Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

...Ska testa vid nåt tillfälle. Jag hann inte prova mer än några inställningar då barnen nästan spelat slut på batterierna i paddan. Dessutom var familjen närvarande. Tystnad är en lyxvara här. När jag körde "åtta" så blev det för vassa s-ljud. Med njure lät flygen trist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Samplade trummor låter skit - Länge leve samplade trummor..

logo_onepiece.png

Kunde inte låta bli efter att ha hört demo' kit'et med en puka och en cymbal.. ..sjuuuuuuuukt bra.

( Halva priset på kvarvarande enheter - min kommer express..Bwaahahahaa.. )

Link to comment
Dela på andra sajter

Samplade trummor låter skit - Länge leve samplade trummor..

logo_onepiece.png

Kunde inte låta bli efter att ha hört demo' kit'et med en puka och en cymbal.. ..sjuuuuuuuukt bra.

( Halva priset på kvarvarande enheter - min kommer express..Bwaahahahaa.. )

Nu fattar jag ingenting!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fattar jag ingenting!

Om ordspråket eller De virtuala trummorna eller att jag köpt dem till halva prajset? Eller har du inte vaknat än och druckit ditt morgonkaffe 😄..

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

[...] har du inte vaknat än och druckit ditt morgonkaffe 😄..

Det där är en teknisk omöjlighet då Neosus alltid hinkar kaffe (troligtvis även i sovande tillstånd då han antagligen intar det intravenöst) 😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag storhandlade alternativlyssning i form av ett par Motalabyggda LUXOR högtalare.

125 kr på St Erikshjälpen. Hyfsat snygga, men ljudet...?

Börjar bli lite svenskbyggda Luxorgrejer nu, kassttdäcket är oxå ett sånt. Tyvärr funkade inte det...

10921_4756191516116_1531171189_n.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hipsterloffot (oregistrerad)

Blev en sån här idag, till nya studion. Strax under 1400:- inkl frakt från England. Billigt!

90868_l.jpg

Vart köptes den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var Mixosaurus drums in the house.. de måste sprungit så det tog eld i baken.. fick orderbekräftelse i går klockan 08:32 och DHL knackade på min dörr idag klocka 11:00.. Jaevolens julafton är det här just nu.

mixosaurus.jpg

.. och The Expert Virtual Drummer fanns med längst ned i kartongen

smiley-drumroll.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var Mixosaurus drums in the house.. de måste sprungit så det tog eld i baken.. fick orderbekräftelse i går klockan 08:32 och DHL knackade på min dörr idag klocka 11:00.. Jaevolens julafton är det här just nu.

mixosaurus.jpg

.. och The Expert Virtual Drummer fanns med längst ned i kartongen

smiley-drumroll.gif

Gött! Dom låter ju asbra. Tyvärr så suger det att dom kör med kontakt player. Hoppas dom kommer med en egen motor. Först DÅ är det riktigt vansinnigt galet intressant. Tills dess så nöjer jag mig med att kolla på vilse i pannkakan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött! Dom låter ju asbra. Tyvärr så suger det att dom kör med kontakt player. Hoppas dom kommer med en egen motor. Först DÅ är det riktigt vansinnigt galet intressant. Tills dess så nöjer jag mig med att kolla på vilse i pannkakan...

Jao.. Du har säkert rätt angående Kontaktplayer generellt men Kontakt 5 ( och Kontakt 5 player) ihop med Drumit 5 (2Box) trummorna är den absolut bästa

kompisen om man ska trigga trummorna..

Det har inte framkommit än vilka "The major player in the bussiness" är som tagit över produkterna men deras Mixosaurus Kit B lät om möjligt ännu lite bättre

Irriterande bara att 2box och Mixosaurus inte vill arbeta ihop.. 😠 Mixosaurs har "låst" alla parametrar och det går inte att mappa om trummorna och Drumit 5 kan inte ändra not-nummer för cymbalerna så det blir helt idiotiskt.. skickade ett vänligt men bestämt mail till Mixo igår..

Så jag blev tvungen att tröstköpa Drumasonic 2

DS__2012_DVD__DS2__Packshot__DS2__300_1.png

och fick sen en "snyft-discount" på 35% till Drumasonic Luxury för att DS 2 hade färre artikulationer.. damn i'm good at this 😄

ds_slider_pans_luxury_product_big.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Var tvungen att köpa en hylla!

563565_10151444299167881_508836122_n.jpg

Jäklar.. så vackert att man blir tårögd..

..och nästa jul ska du skaffa en jäääättestor gran så kan du använda virveltrummorna som julpynt.. 😉

Finaste granen i sta'n bli´re

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...