Jump to content
Annons

Uppgradering av forumet


Björn Olsberg

Recommended Posts

Snyggt, men funktionellt en hel del kvar att göra. Om du gör ett snabbinlägg så syns inte ditt inlägg förrän du uppdaterat sidan. Om du redigerar ett inlägg så ser det ut som om det är raderat, och dyker upp först vid omladdning av sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eller ja, det citerade inlägget hamnade i textfältet, sedan fick man ladda om sidan igen för att det skulle komma fram. Kanske är nåt syncproblem bara.

Edit: verkar inte bara vara när man citerar.

Redigerat av pikzel
Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt! :rolleyes:

Då är grovjobbet avklarat, men det återstår en del saker innan allt är klart. Vänligen ha överseende med några egenheter nu i början. Bland annat är jag inte klar med "Visa nytt innehåll", och nyhetsflödet från www.studio.se.

Annonserna i högerspalt ska vår annonsavdelning fila till imorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tala om att inget, absolut inget av det som finns ovanför den svarsruta jag skriver i just nu går att få in i meddelandet. Det är som om alla funktioner är icke nåbara härifrån. Smileysarna, bildinlägg, vadsomhelst. Plus att det inte ens gick att klicka på Play-knappen i en YouTube-video som las in i forumet förut som jag tänkte höra på. Allt jag kan göra är att skriva in denna text. Inte ens citera fungerar ju. Sedan är det tråkigt att sidan hänger sig precis hela tiden. Och att man måste klicka 711000 gånger på Uppdatera i IE8 för att kunna se det man skrivit.

Det enda som blivit bättre är att inlägg inte slås ihop längre. Iofs faller det sig natturligtvis eftersom man måste uppdatera så mycket (när allt hänger sig), så det hinner ju aldrig slås ihop... Jag provade att vänta ut de pulserande silvriga rutorna i den gröna rektangeln som kommer upp upptill hela tiden efter att man skrivit in ett meddelande, men efter fem minuter hade hela sidan hängt sig och jag fick rödkryssa ned det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar vara samma uppgradering som Gitarrforum gjorde härom dagen.

Nu ser de i stort sett identiska ut!

😆

(inget fel med det, alltså, helt okej att använda standardprodukter ...)

post-10263-0-44803500-1319741889_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man inte kunna Redigera inlägg längre heller? Klickar jag på Redigera under den text i svarsrutan som jag vill Redigera så händer absolut ingenting efter att jag tvingats uppdatera sidan genom x antal tryck på symbolen upptill på sidan för "Uppdatera sidan" i IE8. Det som händer till slut är att en vit ny tom svarsruta dyker upp och den text jag skriver i den blir som jag skriver den, men det är ju ingen redigering av den text i den textruta som jag tänkte redigera - utan bara en ny textruta, med helt ny text.

Verstehen Sie?

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt som fan, Bjömpa och c:o! Har kikat runt lite och trivs. Det är som att traska runt i en ny och fräsch lägenhet där allting doftar nytt och plast.

Okej, lite barnsjukdomar och några småkonstigheter såhär i början men det "wer schä' väl".

Det är bara tummar upp från Västerviksjuryn 🙂

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är folk helt jävla muppiga??!

LÄS FÖR I HELVETE!!!

Då är grovjobbet avklarat, men det återstår en del saker innan allt är klart. Vänligen ha överseende med några egenheter nu i början. Bland annat är jag inte klar med "Visa nytt innehåll", och nyhetsflödet från www.studio.se.

 

Annonserna i högerspalt ska vår annonsavdelning fila till imorgon.

Redigerat av KillwithSkill
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

En konstig grej är att man - om man inte är inloggad först - utan kollar runt lite bara, INTE kan logga in upptill från vilken sida som helst, som man kunde förut. Nu måste man gå till nya inlägg-sidan och där klicka på "Logga in" upptill. Strange.

Detsamma gäller när man ska logga ut. Man måste gå dit först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser trevligt ut. Mer utrymme för textinnehållet, alla smilies kommer i underkanten så att man slipper skriva i en ruta som liknar en mobiltelefon från anno dazumal.
🙂

Får väl se vad man upptäcker efter hand som man kan gnälla på...
😉

Hmmm... Tog inte så lång tid... Om man är så dum att man klickar på den lilla pilen bredvid smiley-raden, för att se om det finns fler att få fram, så tar det en j-a tid innan något annat än några scrollande prickar i en grön ruta, händer - men det är väl sådant som förmodligen redan är inskrivet på att göra listan, kan jag tänka mig...?

EDIT: Jag fick aldrig upp mitt inlägg i mitt IE, utan det står fortfarande och snurrar med de scrollande prickarna, så jag tog upp det i Chrome istället, så får vi se om det funkar bättre där...
😉
Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Holy smokes! När jag sparade mitt editerade inlägg, så kom det bara upp en tom ruta - så jag fick uppdatera sidan för att se texten. Blev först lite orolig att jag skulle få skriva om allt...

Detta var som sagt i Chrome.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser trevligt ut. Mer utrymme för textinnehållet, alla smilies kommer i underkanten så att man slipper skriva i en ruta som liknar en mobiltelefon från anno dazumal.
🙂

Får väl se vad man upptäcker efter hand som man kan gnälla på...
😉

Hmmm... Tog inte så lång tid... Om man är så dum att man klickar på den lilla pilen bredvid smiley-raden, för att se om det finns fler att få fram, så tar det en j-a tid innan något annat än några scrollande prickar i en grön ruta, händer - men det är väl sådant som förmodligen redan är inskrivet på att göra listan, kan jag tänka mig...?

EDIT: Jag fick aldrig upp mitt inlägg i mitt IE, utan det står fortfarande och snurrar med de scrollande prickarna, så jag tog upp det i Chrome istället, så får vi se om det funkar bättre där...
😉

Holy smokes! När jag sparade mitt editerade inlägg, så kom det bara upp en tom ruta - så jag fick uppdatera sidan för att se texten. Blev först lite orolig att jag skulle få skriva om allt...

Detta var som sagt i Chrome.

FYI: i Firefox rullar allting som en nyservad Studer 😎:rolleyes:🙂 ...och givetvis en 😉

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Holy smokes! När jag sparade mitt editerade inlägg, så kom det bara upp en tom ruta - så jag fick uppdatera sidan för att se texten. Blev först lite orolig att jag skulle få skriva om allt...

Detta var som sagt i Chrome.

Du behöver inte skriva om allt!

Ge det tid! Det har gått mindre än ett halvt dygn sen Olsberg uppdaterade!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte skriva om allt!

Jo! 😉

Det kan ju faktiskt vara bra att få reda på vilka browsers som bråkar och på vilka sätt.

Ge det tid! Det har gått mindre än ett halvt dygn sen Olsberg uppdaterade!

Absoult! Småfelen kommer förstås att fixas efter hand och generellt sett så ser det riktigt trevligt ut, tycker jag - förutom att jag fick byta min avatar, som såg helkonstig ut eftersom den var mindre än 200*200 pixlar - och jag hittade inte samma som den gamla i lagom storlek. Ingen förlust kanske, men ändå... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes! Så här ska det se ut! 😄 Precis som ett forum ska vara! 🙂

Det funkar @Debatt! 😉

Hur gör man när man citerar nu, eftersom det inte fungerar att trycka på citera = ingenting händer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes! Så här ska det se ut! 😄 Precis som ett forum ska vara! 🙂

Det funkar @Debatt! 😉

Jag kan inte i mitt IE8 (på PC) använda Citera alls.

Däremot kan jag "komma runt det problemet" genom att istället använda funktionerna "Multicitera" och "Full redigerare"

för att på så sätt få den vanliga Citera-funktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...