Jump to content
Annons

Uppgradering av forumet


Björn Olsberg

Recommended Posts

Jag får upp festivaltråden när jag söker - men man måste komma ihåg att ändra i sökrutan, eftersom default där är att söka i tråden man är inne i (klicka på "Detta ämne" i sökrutan, så kommer fler alternativ upp).

ja jävlar, detta forum är för smart gjort för mig, man måste ställa in lite parametrar nästan som min fru, hmpf! 😮😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena!

När jag skriver mina inlägg gör jag det helst i "standard" redigeringsläge, dvs inte i Rich Text Mode. För att jag vill (så att det inte läggs ner energi på att tala om för mig hur häftigt det är med Rich Text).

Hursomhelst, jag undrar: Varför är BB-code i Standard Mode inaktiverat? (Toolbaren är dimmad.) Man är helt till råttorna; man kan inte formatera text, infoga URL:er eller bilder, utan att manuellt omge texten/länkarna med BB-tags.

Jag kör Google Chrome, men testade även i Firefox och MS Internet Disorder, samma sak där.

PS: Jag gjorde en sökning i tråden innan jag skrev mitt inlägg. Men sökfunktionen tillåter inte ord som "code"... thumbs_up.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, vad fan... Såvida ansvariga inte är i färd med svar: Så oväsentlig var väl ändå inte min fråga ovan att den kan lämnas helt utan avseende. Jag tolkar trots allt IP.Boards hjälpfiler som att man ska kunna använda verktygsfältet/formateringar oavsett redigeringsläge.

Passar på med ännu en fråga (som relaterar till problemet ovan): Hur klistrar man in oformaterad text i Rich Text mode?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder Chrome 15, OS X 10.7.2 och när jag klickar på "Visa nytt innehåll" uppe i högra hörnet visas nytt innehåll på innehållstyp "Sidor", inte "Avdelningar" som jag vill ha det.

Väljer jag att den ska visa "Avdelningar" istället för "Sidor" kommer den bara ihåg det till jag stänger fliken.

Har testa i Safari 5.1 utan att logga in och även där visas "Avdelningar" som default. Samma sak i Firefox 7.0, OS X SL.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inga problem utan hamnar på "24 timmar" varje gång, precis som jag vill - men så kör jag också med det suveräna IE... 😉

En sak som däremot är lite irriterande, är att när jag skriver ett snabbsvar, så blir det då och då ett oplanerat klick på någon formateringsknapp, eftersom textrutan åker ner och muspekaren ligger kvar där man klickar för att öppna redigeringsfönstret. Går det att lägga någon liten fördröjning så att klick inte registreras förrän typ en sekund efter att man har klickat igång fönstret, så hade den irritationen kunnat undvikas...

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig funkar inte visa nytt innehåll överhuvudtaget. När jag loggar in måste jag gå via något annat, t ex studio forum. Om jag sedan klickar på nytt innehåll dyker det upp, men då är det flera sidor som redovisas, även om det bara handlar om fem inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

har det hänt nåt senaste veckan?

  • nu när jag går till mitt innehåll för att se om någon svarat på ett inlägg man gjort så saknas den lilla stjärna som förut tog en till första nya inlägg i tråden
  • i citat fanns förut en liten pil där man kunde hoppa tillbaka till inlägget man citerat för att fortsätta läsa där man var i tråden - nu borta

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där hände nog samtidigt som Anmäl-knappen försvann och det började bli märkliga problem med svenska tecken ibland...

http://forum.studio....topic/90444-a-a

Link to comment
Dela på andra sajter

betyder det att forumreglerna inte gäller längre? 😱

Hörm hörm! 😛

Moderatorfalangen här på forumet har oxå noterat att det är nåt mysko på g. Stora äään och försvunna loggor och knappar. mm

Inte mycket vi kan göra tills Olsberg dyker upp, men han är vidtalad-påskrikt-väckförsökt. osv:)

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Sidan beter sig också konstigt i Invisions egen app för iOS. Sidor prioriteras framför avdelningar och det tar lång tid att klicka sig runt innan man kommer in till forumdelen.

Sen var det det där med ÅÄÖ

(null)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörm hörm! 😛

Moderatorfalangen här på forumet har oxå noterat att det är nåt mysko på g. Stora äään och försvunna loggor och knappar. mm

Inte mycket vi kan göra tills Olsberg dyker upp, men han är vidtalad-påskrikt-väckförsökt. osv:)

tjing

nu verkar det bra igen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har märkt att tiden för många inlägg som ligger under "Studio Forum/Heta ämnen" ligger helt galet ibland.

Säg att jag postar ett inlägg 15.00 idag, så går jag in över "Heta ämnen-överblicken" vid 16.00. Då står det att inlägget jag postade vid tretiden i själva verket var postat 21.00 ikväll, eller 22.00 igår. Osv. Helt rubbat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag undrar hur det går med att få upp spelare till låtarna som laddas upp på forumet? Det känns som det har varit dålig respons på den forumdelen sedan den försvann. Även jag har slutat lyssna på andras låtar för att det tar för lång tid att ladda ner varenda låt man är intresserad av att höra, och jag laddar inte upp heller för att man inte får någon respons längre.

Så en liten update på det hade inte suttit fel. Är den på väg alls? Har ni skrotat den helt?

Bara så att jag inte går runt och längtar i onödan!

Mvh Fabian

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...