Jump to content
Annons

Uppgradering av forumet


Björn Olsberg

Recommended Posts

Under dagen kommer forumet att tas ner för en större uppgradering. Under denna tid kommer det inte vara möjligt att läsa eller posta på forumet.

Vi beräknar att uppgraderingen kommer ta flera timmar i anspråk, men att sajten är uppe och fullt fungerande igen till seneftermiddagen.

En av många förbättringar är att annonser i högerspalten inte syns på samtliga sidor, där de idag orsakar en del problem.

Den avlånga annonsen längst till höger kommer inte synas i ett startskede, men kommer synas igen inom kort. Vi är beroende av intäkter, och det är lika bra att vara tydlig med det 🙂

Sammantaget kommer Studio forum upplevas lite mer avskalat, trimmat och vässat. Såeh... vi ses på andra sidan 🙂

Logg:

12:23 - Tog ner forumet för uppgradering

13:11 - Grunden uppgraderad, flera applikationer återstår

13:21 - Kort paus med en kopp Mate (Yerba).

13:34 - Uppgradera språk

14:29 - Ny startsida

15:29 - Innehållsblock skapade och införda

17:02 - Problem med rss-import (nyheter) samt "Visa nytt innehåll". Tittar vidare på detta under fredagen.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Då är grovjobbet avklarat, men det återstår en del saker innan allt är klart. Vänligen ha överseende med några egenheter nu i början. Bland annat är jag inte klar med "Visa nytt innehåll", och nyhetsflödet från www.studio.se.

Annonserna i högerspalt ska vår annonsavdelning fila till imorgon.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vid en första anblick ser det kanon ut!

Bra jobbat.

Edit: Gillar att man ser vem som senast skrev i ett ämne på förstasidan istället för vem som startat det.

Dock var jag tvungen att uppdatera denna sida när jag skrivit svar för att mitt svar skulle dyka upp.

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag saknar så här vid första blicken är på startsidan och "Aktiva Ämnen"

Och "Senaste händelse"

Nu ser man vem som gjort det senaste inlägget. Men oxå ett datum och klockslag. Förut så kunde man klicka på klockslaget så kom man direkt till det senaste inlägget.

Nu går inte det längre. Vore trevligt om den funktionen kom tillbaka.

Nu måste man in i tråden så hamnar man på sida nummer ett. Lite bökigt då i trådar där det är många inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är grovjobbet avklarat, men det återstår en del saker innan allt är klart. Vänligen ha överseende med några egenheter nu i början. Bland annat är jag inte klar med "Visa nytt innehåll", och nyhetsflödet från www.studio.se.

Annonserna i högerspalt ska vår annonsavdelning fila till imorgon.

Rent spontant tycker jag att det känns bra 🙂

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutom att det ser alldeles förskräckligt ut rent estetiskt så är det väl i stort sett ingenting som fungerar här längre. Jag kör med Internet Explorer 8 och kan nu bara skriva in enkel text såhär, och inte heller det helt utan problem. För klickar jag på skicka nedtill nu så hänger sig hela sidan varje gång och en ruta med gröna staplar flimrar i överkant och sedan hänger sig sidan och det händer inte ett piss. För att komma ur det måste jag då klicka på symbolen i mitt webbläsarprogram som står för uppdatera - varje gång och flera gånger ibland - jag pratar om de två gröna pilarna mot ljusgrå botten.

Att citera någon går inte längre här, den funktionen är HELT död.

Om jag ändå efter att jag har citerat (utan att det kommer fram något citat) får för mig att svara en kommentar till det citerade [som man normalt brukade göra] så vandrar den texten in från höger i svarsrutan numera och hamnar där också slutgiltigt - och inte alls snyggt till vänster som all annan text.

Att lägga in en ljud- eller bildfil går inte heller. Då låser sig sidan.

Smileysarna kommer jag inte heller åt. Jag ser dem man kan inte använda dem i svarsrutan.

Det var kul så länge det varade...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag ändå efter att jag har citerat (utan att det kommer fram något citat) får för mig att svara en kommentar till det citerade [som man normalt brukade göra] så vandrar den texten in från höger i svarsrutan numera och hamnar där också slutgiltigt - och inte alls snyggt till vänster som all annan text.

Tycker det funkar ganska bra.

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...