Jump to content
Annons

Hur många knappar lär ni er?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Hur många knappar har ni lärt och använt på en fjärrkontroll innan det är dags att kassera den eller apparaten den tillhör? Personligen är denna generella siffra högst 40% för egen del.

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Hur många knappar har ni lärt och använt på en fjärrkontroll innan det är dags att kassera den eller apparaten den tillhör? Personligen är denna generella siffra högst 40% för egen del.

😕

:musik

Well, alla för det mesta! Det är som med mobiltelefoner. Skaffar jag en ny år jag igenom ALLA funktioner på en gång. Oh m God, hur nördigt som helst... 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar nog försöka lära mig allt så fort som möjligt - men snart blir det enklare, tack vare en Logitech Harmony-fjärr som jag ska sätta upp på ett sätt som gör det så enkelt som möjligt. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar nog försöka lära mig allt så fort som möjligt - men snart blir det enklare, tack vare en Logitech Harmony-fjärr som jag ska sätta upp på ett sätt som gör det så enkelt som möjligt. 😕

Jag kör också med en logitech harmony och det är riktigt lysande.

Man editerar allt på datorn och laddar över via usb.

Du har många knappar som på en vanlig fjärr samt en display där du kan välja vad det ska stå. Via en knapptryckning kan du sätta igång flera moment, tex:

Tryck på knappen som du har valt ska heta "titta på tv"

och vips sätter den igång tv, digitalbox, ställer stereon på tv-ingång och stänger av cd-spelaren som du nyss använde.

Det här kan man konfigurera precis hur man vill. Lysande.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

På tangentbord till pc har jag nog emellertid lärt mig 70%. De resterande 30%-en beror på att det helt enkelt aldrig följer med någon manual om det. Detta med f-tangenterna t.ex...

Många har väl haft datorutbildning i skolan, men inte jag.

😊

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

På tangentbord till pc har jag nog emellertid lärt mig 70%. De resterande 30%-en beror på att det helt enkelt aldrig följer med någon manual om det. Detta med f-tangenterna t.ex...

De tär väl bara att testa? Kolla t.ex. vad spännande det blir om du trycker på F5 eller F1... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar nog försöka lära mig allt så fort som möjligt - men snart blir det enklare, tack vare en Logitech Harmony-fjärr som jag ska sätta upp på ett sätt som gör det så enkelt som möjligt. 😱

Jag kör också med en logitech harmony och det är riktigt lysande.

Man editerar allt på datorn och laddar över via usb.

Du har många knappar som på en vanlig fjärr samt en display där du kan välja vad det ska stå. Via en knapptryckning kan du sätta igång flera moment, tex:

Tryck på knappen som du har valt ska heta "titta på tv"

och vips sätter den igång tv, digitalbox, ställer stereon på tv-ingång och stänger av cd-spelaren som du nyss använde.

Det här kan man konfigurera precis hur man vill. Lysande.

Den är verkligen skitbra - men jag har ett par gamla apparater som inte vill riktigt som jag vill, så jag håller på att reda ut hur man ska göra - och kommer lite närmare varje försök... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...