Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Igår blev det XLN Audios Addictive Keys i standardutförande, med flygeln.. Gode tid vilket ljud... Har bara kört det med ett litet 32 tangenters midikeyboard än så länge men imorgon ska jag koppla upp det med mitt Korg SP-250 och se vad det går för! Men wow...

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställde hem nytt ljudkort då jag behövde ett större. nu kommer jag behålla detta hur länge som helst med tanke på att jag kan expandera det med adat. 🙂

84436M1-b5c598f080ba1343057109903b980f8c.jpg

Blev lite strul i fabriken och återförsäljaren. Så nu är dethär påväg istället som kompensation.

Focusrite_SaffirePro40.jpg

Så då fick jag midi och S/PDIF på köpet.

Jag är okej med det 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev lite strul i fabriken och återförsäljaren. Så nu är dethär påväg istället som kompensation.

Focusrite_SaffirePro40.jpg

Så då fick jag midi och S/PDIF på köpet

Bara en sådan sak 😄 Grattis och jag tror att du kommer att bli helnöjd 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nytt ljudkort. Focusrite 2i4

Focusrite VRM box, skall testa den i veckan.

IK Multimedia Total Workstation XL 50% off fram till 15 april.

samt uppgradera till Pro Tools 10.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du förklara på vilket sätt? Vilken är elakast?

marshallen har tydligare, klarare och varmare ljud. när jag stoppade in en sm57a framför marshallen lät den bra, inga konstigheter. blackstaren däremot låter mer bzz-ig och plastig. den upplevda skillnaden kanske är mindre för ett metalhead, men det hörs banne mej att marshallen kostar 3 ggr mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

La precis iväg en beställning på bland annat en Adam Sub8, kablage, gitarrhängare, monitorstativ, Auralex akustikpaneler, basfällor mm. Hade säkert blivit både billigare och bättre att bygga egna absobenter/fällor men med / småbarn så orkar jag bara inte 🙂 Färdigt får duga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde nämna att jag även slog till på 10 paket av thomanns budgetsträngar. Knappt 10 spänn paketet låter ju för billigt för att vara bra men värt ett test. Nån som använt dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Låter det för billigt för att vara bra så är det nog så. Tiopaket D'Addario brukar kosta lite över 400:- på tysken och det är klart prisvärt.

Link to comment
Dela på andra sajter

audio_technica_ath_m50.jpg

Blev ett par nya lurar framförallt för inspelning, men också som extra mixhjälp.

Redigerat av AnthonyS
Link to comment
Dela på andra sajter

...Blev med flygel för ett halvår sedan (vilket jag redan kort nämnt i denna tråd). Det är dock först nu jag fått den på bild också.

Jag testade Apogee One och Röde nt2a till Ipad och passade på att använda videoinspelning istället för enbart ljudinspelning. Tyvärr med frontkameran som är sämre än bakkameran.

Röde-micken är inställd på omni och 80Hz hp. Extra sm57 till gitarrförstärkare för att få lite luftburet eko. Allt är batteridrivet med ett litet mobilladdarbatteri (förutom gitarrförstärkaren).

Låten är egenskriven.

http://www.youtube.com/watch?v=aYu1qVbNa9w&feature=youtube_gdata_player

Link to comment
Dela på andra sajter

...Blev med flygel för ett halvår sedan (vilket jag redan kort nämnt i denna tråd). Det är dock först nu jag fått den på bild också.

Jag testade Apogee One och Röde nt2a till Ipad och passade på att använda videoinspelning istället för enbart ljudinspelning. Tyvärr med frontkameran som är sämre än bakkameran.

Röde-micken är inställd på omni och 80Hz hp. Extra sm57 till gitarrförstärkare för att få lite luftburet eko. Allt är batteridrivet med ett litet mobilladdarbatteri (förutom gitarrförstärkaren).

Låten är egenskriven.

http://www.youtube.com/watch?v=aYu1qVbNa9w&feature=youtube_gdata_player

Enkelt o fint utan trix... Varför skar du så mycket bas som upp till 80 hz på flygeln?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder endast en mick (sång+flygel samtidigt), och jag spelar runt nyckelhålet. Så jag prioriterade rösten, som jag brukar skära i basen.

Edit: Och givetvis: tack! för den värmande kommentaren!

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skär aldrig bas på sången fast jag är basigare än du. Jag brukade skära vi 40 hz förr, men lite av röstkaraktären försvinner, så jag kör alltid "fullrange" nu.

Bara för att jag såg ditt inlägg och bara för att jag är nyfiken - vart brukar du skära gitarrer i botten? Jag satt en hel kväll igår och försökte tämja en uppmickad Suhr/CAA 2x12 med WGS Veteran 30's (tänk Celestion Vintage 30's utan den bisarra midpuckeln) och hur jag än la högpassfiltret blev det distad skit utan tryck. Brukar alltid lägga det runt 100, kanske ner mot 80, men det funkar verkligen inte på den här lådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...