Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Kill with Skill killing spree...

Har nu alla Slate och köpte Kush Audio UBK-1 för nån vecka sen...

VTM och UBK var riktigt roliga pluggar! Och jag vill gå lös på mer stuff!

Inget UAD tack. Köpte nyligen Lexicon men bara för att jag hade kuponger liggandes med bäst föredatum.

Finns det nåt mer ballt där ute? Nåt man missat? Nån som har några idéer?

Kan vara vad som helst, bara den är riktigt bra på det den gör!

Vill bränna lite deg nu! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kill with Skill killing spree...

Har nu alla Slate och köpte Kush Audio UBK-1 för nån vecka sen...

VTM och UBK var riktigt roliga pluggar! Och jag vill gå lös på mer stuff!

Inget UAD tack. Köpte nyligen Lexicon men bara för att jag hade kuponger liggandes med bäst föredatum.

Finns det nåt mer ballt där ute? Nåt man missat? Nån som har några idéer?

Kan vara vad som helst, bara den är riktigt bra på det den gör!

Vill bränna lite deg nu! 😉

Jag skulle vilja höra en produktion med allt godis från slate du köpt. Gärna en "före/efter" så man verkligen hör vad dem går för. Har spanat på dem lääääänge.. men jag anser inte att de värt alla dem pengarna, fören jag är motbevisad 🙂

soundtoys!!

BRA SKIT!

Link to comment
Dela på andra sajter

tsar1_hires.jpg

Ja, det där reverbet har jag bara hört bra vibbar om. Intressant?! Hmm? ☺️

Jag skulle vilja höra en produktion med allt godis från slate du köpt. Gärna en "före/efter" så man verkligen hör vad dem går för. Har spanat på dem lääääänge.. men jag anser inte att de värt alla dem pengarna, fören jag är motbevisad 🙂

Ja, det gör det där lilla som man känner igen från rullbandare och analoga mixerbord. Komprimeringen, färgningen och distorsionen.

Kanske man ska göra ett A/B-test på det? Men hela vägen då? På varje spår? Samt master out?

Fabfilters de-esser eller Saturn? http://www.fabfilter.com/products/

Du den där de-essern verkar smart... Hmm?

Tack för förslag 🙂

Gillas!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det där reverbet har jag bara hört bra vibbar om. Intressant?! Hmm? ☺️

Ja, det gör det där lilla som man känner igen från rullbandare och analoga mixerbord. Komprimeringen, färgningen och distorsionen.

Kanske man ska göra ett A/B-test på det? Men hela vägen då? På varje spår? Samt master out?

Du den där de-essern verkar smart... Hmm?

Tack för förslag 🙂

Gillas!

Jag gillar det reverbet asmycket, satt och testade en hel del olika, även impulser, tyckte inte alla impulser från

diverse kända hårdvaruprylar gav mig det jag ville ha för trummorna och sången, men denna gjorde det.

Testa demo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grävde lite i kartongen och hittade en 60% discount på Sonalksis oxå...

Anniversary grej tydligen...

Sonalksis

Min favoritplugg från Sonalksis är gaten. Ingen plugg man använder varje dag, men den klår alla andra mjukvarugatear jag testat. I användarvänlighet, that is.

Sedan tycker jag stereoverktyget är intuitivt och trevligt. One knob-prylarna blir jag inte riktigt klok på. Saknar ofta finjusteringsmöjligheter, vilket kliver lite utanför konceptet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Imorgon hoppas man den kommer, eller på måndag. Äntligen! Har funderat ett par år, och sen sökt länge med, men nu kommer den 🙂

ssl2front_l.jpg

Grattis 🙂

Hoppas du fick bra pris på den då den har försvunnit ur SSL's sortiment och pluggarna finns nu i Native.

Tror det finns en upgrade-deal hos SSL så du kan köra full spetta från datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis 🙂

Hoppas du fick bra pris på den då den har försvunnit ur SSL's sortiment och pluggarna finns nu i Native.

Tror det finns en upgrade-deal hos SSL så du kan köra full spetta från datorn.

Tackar 🙂 Jodå, priset var bra redan när den såldes live, och ännu bättre nu. Inser att jag säkert blir sista ägaren, men det känns värt det, även om supporten inte kommer vara den bästa. Hittade den i tyskland, kontakter till kontakter.

Den här är uppgraderad till 64 mono-spår, borde slå till på max upgrade till 128 innan det försvinner (om det finns fortfarande). Första DSPn jag ägt faktiskt, men gillar o kör så mycket SSL i projekten så det känns värt. Funderade länge på Universal Audio men .. det här kändes mer prisvärt och passande för just mig.

I helgen blir det SSL bögeri, och whiskey 😎

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

IMG_1226_zpsc1c3b954.jpg

En Suhr C1 med åldrat plektrumskydd och en SSV humbucker istället för en FL singlecoil i stalläge. Skönaste stratan jag någonsin spelat på!

Beklagar den föga inspirerande bildkvaliteten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny dator!

Ingen av mina låtar går tar över 15% av CPU och det med 128 samples buffer, ruggigt bra. Inte klokt tom. Det är bara 3 år sedan jag kämpade med att få en låt utan att behöva frysa och köra ned till audiospår titt som tätt.

(Då hade jag en singlecore 3Ghz maskin).

Nu skall jag bara försöka bestämma mig om jag skall ned i modulsyntträsket eller köpa ny mick...

Denna gång med Fractal Design chassi R4. Inte dumt alls.

FD-CA-DEF-R4-BL_2.jpg

Första gången ärligt jag faktiskt tyckte att ett dator chassi var snyggt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läckert! Tycker dom ser snygga ut. Får jag fråga vad du använder för grejer ?

Hejsan

De grejer jag använder är furuträ från märket söder. Tyg från ikea och glassull från isover. Glasullen är denna.

Sedan blir det en luftspalt på ca 2-3cm bakom glasullen vid montering.

MVH

Anders

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe.

Har länge velat designa en egen plugin, inte korv direkt då kanske, med två liknande potar.

En ska gå från "Good" till "Bad" och den andra från "Less" till "More".

(uppföljaren kommer ha en tryckknapp extra med texten "Über")

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...