Jump to content
Annons

Senaste prylen/prylarna till studion


Memphis

Recommended Posts

Annons

Nä jag tycker det ser ut att ge ifrån sig ett 6505 liknande ljud. Men så är inte fallet. Lite ludet och lite gubbit.... Om man nu kan förklara det så

Ja den ser ju ut att leverera Engl-härdsmältedist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Fan vilket bra skit! UBK-1 och VTM! Rekommenderas starkt 🙂

Reverbet är ju inte piss direkt heller men hsmnar lite i skuggan av dom andra två!

Passade också på under rean med VTM. Riktigt nöjd med den. 🙂 Den kommer jag inte att köra utan längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte satsa på en Axe FX men lite för dyr och oacceptabel för lång väntetid och ingen av MK II på beggmarknaden så det blev en sån här istället och b-stock och sparade en tusing

images.jpg

Är inte det där den där som kopierar cabs (och) eller toppar? hur funkar den?! 🙂 pris?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Är inte det där den där som kopierar cabs (och) eller toppar? hur funkar den?! 🙂 pris?

Jo både och. Funkar hur bra som helst. Pris? Tja runt 12200:- Men fick min 1000:- billigare då det var b-stock och inget som helst fel eller repor eller någonting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick lös på lite godis!

lexicon_224_hq.jpg

vtm2.gif

UBK1_enlarged.jpg

Så... Nu kan den där jävla hösten komma bäst fan den vill! 😉

Nu stänga in mig i den unkna luften och dricka varm buljong och pilla på mina pluggar! Flum2012 😄

Sweet! Själv ska jag köpa lite härliga pedaler och krypa in i min musikhörna och bara mysa åt hösten där ute... Borde dock satsa på pluggarsenalen, men det får komma i vår!

Link to comment
Dela på andra sajter

En Zoom G3.

Det är en multieffekt. Den har inbyggd stämapparat. Man kan loopa med den, dista med den och så går den att använda som ljudkort. Upplever den som användarvänlig live. Inget man tweakar med i realtid men däremot perfekt att ha när låtarna och effekterna i de olika delarna är förbestämda och man gillar att fnula ihop rätt effekt innan spelningen och vill ha tryggheten med en exakt preset när man kickar igång effekten. Definitivt värt sina 1500 spänn som jag gav.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skoj! Fungerar den både för nybörjare och för duktiga gitarrister?

Ja det skulle jag vilja påstå. Spelet märker hur pass bra du är så den stegar upp svårighetsgraden på låten allt eftersom du blir bättre.

Så finns det massa övningar för olika tekniker osv. Spelade bara lite snabbt när jag kom hem med det, ska sätta mig ordentligt nu ikväll bara lilltjejen vill sova någon gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåväl! Varför inte bränna lite till deg?

Slog till på FG-X oxå.. ☺️

fg_x_p3.jpg

Den där och UBK-1 har jag sneglat på en stund.. satt o kollade en mix/mastringsvideo med Ken Lewis där han fixade 50 Cent's "Down on me" där han lade ovanstående som grädde på laxen och det hände något speciellt med mixen förutom att den blev het.

Hit producing - no excuses nu då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...