Jump to content
Annons

ÄNTLIGEN: Studio forum uppgraderat


Recommended Posts

Hej! Som en liten sommarpresent så har Studio forum uppgraderats i grunden. Även om fokus inte har varit nya funktioner eller redesign i första hand, så har de befintliga funktionerna trimmats rejält. Framförallt lägger detta grunden för fler funktioner till hösten, och som vi räknar med att få ut.

Några av nyheterna i uppgraderade Studio forum:

* Bättre sökfunktion. Numera täcker den in alla de tjänster som kopplas på sajte, och inte bara själva forumdelen. Detta är något som kommer bli än mer angeläget under hösten.

* Privata meddelanden är nu konversationer dit andra medlemmar kan bjudas in. Samma grundprincip som Facebook. Som du kommer se, så finns det troligen fler meddelanden i din inkorg än du är van vid, och det beror på att även alla raderade meddelanden ligger där. De har dock fått ett kryss som markerar detta - och det är fritt fram att radera dem för gott om du önskar.

* Vi har lagt ner mycket tid på att översätta allt på sajten. Felstavningar kan förekomma och vi ber alla om feedback!

VIKTIGT

Rapportera buggar, egenheter, felstavningar eller bara otydliga/opedagogiska översättningar i det egna ämnet Felrapporter för Studio forum.

Trevlig sommar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mycket snyggt!

Men lova att inte införa detta som Macworld har. Att man måste öppna varje inlägg. Blir skitjobbigt om man vill följa en lång diskussion och en bildtråd försvinner helt!

post-21267-029576700 1278059241_thumb.png

Har ni ändrat typsnitt på texten? Mycket behagligare!

Över till något helt annat: Studio special numret med inspelning/mixning var helt AMAZING! Har verkligen längtat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket snyggt!

Men lova att inte införa detta som Macworld har. Att man måste öppna varje inlägg. Blir skitjobbigt om man vill följa en lång diskussion och en bildtråd försvinner helt!

post-21267-029576700 1278059241_thumb.png

Har ni ändrat typsnitt på texten? Mycket behagligare!

Över till något helt annat: Studio special numret med inspelning/mixning var helt AMAZING! Har verkligen längtat.

Om du går in i kontrollpanelen och klickar bort trädvy så ser det normalt ut.

EDIT: Kallas "Outline" i det här forumets kontrollpanelen. Ändra till "Trädvy" kanske, Olsberg?

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du går in i kontrollpanelen och klickar bort trädvy så ser det normalt ut.

EDIT: Kallas "Outline" i det här forumets kontrollpanelen. Ändra till "Trädvy" kanske, Olsberg?

Tack så grymt mycket!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar!

Mycket snyggare.

Bara en sak: Har ni tagit bort den siteinterna mediaspelaren? Hittar ingen längre.

Alltså den som brukade finnas, när man vill lyssna på låtar som andra har gjort. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser snyggt ut på min dator. På min iPhone, däremot, ser det inte lika trevligt ut. "Senaste diskussionerna" hamnar längst ner på sidan,

sidan är inte zoom-bar vilket leder till att jag inte kan klicka på vissa länkar eftersom texten är alldeles för liten.

/Lazarus

Redigerat av Lazarus
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det nya forumet. Blir lite roligare med ny miljö. Jag tycker att websidan flyter på mycket bättre, känns snabbare på någe sätt. Förhoppningsvis är det ingen placebo effekt utan något ni gjort med flit 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Typ vad andra tycker om en, man kan ha både bra och dåligt "rykte". Eller så är det en böjning på ryka, ryka rök rykte......

☺️

Jag kan säga en sak på en gång då jag driver ett hyfsat stort forum sedan några år att negativ karma ger negativ stämning. Jag tog bort den negativa knappen och behöll endast den positiva. Det är mitt tips till Studio. Tycker redan det kan vara negativ stämning här som det är, behövs inte förvärras med att ge folk synliga minuspoäng när grupper här gaddar ihop sig mot varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan säga en sak på en gång då jag driver ett hyfsat stort forum sedan några år att negativ karma ger negativ stämning. Jag tog bort den negativa knappen och behöll endast den positiva. Det är mitt tips till Studio. Tycker redan det kan vara negativ stämning här som det är, behövs inte förvärras med att ge folk synliga minuspoäng när grupper här gaddar ihop sig mot varandra.

Det är dessutom en funktion som jag tror att intresset försvinner från ganska snabbt efter att nyhetens behag har lagt sig...

Så länge det är anonymt vem som har givit + eller - så utnyttjas det gärna av folk som bara vill förstöra - och om man senare (efter att man upptäcker att det används för att dissa personer och inte inläggen i sig) inför att + och - måste motiveras med några ord och/eller att man kan se vem som har givit + eller -, så försvinner intresset som regel blixtsnabbt.

Tanken är annars god, att man kan berömma inlägg som är extra informativa och därför till stor hjälp - och som kanske då kan prioriteras vid sökningar, men då räcker det som sagt med +. De inlägg som är felaktiga eller bara dumma kommentarer, kommer ju att få mothugg av andra svar - eller sorteras bort av moderatorerna, så där behövs det ingen - knapp.

Redigerat av Claes
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en sak: Har ni tagit bort den siteinterna mediaspelaren? Hittar ingen längre.

Alltså den som brukade finnas, när man vill lyssna på låtar som andra har gjort. 😕

Om man skriver en URL till en mp3-fil utan att sätta den i länk-klaffar, dvs. bara url i ren text, så byts den automatiskt mot en mp3-spelare. 🙂

Smidigt om man laddar upp musiken på egen server eller Dropbox.

http://dl.dropbox.com/u/180161/ljudfoersoek/songsmith_mello_v1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Första intrycket = förvirrande, kort sagt jag personligen förstod aldrig vad det var för problem med det första jag jag mötte när jag en gång för länge sedan kom hit. En del av oss kunde aldrig riktigt ens förstå varför den förra "uppgraderingen" behövdes. Då innan den hade man alla nya låtar som uppladdats i en enda lång bra lista oavsett gengre dvs man lyssnade förutsättnigslöst på ett helt annat sätt. Förändring är inte alltid = med uppdatering till det bättre dessvärr. Vill inte vara en klaga putte här men jag gillar inte det här dessvärre. Inget ont menat men i mitt tycke så gå tillbaka ett par år så blir det bra igen:

Link to comment
Dela på andra sajter

Layouten är renare nu eller vad jag ska säga. Det är bra.

Viss text är dock nästan vit mot vit bakgrund. Det är tråkigt.

Trycker jag på Citera så citeras inlägget jag vill citera i svarsrutan och jag kan skriva in en replik. Det är bra.

Men trycker jag på Multicitera så citeras ingenting. Det är tråkigt.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm efter en hel dags idogt kaffedrickande å forumsurfande ( :rolleyes: ) så tycker jag allt verkar ok. Men om det är så att sökfunktionen har förbättrats så borde medlemmens låtar komma upp direkt när man söker på tex "slejnard" i kategorin låtar&filer istället för kommentarer som nämnde "nard" gjort till andras sk låtar. Hittar inte ens alla egna fastän jag går på min profilsida. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Men trycker jag på Multicitera så citeras ingenting. Det är tråkigt.
Klickar du i Snabbsvarsfältet händer inget, nej. Du måste klicka på Svara-knappen så laddas en ny svarssida med alla citat du "bockade för".
Link to comment
Dela på andra sajter

[...] negativ karma ger negativ stämning. Jag tog bort den negativa knappen och behöll endast den positiva. Det är mitt tips till Studio.

Det är ett bra förslag som jag helt håller med om. Åtgärdat 🙂

För övrig statuslista, se ämnet jag länkar till i första inlägget. Bästa,

.björn.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...