Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Vad tycker du är fördelen med den micen?

Väldigt dynamisk, svarar riktigt bra på attacken. Tight sound och får sträng 7 och 8 att låta precis lika tydligt som övriga strängar (om inte ännu bättre, fan). Har även testat aktiv dito, men det blir för mycket mos. Bara kött. Med D Activator får man både kött och potatis 🙂

Ett jävla lyft i studiosammanhang. Nu har jag rätt många låtar att spela om guran på 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Tycker jag du gör rätt i 🙂 Var ganska nära på att beställa en Bare Knuckle, men jag tror att skillnaden är minimal. Till dubbla priset (om inte mer).

Lägg gärna upp ett kort test med gamla micen(vilken det nu var)och med nuvarande. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte om man åker upp till Lappland och tar kortet. ☺️

Då tar man ju helikoptern alla gånger. Och ett helikoptercerta kostar nog mer än 3000 😉😛

Iofs. Där är det ju bara träd. Ingen trafik eller levande människa på milsavstånd 😑

Ingen levande människa nej. "Träden" är i själva verket fastfrusna personer som stått där sedan hedenhös 😑

Sedan har jag iofs hört att skotertrafiken och renhjordarna är pretty wild men jag vet inte... 😕

* * *

Har lyckats att lägga vantarna på en Visual Sounds Jekyll & Hyde 🙂

_c523585_image_0.jpg

Kalasgrüm OD ("Jekyll") som också dubblar som dist ("Hyde", som är brutal och kan bli intressant att laborera med )

Precis när man trodde att man inte hade plats på pedalbrickan så går det alltid att göra rum för en pedal till 🥰

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Utökar min hårdvara för mastering med dessa....

http://www.musikaffa...0942-c-218.aspx

k702_anniv504784f2b68da_18883.jpg

SJUKT snygga.

Då tar man ju helikoptern alla gånger. Och ett helikoptercerta kostar nog mer än 3000 😉😛

Ingen levande människa nej. "Träden" är i själva verket fastfrusna personer som stått där sedan hedenhös 😑

Sedan har jag iofs hört att skotertrafiken och renhjordarna är pretty wild men jag vet inte... 😕

* * *

Har lyckats att lägga vantarna på en Visual Sounds Jekyll & Hyde 🙂

_c523585_image_0.jpg

Kalasgrüm OD ("Jekyll") som också dubblar som dist ("Hyde", som är brutal och kan bli intressant att laborera med )

Precis när man trodde att man inte hade plats på pedalbrickan så går det alltid att göra rum för en pedal till 🥰

Vänligen,

CHAE

Nice!

Jag har själv en riktig pedalgoding på ingång, slänger upp en post här när den landar ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg bra ut, samma prencip som ritningen jag postade i studiobygge, byggde du efter den?

tack!!

Jag vet att jag sett den någon gång, så jag tror idén med listen kom därifrån. Alltså hur jag skulle lösa att fästa glasullen senare i ramen, så den va nog med på ett hörn och hjältpe till.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska få en ledtråd: delay bonanza!

Eventide eller Strymon?!? 😮

I vilket fall som helst är det spännande ☺️

Fast iofs; du har ju pratat om Flashback-delayet innan menneeeeh...

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Eventide eller Strymon?!? 😮

I vilket fall som helst är det spännande ☺️

Fast iofs; du har ju pratat om Flashback-delayet innan menneeeeh...

Skickligt gissat! 😄

IMG_1263.jpg

Har haft en fullständigt magisk kväll! Vilken pedal! Repeatsen bara trillar ur den, färgstarka, men ändå kristallklara...

Vi gitarrister är således inte bara nördiga - vi har också koll på varandras nörderier ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickligt gissat! 😄

IMG_1263.jpg

Har haft en fullständigt magisk kväll! Vilken pedal! Repeatsen bara trillar ur den, färgstarka, men ändå kristallklara...

Vi gitarrister är således inte bara nördiga - vi har också koll på varandras nörderier ☺️

HA! I knew it!

Att det är ett fantastiskt delay råder det inga tvivel om och jag ber att få gratulera till din TimeLine ☺️

Japp, vi har råkoll på nörderiet 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

HA! I knew it!

Att det är ett fantastiskt delay råder det inga tvivel om och jag ber att få gratulera till din TimeLine ☺️

Japp, vi har råkoll på nörderiet 😄

Tack! Den är verkligen trivsam. Ska verkligen krama ur den i helgen. Låtidéerna bara strömmade fram...

Jag är ju på jakt efter nytt reverb också, i pedalformat. Hur trivs du med din Boss RV-5?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack! Den är verkligen trivsam. Ska verkligen krama ur den i helgen. Låtidéerna bara strömmade fram...

Jag är ju på jakt efter nytt reverb också, i pedalformat. Hur trivs du med din Boss RV-5?

Fan vad härligt att höra! 😄

Jag stormtrivs med min RV-5:a 🥰 Okej, det är ingen Strymon eller Eventide men den har alla features jag efterlyste när jag letade reverb; kompakt (superviktigt för mig), stereo I/O, plåt-och hall-reverb (m fl) och tonkontroll. Okej, ingen true bypass eller "shimmer"-läge som t ex Strymon eller Hardwire har men jag laborerade med mina delay-pedaler (DD-20 och Nova Delay) och skruvade fram någonting som faktiskt kommer ganska så nära shimmer-effekten ändå 🙂

Har inte kört så mycket med fjäder-reverbet (men just fjäder-reverb har jag aldrig varit så förtjust i så det spelar ingen roll) men gate-reverbet är ganska ball. Rums-reverbet är också najs men som sagt; jag håller mig till plåtarna och hallarna. Där trivs jag bäst. I hallen ☺️😛

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...