Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

En Ericsson "Radiola". Radio och skivspelare. Från 40-talet. 🙂

Kan bara pejla in ryska, tyska och om jag har tur franska kanaler.

Härliga radiosvepljud som ska samplas friskt.

Kanske borde putsa upp den lite.

http://i.imgur.com/n...com/TEj6acs.jpg

http://i.imgur.com/c...com/ceWeqGB.jpg

http://i.imgur.com/qad9nIv.jpg

http://i.imgur.com/BydDRd7.jpg

Redigerat av DrivKraft
Link to comment
Dela på andra sajter

d-b (oregistrerad)

se_x1r_ribbon_microphone.jpg

Polare som köpt den där har varit jättenöjda, gäller det dig också?

Själv är jag dålig på att köpa nya grejer men det blev nyss en delay-pedal till Mopho-synten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl bidra med mitt lilla också... Förra månaden inköptes EZ Mix2 och EZ keys. Den förra är en gudasänt gåva som lyfter praktiskt taget all produktion, den senare har jag inte satt mig in i. Hitintills tycker jag den är rätt bökig att ha med att göra. Föredrar änsålänge BIAB och dess piano som låter väldigt bra. Nu i dagarna väntar jag in en Fantom G som jag hoppas ska bli en nytänding i mitt komponerande. Det har blivit lite si så där med komponerandet sen jag gick över till mjukvarovärlden...

Link to comment
Dela på andra sajter

För inte så länge sedan vart det en...

wah_board_sub2.jpg

EWS Wah Board Special från TGT11 - fiffig lösning för wah:n att fästa på pedalbordet 🙂

Och häromdagen vart det en...

img-0793-1.jpg

En beggad Fender Stratocaster 70s Classic Player 🙂

Började som ett låneprojekt för att tämligen omedelbart gå till ett renoveringsobjekt och det var där någonstans jag fick den, i befintligt skick (d v s knastriga potar, dåligt ditlödda Texas Specials ( 😮 ), ojusterad hals och lite till) för ett riktigt bra pris. Sunburst-finishen och stora 70tals-skallen gjorde arbetet helt klart värt 🥰

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

dangerous-music-dangerous-source-338100.jpg

Sitter och lyssnar med DT880 PRO genom Dangerous source hörlursförstärkaren... jävlar vilken skillnad..Man hör så enormt mkt saker jag ej har hört förut. DT880 PRO blev som ett par nya lurar med denn stärkare 🙂

Låter helt jävla fantasiskt... Hoppas ingen underkstattar stärkarens betydelse gör enorm skillnad!

Link to comment
Dela på andra sajter

grattis.

Aaa, men vet inte vad det är, men DT880 PRO kanske rent av inte passar till ambient musik, men jämfört med AKG240 när man spelar ambient så låter dom mer ljusa och öppna, DT880 låter lite som "tape" alltså att allt går lite långsammare eller vad man ska säga, det låter jävligt bra med typ metal och rock och vanliga produkter med ambient och sådant låter deti inte lika bra. Jag vet inte om själva "segheten" i soundet är pga av stärkaren eller om det är så DT880 ska låta, men det är konstigt, lurarna låter annars riktigt snabba men inte med ambient... låter som SPL kurvan inte är rak...

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

lurarna går nog lite saktare helt enkelt... eftersom ambient är vågformer som sveper fram måste det vara tajt.

ja blir någon form av krämig tape effekt. Som funkar utmärkt för all annan musik förutom ambient då. Vore mycket intressant att få prova DT880 med Beyerdynamic's referens stärkare..

Link to comment
Dela på andra sajter

Simon the Rocker (oregistrerad)

Aaa, men vet inte vad det är, men DT880 PRO kanske rent av inte passar till ambient musik, men jämfört med AKG240 när man spelar ambient så låter dom mer ljusa och öppna, DT880 låter lite som "tape" alltså att allt går lite långsammare eller vad man ska säga, det låter jävligt bra med typ metal och rock och vanliga produkter med ambient och sådant låter deti inte lika bra. Jag vet inte om själva "segheten" i soundet är pga av stärkaren eller om det är så DT880 ska låta, men det är konstigt, lurarna låter annars riktigt snabba men inte med ambient... låter som SPL kurvan inte är rak...

Det låter inte dumt med lurar som erbjuder långsam lyssning. Tappar dom kanske 3bpm i tempo? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

vi snackar inte om snabbheten i bpm utan när det gäller transienter och annat. Men det är skumt som sagt jag upplever dom jävligt snabba på distgitarrer och trummor men inte ambient..där låter det som någon vridit ner tempot på tapen 🙂

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

...och 72 cm hög ampeg. Som ett minikylskåp med topp...

ampeg_zpsaf5d6b2a.jpg

En toppmatad tvättmaskin av märket "kenny" spelade jag på igår faktiskt och blev kär

Den där låter fetans bra för att ha så få mojänger att vrida på.. mmm.

Vilken valör fick du skiljas ifrån för att den skulle byta ägare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom nyss hem från USA och fick med mig ett stycke Taylor 814ce.

Blev ett till par Shure SRH840, en Studio Projects B1 och en del annat smått och gott.

Kan bara säga en sak: köp drömgitarren! Den kommer bara höja glädjen till musiken! Helt sjukt annorlunda!

http://www.taylorgui.../acoustic/814ce

Redigerat av Dippen
Link to comment
Dela på andra sajter

Epiphone_GT.jpg

Mini-explorer till mini-pris.. 595:- friska piratpengar

YamahaAC1VS.jpg

Nedsatt på Fyr-sound.. skön hals och låter helt OK om man inte vevar som en väderkvarn

Sen om man ska köpa något ska man väl se till att priset är rätt?

H%C3%A5rdrocks_r%C3%A4kning.jpg

Hårdrocksräkning..

Link to comment
Dela på andra sajter

894795_403085626454304_469974183_o.jpg

Mackie D8B

Va fett.. jag har sett nånstans en snubbe som gjort ett controllerscript för den där så du kan få ut alla funktioner in i din DAW..

kan kika runt lite vad det var jag såg.. Vilken DAW körde du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...