Jump to content
Annons

ÄNTLIGEN: Studio forum uppgraderat


Recommended Posts

Jag tycker man borde kunna få välja lite egna färger.

Ja verkligen! Det här är för tok för blekt för mig. Svider i ögonen på kvällen. Och skärmen blir den ljusaste källan i rummet!

En del forum har ju "släck-lampan-knapp" som en funktion där all vit bakgrund blir svart och all text blir vit! Skulle vara trevligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hm... Jag som inte varit inne här nåt på ganska länge fick panik när jag såg att det såg annorlunda ut. Tycker aldrig om förändringar. Nu hittar jag ingenting, letade en tråd "senaste studioprylen"?... Jag hade tänkt småskryta om min senaste beställning;

http://www.thomann.de/se/presonus_hp4.htm

och en mastervolym som jag inte hittar på thomann heller.

Och en annan sak jag undrar över... Analogfreak, Fredrik... är han kvar här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och en annan sak jag undrar över... Analogfreak, Fredrik... är han kvar här?

Menar du att han försvann i och med uppdateringen?

Att han egentligen är en systemfunktion???

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang Fredrik så googlade jag för att hitta en av mina gamla trådar om lämplig mastervolym så jag kan lyssna direkt från min masterburk utan att det är full volym hela tiden, och hittade den vägen tråden. Och där fanns svar från nämnda Fredrik, men han beskrevs som "gäst". Då tänkte jag att han spårat ur igen och måst lämna forumet ännu en gång.

Att han skulle vara en systemfunktion... haha! Nåt är han väl. Ett systemfel kanske? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Öööh...

Förut fanns en funxion: "Mina 10 senaste inlägg"... Finns den nu med? Jag hittar inte ett nå nu längre.

 

Det var bättre förr, sa han som nyss skitit på sig.😱

Hehehe

+1

Sen undrar jag varför bara man kan kolla sina inlägg max ett år tillbaka?

Sen vet jag inte om sökfunktionen är så bra? Jag sökte på "åska" för att väcka liv i en gammal tråd.

Och då fanns det inget alls. Men via google så spottade det fram träffar och jag hittade tråden direkt.

Aja ska inte gnälla, det är kul at det iaf jobbas på det.

Skulle oxå vara nice om det fanns skins. Eller som en del forum har "släcka lampan" påpekat detta tidigare.

MEN det är oxå semestertider...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina 10 senaste inlägg-funktionen är alltså borttagen? Det gör ju hela forumet en hel del sämre i mina ögon. Att hitta tillbaka till det man skrivit blir ju omöjligt, det är bara om man kollar forumet hela dagarna och inte har nåt annat liv som man kan hänga med i sina egna trådar.

Allvarligt talat, varför måste allt förändras till det sämre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina 10 senaste inlägg-funktionen är alltså borttagen?

Närå, den är inte borttagen men är lite mer "samlad" än tidigare. Två sätt att hitta dina tidigare inlägg:

Metod 1. Klicka på ditt namn uppe i rutan till höger, och välj Mitt innehåll.

post-1-093295200 1279282673_thumb.png

Metod 2. Klicka dig in på din profil, och välj i flikarna vad för material du vill se.

post-1-085353100 1279282690_thumb.png

Huvudanledning till förändringen:

Detta är gjort för att lättare hitta allt material som du har bidragit med, inte bara foruminlägg. Här finns alltså även filer, men inom kort också blogginlägg. Tanken är att det ska bli mer logiskt och samlat, och inte så utspritt och ge känslan av lappverk som det annars lätt skulle ha blivit.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Sök avgränsat från YYYY-MM-DD"

Hur ändrar jag den där avgränsningen — att t.ex. inte avgränsas alls?

Jag förmodar att du menar avgränsningen som görs när du klickar på "Mitt innehåll"? Den har jag tills vidare utökat till 10 år, men reservationen att den kan behöva krympas igen för att lätta på databasens belastning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen vet jag inte om sökfunktionen är så bra? Jag sökte på "åska" för att väcka liv i en gammal tråd.

Och då fanns det inget alls. Men via google så spottade det fram träffar och jag hittade tråden direkt.

Jag skulle tro att detta beror på den avgränsning som fanns. När jag sökte i alla avdelningar efter ordet "åska" så hittades 120 inlägg. Prova igen och återkom 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

"Äntligen" ? Nja.. Med risk att hamna i gubb-gnäll-fällan, "det var bättre förr"-klubben, måste jag ändå tillstå att det som är själva forumet har krympt till en tummetott på förstasidan. "Senaste diskussionerna" har inte inlägg äldre än 1½ timme i skrivande stund, resten är i sort sett reklam och produktnyheter. Kan förstå att redaktionen känner det "kommersiella trycket" men någon kommunikativ förbättring, medlemmar emellan, kan jag inte se att det blivit.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Visa nytt innehåll" är en bra funktion som jag också använder. Jag tänkte närmast på förstasidan (om man skriver: //forum.studio.se/) så har antalet ämnen som visas där minskat med både denna och förändringen för några år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...