Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Checka TC Hall of Fame! Riktigt bra!

Den är en fining men jag har lite svårt för det där tone print-tjofräset 😏 Känns överflödigt och som en gimmick. I alla fall för mig. Men pedalen och reverben är ju grümma 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fan vad härligt att höra! 😄

Jag stormtrivs med min RV-5:a 🥰 Okej, det är ingen Strymon eller Eventide men den har alla features jag efterlyste när jag letade reverb; kompakt (superviktigt för mig), stereo I/O, plåt-och hall-reverb (m fl) och tonkontroll. Okej, ingen true bypass eller "shimmer"-läge som t ex Strymon eller Hardwire har men jag laborerade med mina delay-pedaler (DD-20 och Nova Delay) och skruvade fram någonting som faktiskt kommer ganska så nära shimmer-effekten ändå 🙂

Har inte kört så mycket med fjäder-reverbet (men just fjäder-reverb har jag aldrig varit så förtjust i så det spelar ingen roll) men gate-reverbet är ganska ball. Rums-reverbet är också najs men som sagt; jag håller mig till plåtarna och hallarna. Där trivs jag bäst. I hallen ☺️😛

Vänligen,

CHAE

Kul att höra! Boss har verkligen några riktiga pärlor i sitt sortiment. Grejen är att jag behöver egentligen inte så mkt effekter, bara ett riktigt bra, naturligt reverbljud. Och shimmer är ju kul, men inte nödvändigt. Jag har ju i.o.m min TimeLine helt plötsligt mängder av annan tidsbaserad modulation på lager.

Har faktiskt blivit sugen på Neunaber Stereo Wet, men just nu är den lite bortom plånbokens gräns. Men jag måste nog ändå ta och prova RV-5 tror jag. Du talar ju väldigt varmt om den, och folk verkar generellt tycka att den är lite av en fullträff.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är riktigt bra ja! Nej jag har den inte. Vill gärna ha den dock! Lyssnat på rätt mycket demos av den. Faktumet att det finns så många olika reverb i en pedal är apball!

Ok. Ja, och Tone Print-grejen är ju lite småkul. Vore riktigt coolt om de släppte editorn till det, så att man kunde göra egna. Men med tanke på att det är en exklusiv grej som de bjuder in kända musiker att göra, och att flera kedjor, framför allt i USA säljer TC-pedaler med egna, exklusiva Tone Prints så lär väl det ske tidigast typ nästa sekel... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en liten gitarr-röris för ett tag sedan, Blackstar HT-1.

A50792.jpg

En trevlig liten mojäng som gjort att jag spelat mer gitarr den senast veckan än under hela förra året...

Och det låter fint att köra synthar genom den också! 😄

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en billiig 2009 års quadcore MacPro för några veckor sedan. Uppgraderade firmwaren till 5.1, stoppade in ssd:er och snabbare ram samt bytade ut processorn till en 3.46ghz 6-core.

Prestandan gick från 10400 till 17000 poäng i geekbench!

35534d1349722313-mac-pro-kopes-display_27inch_34lf_34lf_macpro_sl_screen.jpg

Köpte en Novation Impulse 61. Inte världens bästa byggkvalite direkt men bra synk mot Ableton.

novation_impulse_61_testbericht_01.jpg

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Länge sen jag moddade en gitarr, men nu blev det ny mic till Xaviere LP-n. Dimarzio Super 3. Hoppas den gifter sig fint med guran. Köpte även en såndär stompstämmare som jag alltid saknat. Bedrövlig bildkvalite på köpet.

Tjong

IMG_0484.JPG

Ja det där är alltid en chansning när man byter micar. Satte en SD SH-6 på min ibba och inte mer än.....nja. Blir inget långvarigt bröllop där inte. 😛 jättebra mic men de är inte gjorda för varandra. Får bli 6-varianten som Simon slängde på på sin. Men en pitchblack är ett bra köp. Har en själv 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

förlåt för ot.. men ni som köper reverb och delay (hårdvara), why? Funkar det inte exakt lika bra med pluggar? Dessutom, är det inte ett helvete att få delayn att gå i takt (bpm) när man spelar in, om man har hårdvara? :S Något jag grubblat på länge.

En vägg med rattar är vägen till brudarna. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

En vägg med rattar är vägen till brudarna. 😑

Young Naymari - he speaks so wise and he speaks so true 😑

Fast du Naymari; då får du ju en ny uppsättning rattar. Can you handle that? 😮😛

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Dessutom, är det inte ett helvete att få delayn att gå i takt (bpm) när man spelar in, om man har hårdvara? :S Något jag grubblat på länge.

Then you shall wonder no more; det stavas tap tempo 🙂

Vad det gäller reverbet på min pedalbricka så kände jag att "om jag ska göra det här så ska det vara 100%"

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

förlåt för ot.. men ni som köper reverb och delay (hårdvara), why? Funkar det inte exakt lika bra med pluggar? Dessutom, är det inte ett helvete att få delayn att gå i takt (bpm) när man spelar in, om man har hårdvara? :S Något jag grubblat på länge.

För att jag vill lira med delay direkt ut ur stärkaren. Det går att lägga datorpluggar på gitarrsignalen och köra den genom stärkaren, men det blir bökigt. Sen gillar jag att pilla på pedaler, blir mer fokuserat än på datorskärmen. Hög mysfaktor... 😄 TimeLine kan ställas in både med millisekunder och bpm, så synken är busenkel. (Den kan dessutom synkas från extern källa via telekabel). Sen har den en bra, enkel looper också, som kan läggas före eller efter delayeffekten. Lägg till hårdvarueffektloop på delaysvansen så blir det en ganska smidig liten burk ändå... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För att jag vill lira med delay direkt ut ur stärkaren. Det går att lägga datorpluggar på gitarrsignalen och köra den genom stärkaren, men det blir bökigt. Sen gillar jag att pilla på pedaler, blir mer fokuserat än på datorskärmen. Hög mysfaktor... 😄 TimeLine kan ställas in både med millisekunder och bpm, så synken är busenkel. (Den kan dessutom synkas från extern källa via telekabel). Sen har den en bra, enkel looper också, som kan läggas före eller efter delayeffekten. Lägg till hårdvarueffektloop på delaysvansen så blir det en ganska smidig liten burk ändå... 🙂

upp till bevis bitch! 😄 Videodemo tack! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det där är alltid en chansning när man byter micar. Satte en SD SH-6 på min ibba och inte mer än.....nja. Blir inget långvarigt bröllop där inte. 😛 jättebra mic men de är inte gjorda för varandra. Får bli 6-varianten som Simon slängde på på sin. Men en pitchblack är ett bra köp. Har en själv 🙂

Jo, visst är det en chansning. Man börjar med en kvalificerad gissning, lite databladsläsning och får se hur det blir. Jag skäms nästan för att inte ha slängt på den ännu... gitarren står här halvstrippad. Stämmaren är dock provkörd och klockren.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

För att jag vill lira med delay direkt ut ur stärkaren. Det går att lägga datorpluggar på gitarrsignalen och köra den genom stärkaren, men det blir bökigt. Sen gillar jag att pilla på pedaler, blir mer fokuserat än på datorskärmen. Hög mysfaktor... 😄 TimeLine kan ställas in både med millisekunder och bpm, så synken är busenkel. (Den kan dessutom synkas från extern källa via telekabel). Sen har den en bra, enkel looper också, som kan läggas före eller efter delayeffekten. Lägg till hårdvarueffektloop på delaysvansen så blir det en ganska smidig liten burk ändå... 🙂

I 2nd that! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gick uppdateringen av macen på?

Köpte en billiig 2009 års quadcore MacPro för några veckor sedan. Uppgraderade firmwaren till 5.1, stoppade in ssd:er och snabbare ram samt bytade ut processorn till en 3.46ghz 6-core.

Prestandan gick från 10400 till 17000 poäng i geekbench!

35534d1349722313-mac-pro-kopes-display_27inch_34lf_34lf_macpro_sl_screen.jpg

Köpte en Novation Impulse 61. Inte världens bästa byggkvalite direkt men bra synk mot Ableton.

novation_impulse_61_testbericht_01.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

upp till bevis bitch! 😄 Videodemo tack! 😄

Vad vill du ha videobevis på? Strymon TimeLines olika routingmöjligheter..? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...