Jump to content
Annons

Meet and greet, Studioforums mixtävling no. 2 - Supralunar


joachime

Recommended Posts

Bra mix jamolir... Grattis

För att få fram mina röster lyssnade jag först från introt fram till första versrundan i lurar och fick fram bidrag 10, 14 och 18.

Lyssnade en gång till på dessa 3 både i lurar å högtalarna och sen röstade jag.

Då 14 kändes som en mix med bra drag å liv, så den blev min etta.

De funkade ju bra, då har man ju lite koll på detta ändå.

Än en gång ..... BRA JOBBAT ALLA .... Kul det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Nu måste jag lyssna igen för på samma sätt som med förra tävlingen så håller jag inte med.

Men grattis till vinnaren givetvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Jamolir

Bra jobbat!!

Själv fick jag 0p (bidrag 22) jag hade väl inte räknat med något annat, men det skulle ju vara sjukt

intressant att få lite konstruktiv kritik på min mix, det är ju det som är grejen med såna här tävlingar

tycker jag, att jämföra sig mot andra bidrag och förhoppningsvis lära sig något!

Och en stor eloge till Joachime som har arrangerat denna tävling på ett ytterst professionellt sätt.

Mvh

Björn

Redigerat av Burnie
Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 så det var du som gjorde 23:an, har inte lyssnat på ett tag men minns en riktigt bra mix fram till ref då leadsången bara försvann.... Vad hände?

Tack och va'? 😛

Vet att jag reagerade på din kommentar om just det, hehe. Tycker själv inte att den "försvann", men visst var den inte lika stark som i vers.

Jag höll på fram och tillbaka med volymautomatisering på sången och backade uppenbarligen lite för mycket. Tycker själv inte att det var något större problem egentligen. Jag ville hellre framhäva kören.

Det viktigaste för mig, i hela mixen överhuvudtaget, var att försöka behålla ett "skitigt garagebandstuk". Tyckte låten passade perfekt för det. Sedan att jag kanske inte lyckades är en annan sak. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och va'? 😛

Vet att jag reagerade på din kommentar om just det, hehe. Tycker själv inte att den "försvann", men visst var den inte lika stark som i vers.

Jag höll på fram och tillbaka med volymautomatisering på sången och backade uppenbarligen lite för mycket. Tycker själv inte att det var något större problem egentligen. Jag ville hellre framhäva kören.

Det viktigaste för mig, i hela mixen överhuvudtaget, var att försöka behålla ett "skitigt garagebandstuk". Tyckte låten passade perfekt för det. Sedan att jag kanske inte lyckades är en annan sak. 😕

Vi hör väl olika helt enkelt. Du lyckades ju bättre än mig iaf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Wtf?!?

5e plats och 6 poäng?!? 😲

Vilka har röstat på mitt bidrag? Trodde jag inte skulle få en enda poäng ju 😄 Är folk döva? 😉😄

Man får tacka för dom då 🙂

Hade ett helvete med mina Slatepluggar, trodde jag. Jag hade en del UAD-pluggar igång och började inserta en massa VCC & VTM på varje kanal och jag fick en massa felmeddelanden och det crashade stup i kvarten. Förbannade mig över Slate. Men sen slog det mig att sen när UAD släppte 64 bitarspluggar nyligen så kom AU-versionen i bara 64 bitarsversion och jag körde i 32. Så jag misstänker att det var UAD's fel och inte Slate. Ska kolla det där igen för att få det bekräftat.

Det sinkade mig rejält i tid och jag var redan sent ute. Så det blev lite panik och jag glömde ju bort att det var en hel del piano med som jag missade att lägga nån fokus på. Sen finns det ju en del efterklokhet som alltid! Och det är ingen ursäkt utan en förklaring!

Men som i huvudsak för ett sånt här projekt så var det riktigt kul!

Ett stort grattis till Jamolir. Du fick oxå min röst! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...