Jump to content
Annons

Vad jobbar du med och hur tråkigt är det?


Cloudsurfer

Recommended Posts

Evig påläggskalv på jättestort IT-företag; gör affärsplaner, reser med portfölj, bläddar spreadsheet, teamar med partners 😆 och leker vuxen i största allmänhet. Känner mig som en blandning av Felix Herngren i Vuxna Människor och Patrick Bateman i American Psycho....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 484
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tillverkar Klichér till tampotryck på ACG systems i Borås. Rätt kul men jävligt körigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Kulturskolan i Jönköping. Gitarrlärare. Rätt mycket övnings tid på jobbet faktiskt.

Fast det äter upp lite för mycket privatliv (knäppa arbetstider alltså).

Visst är det fint med Vätterutsikt. 😆

Fast de gröna taken är kanske i vägen på er sida?

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Känner mig som en blandning av Felix Herngren i Vuxna Människor och Patrick Bateman i American Psycho....

😆 Bateman rules!

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Ljudtekniker/producent sen 93

som egen företagare från 95, som anställd sen 98, bitvis parallellt

musiker o studioägare på fritiden.

Ibland blir det för mycket av det goda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillverkar Klichér till tampotryck på ACG systems i Borås. Rätt kul men jävligt körigt.

ACG Systems? Var i Borås ligger det?

Älvsborgsleden 7 vid R40. Stor nybyggd kåk med ACG i stora bokstäver på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid I15 eller?

Japp. Regementet. hurså?

Link to comment
Dela på andra sajter

Taggarna utåt? 😆

Vi jobbar ju ganska nära varann då. Jobbar borta på Ramnaslätt.

å fanken. Vad gör du då?

Det lilla du skrev i fitt första inlägg i tråden sa inte mig mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter i detta nu borta på Ericsson och jobbar kvällsskift! Är trött och vill hem. 😆 Det är väl några stenkast ifrån varandra men inte långt ändå. Så du pendlar ända bortifrån U-hamn till hit då varje dag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar sedan ca 7 år heltid som hårdvaru-ingen(ting)gör på det svenska dotterbolaget i Europas ledande tillverkare av streckkodsläsare; Datalogic.

Där reparerar jag trasiga scannrar, planerar inför installationer, ger telefonsupport till installatörer etc - och gör ibland fältservice och installationer, när det rör sig om mer komplicerade saker, som jag är den som har mest koll på... Skitkul jobb, eftersom det är många tekniker kombinerade - både optik, laser, elektronik, datorer och allt möjligt. Det jag jobbar med är alltså de industriella läsarna, som finns vid transportbanor eller på truckar hos i princip alla tänkbara företag som har med lager eller logistik att göra. De första två åren reparerade jag de handhållna läsarna, men det var inte alls lika kul...

Tidigare har jag jobbat med att reparera datorer i över 10 år - där de första 7-8 åren var roligast, eftersom det då var reparationer på komponentnivå.

På fritiden driver jag min firma, där jag (som bekant) säljer musikprylar - ibland med lite specialpriser för forummedlemmar... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter i detta nu borta på Ericsson och jobbar kvällsskift! Är trött och vill hem. 😆 Det är väl några stenkast ifrån varandra men inte långt ändå. Så du pendlar ända bortifrån U-hamn till hit då varje dag?

jupp... och tro mig det börjar bli jobbigt. Men min provanställning blev fast så nu har jag sagt upp lägenheten här och ska titta på en i Borås. Fan va skönt det ska bli att slippa bussfan och kunna sova lite längre på mornarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter i detta nu borta på Ericsson och jobbar kvällsskift! Är trött och vill hem. 😆 Det är väl några stenkast ifrån varandra men inte långt ändå. Så du pendlar ända bortifrån U-hamn till hit då varje dag?

jupp... och tro mig det börjar bli jobbigt. Men min provanställning blev fast så nu har jag sagt upp lägenheten här och ska titta på en i Borås. Fan va skönt det ska bli att slippa bussfan och kunna sova lite längre på mornarna.

Jasså du åker buss också? Ja då är det väl ännu jobbigare. Det tar väl en 40 minuter på ett ungefär från u-hamns stn till borås stn. Jobbigt. Ja då är det väl skönare att flytta till lägenhet i borås då. Tullen eller Göta kanske? nära och bra! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

eh... lägenheten i ligger i normalm... kanske inte nära men hällre det än tre mil 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Och stadens enda musikaffär som är värd namnet! 😆

WORD!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar som Miljövärd åt ett fastighetbolag i stan. Jobbet innebär att jag informerar hyresgäster om källsortering, samt kontrollerar ordningen på miljöstationerna. Tyvärr så är detta bara en arbetsmarknadspolitisk åtgärd, så det tar slut i Augusti.

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Handläggare på Telia, deltid...

Eget företag/studio på deltid..

Gratis bredband då, eller? Gratis skivinspelningar, då eller?

Special price for you my friend! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar som ljudtekniker men hoppar även in ibland som webbansvarig på Sveriges Radio Jämtland. Annars är jag lärare för Cubase på distans och skriver i nån liten Stockholmstidning som heter Studio.

Roligt? Jodå, allt utom att skriva för tidningen 😳

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar på IT-avdelningen på ett relativt stort företag i Stockholm. Har på mig kavaj, skriver dokument, ritar powerpoints, går på möten, har åsikter, dricker kaffe och glider runt i korridoren och försöker förstå vad jag håller på med.

För det mesta helt okej roligt, men kanske inte drömjobbet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar som ljudtekniker men hoppar även in ibland som webbansvarig på Sveriges Radio Jämtland. Annars är jag lärare för Cubase på distans och skriver i nån liten Stockholmstidning som heter Studio.

Roligt? Jodå, allt utom att skriva för tidningen 😳

/Majken

Gratis tidning då, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Kökschef på Malmös mest välrennomerade krog.

Ojoj, då har du inte beställt dagens på Legolas vid möllan.

Jo.

& det finns en anledning till att Legolas inte finns kvar längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...