Jump to content
Annons

Den Nya Forumgenerationen


Valle

Recommended Posts

Annons

däremot tycker jag också att du kan gå på lite onödigt hårt ibland.

Well, käre Zakyath! Jag vet inte vad du vill att jag ska göra med den informationen. Jag har hållit mig till forumreglerna (innan reformen). Så uppenbarligen menar du att jag har varit onödigt hård enligt dina regelramar. Och det, förstår du, skiter jag i.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Finns skäl till att det har varit lite hårdare tag från moderatorer.

Så vitt jag kan bedömma så har det inte varit pga påtryckningar från den nya generationen.

Andra skäl har varit orsaken, så var det med den saken Valle.

Och nehej, ingen brydde sig om mitt tomma hot att låsa tråden... 🙂

Tur var väl det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Problemet är att så jävla många ska ta allt på ett sånt jävla allvar. Förstår poängen Valle har. Det är ju så även irl. Vi lever i ett land där så många känner sig kränkta för alla möjliga skitsaker. Har skrivits några bra böcker i det ämnet. Och alla tolkar genom sina filter men nästan ingen orkar tänka på att det är deras tolkningar de läser och inget annat. Fått höra, hur fan kan man höra något här förutom ljud? att jag verkar vara så arg hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns skäl till att det har varit lite hårdare tag från moderatorer.

Så vitt jag kan bedömma så har det inte varit pga påtryckningar från den nya generationen.

Andra skäl har varit orsaken, så var det med den saken Valle.

Inget fel i hårdare tag från moderatorer, jag välkomnar dem faktiskt. Vad jag kanske har en och annan synpunkt på (som jag i det här läget inte kan tala om eftersom det kan ge mig en varning och då kommer jag inte kunna göra fler inlägg i den här tråden på fem dagar) är vilka "mål" som har sats för den nya modereringsreformen.

Och nehej, ingen brydde sig om mitt tomma hot att låsa tråden... 🙂

Tur var väl det. 🙂

Jag hoppades faktiskt lite att du skulle göra det; hade om inget annat proved my point ... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Inget fel i hårdare tag från moderatorer, jag välkomnar dem faktiskt. Vad jag kanske har en och annan synpunkt på (som jag i det här läget inte kan tala om eftersom det kan ge mig en varning och då kommer jag inte kunna göra fler inlägg i den här tråden på fem dagar) är vilka "mål" som har sats för den nya modereringsreformen.

Jag hoppades faktiskt lite att du skulle göra det; hade om inget annat proved my point ... 😉

Jag ville också provocera lite 🙂

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar det så oxå när du frågar någon i personalen på Ica?

- Var har ni spenaten?

- Du, det skiter jag i!!!

Vill Du fortfarande handla dina grejor hos dom?

Nä, med lite ödmjukhet kommer man långt...

Kanske lite mjukare ton och att inte övereagera för allting.

Nu har jag nog satt karusellen i rullning, nu får Ni hjälpa mig grabbar!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

men det glada bortplockandet resulterar å andra sidan i dels trådar som tappar tråden (no pun intended), dels dyrktrådar där TS hyllas till hjälte (allt "negativt" är ju bortplockat på den Nya Generationens begäran).

Det första håller jag med om. Och det är väl till stor del ett resultat av att det är svårt att enbart hålla sig till ämnet och inte svara på ovidkommande, felaktiga eller stötande inlägg. De flesta inlägg är en blandning av relevant och irrelevant svammel.

Däremot håller jag inte med om att allt negativt rensas bort. Det finns kilovis av "håller inte med" etc. Däremot kanske det blivit lägre i tak vad gäller attityd. Men det är en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar det så oxå när du frågar någon i personalen på Ica?

- Var har ni spenaten?

- Du, det skiter jag i!!!

Vill Du fortfarande handla dina grejor hos dom?

Din jämförelse (analogi) stämmer inte med sammanhanget. Så här ska det vara:

Kunden: Jag skulle behöva alla ingredienserna till Sovjetisk Sockerkaka

Valle: Uhm... du måste ju förstå att det inte är så lätt för oss att ta fram just de rätta ingredienserna för, vad var det nu du sa?, Sovjetisk Sockerkaka... Du får kolla i receptböcker först och sen återkomma, så ska jag nog hjälpa dig.

Kunden: Jamen palla kolla receptböcker hallå!

Valle: Ja, men då kan du ju sticka här ifrån.

Kunden: POLIS! POLIS! Jag har blivit misshandlad!

Ungefär så, Bozo!

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

OK, plats för Oscarsstatyett här...

Du får tyvärr ingen Oscarsstatyett, du måste först lämna forumet i uppgivet vredesmod, bara för att sedan komma tillbaka igen två dagar senare 😉

"there's a difference between being frank and being dick" som någon säger i någon film någon gång.

+1

Det är ju inget som hindrar en att vara rak, uppriktig och skriva vad man tycker. Man behöver inte linda in något eller skriva "men jag kan ju ha fel" efter varje påstående. Om någon har andra erfarenheter eller synpunkter på vad man kan ha missat, så är det ju bar för dom att skriva det. Men det är ganska stor skillnad på att vara rak mot någon och att ge sig på någon.

Det är lite som när somliga kör bil, de där som tutar när någon står en sekund för länge när det blivit grönt, ligger en meter bakom på motorvägen i tron att det går lite fortare då, eller ännu inte har upptäckt rattens funktion och tutar när någon stannar till framför dom. Tänk om de hade tillämpat samma mentalitet när de kör kundvagn på ICA. Om någon annans vagn blockerar deras framfart så börjar de skrika "flytta på dig din jävel! och rullar om så fort de bara kan. Om någon tar för lång tid på sig i kassan så går de fram och trycker av en fotbollstuta i deras öra.

Sociala konventioner kan se helt ut beroende på vilket fordon man använder eller medium man använder för kommunikation, lustigt nog. På forum kan man vara rak och koncis, inga problem där, men när man börjar svara andra medlemmar med "du är helt korkad som tycker så", eller på mer subtila eller intrikata sätt ger sig på någon, då rasar hela kommunikationen. Det funkar inte att vara dryg på nätet, annat än om syftet är att fylla nätet med etter mer meningslös kod.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har aldrig varit mitt syfte att bara fredagstjafsa lite, någon gång. Mina syften har varit högre än så. Inte heller har jag mer rätt än många andra (det är ju faktiskt något jag ofta gapar om – att ingen har "rätt" eller "fel"), då vore jag ju riktigt taskig. Och jag är ingen taskig person.

Min tråd handlar dels om att jag "plötsligt" drabbats av inskränkt yttrandefrihet, dels att det daltas för mycket med den Nya Generationen. Hur ända in i bomben skulle jagkunna "lösa" sådant...

Fast lite tjafs är det nog...

Right en gång till.

För att parafrasera dig - du känner igen dig - Du undvek frågan.

Var vill du gå med det hela då? Du kan fundera innan du svarar.

Eller vill du verkligen bara berätta att det var bättre förr?

Jag är uppriktigt nyfiken, och tämligen mottaglig för konstruktivt tänk, så om nu den här tråden hålls juste så kan det nog ramla ut nåt bra.

***

Och din utgångspunkt är felaktig. Nån överdriven plats för "den nya generationens påtryckningar" (är det ett ok retoriskt citat? rätta mig annars) har jag knappast upplevt från moderatorhåll. Däremot en läskig eskalering av mängden tjafs överallt. Trådar om bandspelare kan balla ur i nazistanklagelser. Typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, käre Zakyath! Jag vet inte vad du vill att jag ska göra med den informationen. Jag har hållit mig till forumreglerna (innan reformen). Så uppenbarligen menar du att jag har varit onödigt hård enligt dina regelramar. Och det, förstår du, skiter jag i.

Det jag vill säga är att jag inte tycker att du följer reglerna till punkt och pricka som du påstår, då man enligt dem bör vara bemötande och trevlig, vilket jag inte tycker att du alltid är. Du är rak, men beter dig dessvärre även otrevligt emellanåt.

är du inte intresserad av nya infallsvinklar än dina egna undrar jag varför du skapar en tråd? skaffa en blogg då istället.

Redigerat av Zakyath
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Trådar om bandspelare kan balla ur i nazistanklagelser. Typ.

Ja när man är desperat att försöka tysta den som tycker något annat så kör man med Hitler och nazister som sista utvägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får, om jag vill, låna en B77 nazizstspelare i mkt bra skick när jag ska mastra. Men det kanske är både enklare och bättre att ta med en bild på min gamla dåliga B77 och ha med på skivomslaget och bara ljuga att man använt den vid mastringen. Det skulle säkert gå hem hos alla gammelraggare o stofiler.

Håkan Hammarsköld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är möjligt att jag tillhör denna nya generation som åsyftas, jag har ju bara varit med här i någon månad 🙂 Tillika så är jag forumpolis, en yrkesskada jag fått efter att ha varit admin på andra forum i några år. Jag har svårt för att hålla käften när någon ger sig på en forummedlem. Mest därför att jag vet att det nästan alltid leder till att en tråd spårar ur helt, från telekablar till rasism, you name it... men varandes en stor snubbe har jag ända sedan barnsben också alltid varit den som gått emellan när någon var på väg att få stryk. Det gör mig säkert minst lika irriterande som en "good guy", det inser jag förstås. Men hursomhelst, i händelse av att jag bidragit till känslan av att en ny generation förstör ett gammalt forum så har jag inga problem med att coola ner forumpolisattityden. Ska bara hitta ett bra piller först mot de tics jag får då 😛

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Din jämförelse (analogi) stämmer inte med sammanhanget. Så här ska det vara:

Kunden: Jag skulle behöva alla ingredienserna till Sovjetisk Sockerkaka

Valle: Uhm... du måste ju förstå att det inte är så lätt för oss att ta fram just de rätta ingredienserna för, vad var det nu du sa?, Sovjetisk Sockerkaka... Du får kolla i receptböcker först och sen återkomma, så ska jag nog hjälpa dig.

Kunden: Jamen palla kolla receptböcker hallå!

Valle: Ja, men då kan du ju sticka här ifrån.

Kunden: POLIS! POLIS! Jag har blivit misshandlad!

Ungefär så, Bozo!

Nä, så här blire! I Anal-ogin....

Kunden: Jag skulle behöva alla ingredienserna till Sovjetisk Sockerkaka

Valle: Well, käre kund! Jag vet inte vad du vill att jag ska göra med den informationen.Jag har hållit mig till sockerkaksbakareglerna. Du måste ju förstå att det inte är så lätt för oss att ta fram just de rätta ingredienserna för, vad var det nu du sa?, Sovjetisk Sockerkaka... Du får kolla i receptböcker först och sen återkomma.

Kunden: Jamen palla kolla receptböcker hallå!

Valle: Så uppenbarligen menar du att jag har varit onödigt hård enligt dina sockerkaksbakaramar. Och det, förstår du, skiter jag i.

Kunden: POLIS! POLIS! Jag har blivit misshandlad!

Nädu! Skål på dig Valle! Jag diggar dig ändå... 😛

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...