Jump to content
Annons

Uppgradering av forumet


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Jag trodde inte att det öht gick att skriva in två inlägg efter varandra inom 20 sek, eftersom det då dyker upp en sån där Flodkontrollruta som omöjliggör inskrift av textmassa så tight tidsmässigt. 40 sek skulle jag gissa på snarare.

Det är 20 sekunder som gäller för automatisk sammanslagning, och det går att skriva inlägg direkt efter ett annat.

Bara för det, så kommer här ett pyttelitet gnäll... 😉

När man inte har läst alla inlägg, så finns det en punkt framför, som länkar till första olästa inlägget i tråden. När man har läst tråden så försvinner länken och ersätts av en stjärna med texten "du har postat i tråden" eller vad det stod - men om man vill gå till sista inlägget så finns det ingen direktlänk dit, utan man får gå till sista sidan och scrolla ner. I det gamla forumet fanns det alltid en direktlänk till sista inlägget.

Uppskrivet!

Ett stavfel när man använder "Min media": "Media som du delay --- " ska vara Media som du delar ---".

Vissa ord sitter i muskelminnet 😉 Tack för att du noterade, det är fixat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte komma på något det liknar, Mate har en ganska egen smak. Aningen lite rökig om man får leta efter en nyans. 🙂

måste ju prövas då

allt som inte smakar som nåt annat är ju rätt sällsynt när man vart med ett tag...

men det är inte den där drycken som jag såg i nåt program där indianerna i sydamerika bälgar i sig för att sen under eufori kräkas upp det?

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Aningen lite rökig om man får leta efter en nyans. 🙂

[...] men det är inte den där drycken som jag såg i nåt program där indianerna i sydamerika bälgar i sig för att sen under eufori kräkas upp det?

Låter som whiskey... 😱😛

Demonen: man behöver inte åka ända till Sydamerika för att hitta drycker man euofrikräks av 😎

OnT: har börjat vänja mig vid nya forumet. Som sagt; jag gillar't (när jag väl vant mig). Way to go, Olsberg!

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Buggrapport: När man klickar på "skicka", får man numera upp sitt eget inlägg också, vilket är bra. Det som är mindre bra är att man även får upp alla inlägg som blockerade användare skrivit.

Ett mindre problem om man inte blockerat någon iofs, men ändå.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som sagt något om det här med klockan? (eller har vi forum-tid här 😉 )

Nåja, klockan går åtminstone en timme fel. Inte för att det gör så värst mycket (de svältande barnen i Bangladesh skiter nog ganska fullständigt i vad klockan visar här inne) men citaten blir ju helt fel.

Ju mer jag skrivit om det här, desto mindre viktigt känns det men...ja... mest en tanke och ett "ska det vara såhär?"

Vänligen,

CHAE

Är det någon som sagt något om det här med klockan? (eller har vi forum-tid här 😉 )

Nåja, klockan går åtminstone en timme fel. Inte för att det gör så värst mycket (de svältande barnen i Bangladesh skiter nog ganska fullständigt i vad klockan visar här inne) men citaten blir ju helt fel.

Ju mer jag skrivit om det här, desto mindre viktigt känns det men...ja... mest en tanke och ett "ska det vara såhär?"

Vänligen,

CHAE

Jag åskådliggör genom att citera mig själv. Jag skrev det citerade inlägget exakt vid 20.01.

Edith: ...men citatet visar att jag skrev det vid 21.01. Sommartiden är död nu, Olsberg! 😉 Annars är det fortfarande bara plusettor till det "nya" forumet.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Valle. Det var den otroligt fula bruna ramen som dök upp runt min gamla avatar som fick mig att byta, eftersom avataren såg skitful ut när jag försökte dra upp den i storlek...

På plussidan måste jag kommentera funktionen att sortera på tidsperiod.

Skitbra att den är framme numera så att den verkligen går att använda. I det gamla upplägget fanns den, men den var gömd som en liten textlänk längst ner någonstans på någon sida...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är tanken med det där meddelandet "1 nytt svar. Visa mig" som kommer upp i en ruta upptill ibland? Klickar jag där så händer aldrig någonsin ett enda dugg. Är det meningen att något ska hända?

*****************

Mate kanske kan vara ett sätt att slippa eller dra ned på ev astmamedicin eftersom det är luftrörsvidgande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är tanken med det där meddelandet "1 nytt svar. Visa mig" som kommer upp i en ruta upptill ibland? Klickar jag där så händer aldrig någonsin ett enda dugg. Är det meningen att något ska hända?

[...]

Har sett det jag också. Men rutan försvinner efter ett tag (har visserligen inte klickat "visa mig" då det kändes överflödigt just för tillfället).

Rent spontant så tänker jag: "för att man ska vara bomb jävla säker på att man inte missar någonting medan man skriver".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick upp den där rutan någon gång när jag höll på att skriva svar i en tråd - och när jag klickade i rutan så gled det nya inlägget fram smidigt och lätt, så att jag kunde se det medan jag skrev färdigt mitt svar. Jag vet inte om det kommer fram automagiskt även om man inte klickar, men det funkade kanonbra när jag klickade på meddelandet i alla fall. 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Sökmaskinen är väl inte OK eller har jag för höga krav?

Om jag söker "studiofestival #39 och skriver i sökvägen

"festival 39" så hittar den inget.

Skriver jag en forummedlems namn så hittar den inget.

Aktiva ämnen är bara 15 rader, hur kommer jag åt att se inlägget för ca 20 trådar sedan.

Och varför hamnar inte låttrådar som ett ämne på första sidan...det är väl musikrelaterat om något.

Nu blir ju låtdelen ännu mera bortglömd, kanske jag inte klarar av att hantera forumet rätt men då kan jag bara konstatera att jag hade mer glädje med förra forumeupplägget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aktiva ämnen är bara 15 rader, hur kommer jag åt att se inlägget för ca 20 trådar sedan.

Klicka på "Visa nytt innehåll" uppe till höger, så får du upp olika möjligheter att sortera på tidsperiod.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klicka på "Visa nytt innehåll" uppe till höger, så får du upp olika möjligheter att sortera på tidsperiod.

Tackar, du fick tips om hur man kommer till sista inlägg, inte hittar jag den länken, är väl blind, vet inte om jag gillar hur upplägget, känns lite diffust.

Gick jag på nytt innehåll så var det ju ytterst få eftersom jag måste väl ställa in en tidsfrist eller så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar, du fick tips om hur man kommer till sista inlägg, inte hittar jag den länken, är väl blind, vet inte om jag gillar hur upplägget, känns lite diffust.

Gick jag på nytt innehåll så var det ju ytterst få eftersom jag måste väl ställa in en tidsfrist eller så?

Välj tidsperiod till 24 timmar eller annat lämpligt, så blir det mycket roligare. 🙂

Gå til sista inlägget är lite klumpigt, men Olsberg skulle kolla på det. Gå längst ut till höger, så klickar du på tiden som står under användarnamnet där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välj tidsperiod till 24 timmar eller annat lämpligt, så blir det mycket roligare. 🙂

Gå til sista inlägget är lite klumpigt, men Olsberg skulle kolla på det. Gå längst ut till höger, så klickar du på tiden som står under användarnamnet där.

Tackar, ställde på 24h anade att det skulle vara lite lämpligt, ja!

Men man måste som varje individ specifikt gå in på låtar/filer för att få till godo dess trådar/innehåll, man kan inte som förut se att en låt är het och diskuteras och på så sätt finna den och tycka den är intressant att diskutera kring eller?

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Men man måste som varje individ specifikt gå in på låtar/filer för att få till godo dess trådar/innehåll, man kan inte som förut se att en låt är het och diskuteras och på så sätt finna den och tycka den är intressant att diskutera kring eller?

Är själv sällan på besök där, men det är ju definitivt något som är viktigt att fixa till så att det blir smidigare i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är själv sällan på besök där, men det är ju definitivt något som är viktigt att fixa till så att det blir smidigare i så fall.

Ok, men vad säger du om vår sökmotor som inte ens kopplar ihop användarnamn med trådhändelser!?

Eller måste jag in och kalibrera ämnesval/ händelse där också för att hitta något.

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, men vad säger du om vår sökmotor som inte ens kopplar ihop användarnamn med trådhändelser!?

Eller måste jag in och kalibrera ämnesval/ händelse där också för att hitta något.

Jag får upp festivaltråden när jag söker - men man måste komma ihåg att ändra i sökrutan, eftersom default där är att söka i tråden man är inne i (klicka på "Detta ämne" i sökrutan, så kommer fler alternativ upp).

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...