Jump to content
Annons

Uppgradering av forumet


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
Analogfreak (oregistrerad)

Synd att man i IE måste uppdatera, att det inte räcker att klicka på Skicka.

Så blir det för mig också och jag kör Firefox.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow. detta känns annorlunda. Synd bara numera att jag måste zooma ut sidan till 75% för att kunna se fler än två inlägg. Inläggsrutorna känns väldigt stora. Om nu någon kommer med ett långt svar; Blir det då komprimerat så det passar in i den rutan? Det kan blir en massa skrollande... Har IE 8. Annars känns sidan ren och fräsch. Den personliga inloggningsrutan uppe till höger är mer avskalad och lättare att komma åt de olika funktionerna. Att det finns en direkt svarsruta är också ett plus.Är den här uppgraderingen även gjord för att möta den nya HTML 5 koden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här har jag klickat citera på! Funkar direkt.. Fast tips til er.. Använd inte sånt skit som IE.. Det här körs från Chrome. Jag har Chrome på min PC med win XP, Chrome på min Macbook pro, Chrome på min linuxburk.. Ser likadant ut på alla burkar! 🙂

När jag skulle skicka mitt svar så stod det och malde på "sparar information...". Fick klicka på "Visa senaste olästa inlägg" för att kunna se det uppe på streamen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hegobald:

Den här har jag klickat citera på! Funkar direkt.. Fast tips til er.. Använd inte sånt skit som IE.. Det här körs från Chrome. Jag har Chrome på min PC med win XP, Chrome på min Macbook pro, Chrome på min linuxburk.. Ser likadant ut på alla burkar! 🙂

Ovanstående kopierat från Hegobalds inlägg istället för att använda "Citera"..

Detta problem känns igen när MySpace skulle uppgradera. Just IE hade problem. Firefox och Crome klarade sig bättre.

Sen jämnade det ut sig. Ett tips för IE-användare är att meddela Microsoft Support om kompatibilitetsproblem för den här webbplatsen. Det fixade sig för mig när det gällde MySpace då. Det är inte lönt att ladda ner IE 9 då det främst stödjer WIN 7. Jag har XP Home med Servicepack 3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funktionen är det viktiga och krånglar det för vissa så är det ju kaka!

Saknar spelare/klicka på senaste inlägg(kommer man dit), bla!

Sedan är det lite landstinget över layouten...eller är det Ahlsell´s beställningssida, inget RnR iallafall! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och tack för respons. Problemet med att inte inläggen visas efter att man har klickat på Skicka är något jag tittar på. Det har fungerat på utvecklingssajten, så jag förutsätter att det är en mindre glitch 🙂

Spelare under Låtar & filer räknar jag med att hinna med nästa vecka.

Under dagen kommer jag sitta med att sitta med forumet, och kommer då och då behöva ta ner sajten. Så även denna dag är en alldeles förträfflig dag att sätta sig framför inspelningsprogrammet istället. Tjing,

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ju lovande ut än så länge om man bortser från vissa problem, men dem var ju å andra sidan föraviserade så det är inget att gnägga för mycket om i detta initiala skede.

Hoppas att denna slimmade och luftiga design inte kläggas ner allt för mycket av det som kommer senare i form av reklam och annat som jag inte kan definiera då jag inte har någon aning om vad som komma skall... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore ju riktigt nice om du Olsberg gjorde på demoavdelningen att man kan klicka direkt på låten, flashspelare och "ladda ner" utan att det öppnas ett nytt fönster.

Samt att göra den optionen för dom som laddar upp, att man får välja vart man vill lägga låten. Antingen här på Studio eller om man har en egen server så som Dropbox eller liknande!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, lite statusuppdatering:

  • Uppdaterat 14:35: Snabbsvar som inte syns: Problemet nu löst! Det omfattade även meddelanden längst upp till höger, samt statusuppdateringar i ens personliga profil.
  • Låtar: Inbyggd spelare räknar jag med att ha fört in i nästa vecka. Om uppskattningsvis en månad kommer även alla låtars kommentarer hamna tillsammans med låten i sig, och inte i forumet.
  • Butik: Just nu går det inte visa butikens varor, så butiken är stängd för att inte förvirra. Räknar med att öppna butiken igen inom kort.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

För mig ser det lite konstigt ut när en sida innehåller en bild eller en video. Det ser då ut såhär:

10r1e6t.png

När en sida inte innehåller en bild eller video så går hela kolumnen/boxen med alla svaren ända ut till vänster. Detta rättar dock till sig när jag låter Safari fylla hela skärmen, men jag lämnar alltid cirka 10% tomt till höger om webbläsarfönstret. Nu är det kanske redan något som uppmärksammats, men i annat fall så är det mitt enda egentliga klagomål. Tror det mesta andra är en vanesak.

(Förutom att det står "4 270 inlägg:" kanske.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag kan komma på som är fel nu är att inlägg som man skriver efter varandra slås ihop. Annars är det mycket bättre nu, eftersom Citera- och Redigera-funktionerna fungerar även i IE8. Tack!

Skriver man inte inlägg efter varandra alltför snabbt så slås de inte ihop. Vore intressant att veta hur länge man måste vänta dock - är det en minut? Annars får man väl köra med gamla vanliga

******

... för att göra åtskillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre och bättre dag för dag... 🙂

Keep up the good work, Björn. När forumet blev så här bra efter uppdateringen, så blir det lättare att stå ut med den nödvändiga reklamen också - även om du sade att den smala grejen längst ut till höger skulle tillbaks senare igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag kan komma på som är fel nu är att inlägg som man skriver efter varandra slås ihop. Annars är det mycket bättre nu, eftersom Citera- och Redigera-funktionerna fungerar även i IE8. Tack!

Skriver man inte inlägg efter varandra alltför snabbt så slås de inte ihop. Vore intressant att veta hur länge man måste vänta dock - är det en minut?

Det är avsiktligt. Skriver man inlägg inom 20 sekunder efter det senaste inlägget i en och samma ämne, så kommer inläggen att slås ihop. Forumets databas växer så pass snabbt att detta är ett (mycket effektivt) sätt att spara på resurserna.

Bättre och bättre dag för dag... 🙂

Keep up the good work, Björn. När forumet blev så här bra efter uppdateringen, så blir det lättare att stå ut med den nödvändiga reklamen också - även om du sade att den smala grejen längst ut till höger skulle tillbaks senare igen...

Gott att höra, Claes! 🙂

EDIT: Ovan är ett bra exempel på två inlägg som per automatik slogs samman till ett!

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde inte att det öht gick att skriva in två inlägg efter varandra inom 20 sek, eftersom det då dyker upp en sån där Flodkontrollruta som omöjliggör inskrift av textmassa så tight tidsmässigt. 40 sek skulle jag gissa på snarare.

Väntar man såpass så blir det en ny ruta. Rensning av forumtext kanske vore på sin plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för det, så kommer här ett pyttelitet gnäll... 😉

När man inte har läst alla inlägg, så finns det en punkt framför, som länkar till första olästa inlägget i tråden. När man har läst tråden så försvinner länken och ersätts av en stjärna med texten "du har postat i tråden" eller vad det stod - men om man vill gå till sista inlägget så finns det ingen direktlänk dit, utan man får gå till sista sidan och scrolla ner. I det gamla forumet fanns det alltid en direktlänk till sista inlägget.

Jag vet, "dagens i-landsproblem" etc, men det är väldigt bekvämt att ha den funktionen. Går det att göra på något vettigt sätt så är det kul, men inget att lägga tid på om det är komplicerat att lösa och absolut inget överhängande.

...och så lite mer beröm när jag ändå skriver... 😉 Medan jag skrev detta så kom det upp en ruta som berättade att det fanns ett nytt meddelande och att man kunde klicka om man ville visa det. Det funkade klockrent att få fram det, utan att det jag hade skrivit försvann eller annat skumt. Kanonbra! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...