Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2010!


laxlaxlax

Recommended Posts

Ikväll klockan 20:00 börjar melodifestivalen!

Tänkte att alla vi som ser den utan sällskap kan få nånstans att ventilera åsikter och synpunkter.

Det går att lyssna in sig på http://svt.se/2.123448/1.1870399/tjuvlyssn...amp;lpos=lasMer

Spontana tankar är -

Märkligt låtskriveri i Jenny Silvers låt. Är det en av Bonuslåtarna? Riktigt tveksamt..

Autotune på nummer 5!

Jag lägger min tippning på vinnaren på Salem al fakir eller Linda Pritchard.. vad jag själv tycker om återkoms med! Får höra era tankar nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 257
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Skulle just till att starta en tråd...... Men jag undrar om nån av er har ett finger med i spelet på något bidrag? Kul att veta i så fall.

Har inte lyssnat i förväg, väntar till i kväll men såg att pain of salvation ska vara med.... spännande 😄 Ser också fram emot Al Fakirs bidrag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar inte förrän det är dax - men synpunkter kommer jag säkert att ha... 🙂

Misstänker att det är ungefär samma klass som det brukar vara, så att det egentligen hade räckt med 10 låtar i EN final. Trött på dokusåpe-tendensen, men man vill ju ändå se/höra alla bidragen, så att man har något att tjafsa om i oändliga forumtrådar... 😎

I och för sig kommer nog programmet som helhet att vara bättre, eftersom varken Luuk eller Mede är programledare - för sämre än dem får man leta efter... 😄

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade Salems låt 😄

om man nu skall börja gnälla... så tyckte jag det lät som om Pain Of Salvation har lyssnat lite väl mycket på Eltons "Rocket man" vad gäller versen 😉. Dock har han riktigt skön röst så det får gå ändå.

Jag gillar att följa melodifestivalen och gnälla lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade igenom bidragen lite snabbt. Brukar inte vilja höra något alls innan i vanliga fall men jag bröt rutinen för denna gång.

Rent spontant efter lyssningen känner jag mig ganska uttråkad, ingen av bidragen var egentligen något riv i. Salems musik är välproducerad som vanligt men tilltalar nog inte alls de som lyssnar.

Så här på rak arm gissar jag att nr 3: You're Making Me Hot-Hot-Hot kommer att ta hem flest poäng idag. En låt som kommer att fungera på golven även om jag tyckte att beatet var tråkigt och utan attityd. Den enda låten med lite fart i.

En låt som nog kommer att spelas mycket på radio efter detta är nr 4: Road Salt. Fin refräng som har en fin melodiföljd i sången. Sätter sig i huvudet.

Nr 7 vill jag inte ens uttala mig om. Ska bli jävligt roande att se det live ikväll 😉

Många av låtarna är fortfarande väldigt fast i gamla tråkiga invanda mönster till de artister som ställer upp. De måste vakna upp nu producenterna och våga göra lite annorlunda saker. Om vi nu ska dras med samma artister varje år kan vi väl iaf få njuta av olika stilar från dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jenny Silvers låt är skriven av en kompis, fast jag tyckte den var sådär... (oops!)

Plus att jag och Jenny har gått i samma klass på musikproduktionsutbildningen för många år sedan.

Fast som sagt, den får inte min röst, om jag nu hade röstat.

Kul! Håller med dig i din åsikt. Säkerligen välskriven och seriös men väldigt monoton. Faller efter 30sek tyvärr :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte sett melodifestivalen på flera år. Ikväll måste jag ju se eländet eftersom en kompis är med och tävlar... Så jag slipper i alla fall tänka på vilken jag ska rösta på!

Ska sitta och gnälla på hur enformigt, ytligt och förutsägbart allt är... Men på insidan kommer jag digga, och imorgon kommer jag vissla på vinnarlåten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pruttlljud!

Fusk-5.1 oxå!

Dom bakre har dom lagt på ett kasst roomreverb från hela ljudbilden fram! Plus att man hör typ tre fyra pers klappa!

När det är mellansnack så försvinner reverbet!

Skulle väldigt gärna vilja träffa dom klåparna som sitter i OB-fleur bussen och fråga både ett å annat!

Hur svårt kan det vara? Karaoke för fan!

EEEEEÖÖÖÖÖÖÖUUUUU- S O P A! ! !

Link to comment
Dela på andra sajter

tyckte alla låtarna var ganska slätstrukna. pain of salvation hade jag hoppats skulle dra litetyngre hård rock men det blev bara ett lång intro, undrar om gitarrist, trummis och bassist tyckte det var kul att stå sysslolösa i mörkret!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker låtarna var tråkiga? Är detta det bästa gräddan av proffsskrivare i Sverige kan skrapa ihop? Jisses.

Silvers låt är en hit. Förutsättningen är att den lämnar Sverige och inte spelas mer i Melodifestivalen, utan bara på klubbar. (Sen får man ju mixa om den lite så att den får lite mer tryck bakgrunden!) Ola var OK men bara knappt. Lindas upptempo sexiga Shakira/Aguilera låt kommer att ge röster i östeuropa. Pain of Salvation har en bra låt men kommer inte fixa melodifestivalen. Salem var välproddad. Resten kommenterar jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det var bra, men kändes inte halva bandet helt överflödigt?

Mmm, man undrar ju lite vad dom gjorde där... men bra var det. Salem var också ganska bra, mer schlager. Resten var ren dynga. Men nu har jag röstat!! Pain of salvation fick den 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...