Toole%20-%20Sound%20Reproduction%20Loudspeakers%20and%20Rooms_small.jpg

Denna gången skall hela plöjas. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...