Jump to content
Annons

Meet and greet, Studioforums mixtävling no. 2 - Supralunar


joachime

Recommended Posts

Studioforums mixtävling no. 2 är över och vi har en vinnare. Det är bidrag nummer fjorton inlämnat av Jamolir. Grattis och välkommen upp på scenen!

[Publiken applåderar, en fanfarliknande jingel med diskotrummor och blås spelas upp, vår konferencier blir stående med ett onaturligt leende i väntan på att Jamolir ska ta sig fram till scenen och musiken ska tystna]

Här är några av kommentarerna om vinnarbidraget:

Grymt trumsound. snygg mix, mixtekniskt bästa låten, bra balans, definierad, bra nivåmässigt, helt klart bästa trummorna, mixen känns direkt och sången hörs bra.

Hoppas att Jamolir har möjlighet att hänga kvar i tråden och svara på frågor om mixen, livet och universum. 🙂

Dessutom vore det intressant om dom andra som lämnat in bidrag kunde berätta lite om sitt arbetete.

Resultatlista

Bidrag 14, Jamolir - 32 poäng

Bidrag 1, Yllet - 9 poäng

Bidrag 15, fender - 9 poäng

Bidrag 6, Suprapappa - 7 poäng

Bidrag 11, KillwithSkill - 6 poäng

Bidrag 16, drloop - 4 poäng

Bidrag 2, vmbr - 3 poäng

Bidrag 18, desvaenger - 3 poäng

Bidrag 23, BluesBoy - 3 poäng

Bidrag 7, submix - 2 poäng

Bidrag 24, Bastrii - 2 poäng

Bidrag 4, therocker - 1 poäng

Bidrag 10, MrVoice - 1 poäng

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Detta är första mixtävlingen jag har varit med på och det har varit jätteroligt och nyttigt. Att få höra låten så många gånger mixad på så olika sätt har varit väldigt lärorikt!

Ett stort tack till Joachime och Suprapappa som har gjort detta möjligt!

Och sist men absolut inte minst, alla deltagare som var med och fajtades.. 🙂

Någon slags video skall jag lägga upp där jag går igenom mixen om det finns tillräckligt intresse.. 🙂

Tack tack igen!!!

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Stort grattis och tack för en bra tävling!

Då var jag inte helt ute och cyklade gällande gårdagens gissningar, självklart färgad av att jag själv deltog 🙂

"Här kommer mina spekulationer gällande topp 3.

1. Tror nr 14 kniper förstaplatsen, mixen känns direkt och upplevs överlag lite starkare i volym än de övriga bidragen, vilket kan påverka utgången. Personligen finner jag mixen aningen platt och saknar tryck i refrängen. Annars bra jobb.

2. Här hamnar nr 1. En bra balanserad mix med djup och tryck. Valet av triggad baskagge och virvel var kanske inte det smartaste valet och är nog den bidragde faktorn till att denna ej hamnar överst.

3. Lite svåre att spå, men möjligen bidrag 10. En helt ok mix, men som känns aningen livlös och saknar den energi som låten kräver.

Nu får vi se!"

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon slags video skall jag lägga upp där jag går igenom mixen om det finns tillräckligt intresse.. 🙂

Det vore riktigt kul ifall du har möjlighet!

Det var ganska många av er som lämnade bidrag denna gången som inte var med flera förra mixtävlingen va?

Ja, jag tror det. Och det var roligt! Dessutom en del bekanta ansikten från förra omgången. Men inte alla, vilket jag är glad över. Förra vändan hade vi ju ytterligare elva bidrag att ta ställning till. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort grattis och tack till Jamolir! (du fick min röst oxå 🙂 )

Jag ska försöka lämna lite kommentarer så snart som möjligt. Än så länge har det inte kommit någon bebis men det är beräknat idag 🙂 Har det ändå väldigt hektiskt just nu och vill ha lite tid på mig när jag skriver så hoppas ni har tålamod!!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Jamolir! Beklagar att jag inte röstade. Jag skumlyssnade igenom lite snabbt när bidragen släpptes och la snabbt siffrorna 14, 1 och 13 på minnet. Förhoppningen var att jag skulle ha gett bidragen en noggrannare lyssning och röstat efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glider in i minglet med äcklig neonfärgad drink i handen och lillfingret i vädret.

Snyggt, alla som deltagit ska ha en tack. Men extra grats till Jamolir, Suprapappa och Mah Lazer 🙂

Video vore kul. Finns flera bra grtisprogram för att banda vad som händer på skärmen t.ex. och bara en mick indragen i datorn så .. det räcker, om man inte rentav har hand-kamera förstås.

..en fanfarliknande jingel med diskotrummor och blås spelas upp, vår konferencier blir stående med ett onaturligt leende ..
fy fan, haha. Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Joachim, vem var mix 13?

Det var jag ☺️ Måste dock i all ödmjukhet erkänna att jag är uppriktigt förvånad över att inte ha fått åtminstone en röst, med tanke på några av de lågmälda lovorden som florerat varstans. Men vinnaren var absolut i topp!

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Här har ni hela listan:

01 - Yllet

02 - vmbr

03 - theunknown

04 - therocker

05 - TEO

06 - Suprapappa

07 - submix

08 - pile63

09 - Naymari

10 - MrVoice

11 - KilwithSkill

12 - Kennethf

13 - JohnRick

14 - Jamolir

15 - fender

16 - drloop

17 - diehard

18 - desvaenger

19 - Dagg

20 - CHAE

21 - BurninSven

22 - Burnie

23 - BluesBoy

24 - Bastrii

25 - baktakt

26 - Badertheinvader

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...