Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2010!


laxlaxlax

Recommended Posts

Annons
  • Svar 257
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tog mig tid att orka och lyssna! Och den enda låt som har lite ballt krut i sig är Sibel!

Py = Uttjatat örebrofunk totohaverat shuffledynga!

NEO = Lite som melody club fast med mordena ljud.

Lovestoned = Ace of base /roxannekomp! Påminner lite om Norges skitlåt från förra året! Låter som om Roland Cedermark är med och drar i bälgen!

Anna Bergendahl = Rätt snygg soft låt. Men sången är på tok för kass! Standardstick i låten! Gäsp!

Pernilla Wahlgren = USCH!!! NÄR ska hon sluta sjunga? Krystat tillgjort. Låter som skolad barnskådis. Typ Vi på Saltkråkan! VIDRIGT!

Noll Disciplin = Horyngel som kör svensk Blink 182/ Jumper. Sjunger förjävligt. Sen hörs det hundra mil att det är Slate Drums!

Jöback = Gaypowerballad! Lite musikal, stort och fula uttjatade dur/mollkrockningar! Här börjar man leta kanyl!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Den enda jag fortfarande minns refrängen på (det är ca tre minuter sen jag lyssnade) är faktiskt Pernilla Wahlgren... Och jag som hatar Pernilla Wahlgren. 😆

Edit: Nähä, nu har jag glömt den också...

Redigerat av mahawi
Link to comment
Dela på andra sajter

Lät som ett dimackord i Jöbackrefrängen.

Njäe ... Nu har jag inte koll på tonarten, men om den går i C:

C (refrängens startton: G), Em, F, Fm (här ligger Jöback kvar på Ab under tonartsbytet, vilket blir refrängens nästa startton efter höjningen ... som kommer här:)

C#, Fm, F#, F#m

Enkelt och skitsnyggt!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
avgå Hökman 😛

som vanligt lägger man upp upplägget så Ljunggren o kempe

ligger väldigt bra till år efter år efter år efter år efter år efter år

Åh har du vaknat nu igen? Lagom till när spektaklet är över brukar du somna in igen. Är det någon som plockar upp dig från låddan varje år i tid? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh har du vaknat nu igen? Lagom till när spektaklet är över brukar du somna in igen. Är det någon som plockar upp dig från låddan varje år i tid? 😛

Jo av nån anledning lyckades jag prångla mej ur den där låddan med dom ratade bidragen nere i källaren på svt

jag skall säga dej det var en väldigt trevlig musikstund som kom ur den låddan , du skulle vart med istället för i

knät på troliga Björkman , ja vilka bidrag jag fick lyssnat till , som även i år blev ratade av den troliga kartellen

Redigerat av antikartellmusiken
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Missade skiten! Var på soundcheck. Spånade igenom en del på svt play. Och tycker fortfarande att Sibel var absolut ballast![/img]

Sibel som artist var väl OK men helt usel låtproduktion...

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då var det dags för årets festivalkartellgnäll, kan inte låta bli. Så fort det drar ihop sig till melodifestival i Public Service kan vi bara ställa upp med Kempe, Ljungren och Pling som låtskrivare. För att locka de äldre tittarna slänger man in artister från tidigare melodifestivaler och för att inte det ska bli alldeles förutsägbart får lilla dansbandet från Säffle och en fembarnsmamma från Västerås vara med som Jokrar. Melodifestivalen skulle bli MYCKET intressantare om fler släpptes in i matchen, det finns faktiskt mycket talang därute... Man kan ju undra om Björkman och bolagen "sejfar" när så få ges chansen men Sverige har ju bara vunnit fyra gånger sedan 1958 så det kan ju inte vara det (hmmm).

Här kommer några heta stalltips inför nästa år:

Johan Becker, Björn Skifs, Calle Cristiansson, Esteche, Patrik Öhlund, Brolle, Lasse Holm, ett par band från dansbandskampen. Skulle inte bli förvånad om brandmännen dyker upp igen, kanske har G:son nån kul låt på gång..? 😛

Snäälla, låt mig bli överraskad nästa år, jag är ju ändå med och betalar!

Ja e int bitter /

Link to comment
Dela på andra sajter

Njäe ... Nu har jag inte koll på tonarten, men om den går i C:

C (refrängens startton: G), Em, F, Fm (här ligger Jöback kvar på Ab under tonartsbytet, vilket blir refrängens nästa startton efter höjningen ... som kommer här:)

C#, Fm, F#, F#m

Enkelt och skitsnyggt!

Ahh. Så är det säkert. Fick bara känslan av ett dimackord när jag lyssnade första gången.

En annan har spelat CCR, Neil Young, Beatles, Boston, Bob Dylan å KISS i afton. Inga krusidiuller där 😆

Rock!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar Pernilla va?

För hon den där Anna hade ju en av Sveriges bästa röster helt klart!

Nästan lite Faith Hill stundtals.

Outstanding ikväll.

Tur för dig at du tycker det..

Kärringröst! VvVvVvvvaAaAaRrRrRTtTtt vart är mina löständer?.......

Hahah Faith Hill???? Driver du med mig.......?

Det är alltså sånna som du som ringer & röstar?......

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Tur för dig at du tycker det..

Kärringröst! VvVvVvvvaAaAaRrRrRTtTtt vart är mina löständer?.......

Hahah Faith Hill???? Driver du med mig.......?

Det är alltså sånna som du som ringer & röstar?......

Skulle aldrig falla mig in att rösta i dessa sammanhang.

Högst osannolikt att jag skulle köpa någon låt någonsin

i Eurovision eller den svenska uttagningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste erkänna att jag till slut fick krypa till korset. ALLA jag känner har sett ALLA delfinaler och jag kan inte säga någonting vid diskussionerna.

Nåväl! I lördags kl 20.00 hade jag veckodisken eller melodifestivalen att välja mellan, eftersom diskning aldrig varit favoritämnet valde jag att för

första gången i år se spektaklet. Älskade Sibels låt förra gången och tyckte den borde vinna i Globen, i år var bidraget totalt intetsägande. Hajade till lite vid refrängen,

det var allt! Neo var väl som mineralvatten, gott för stunden men knappast ngt man längtar efter. Att folk har satsat miljoner på honom verkar smått otroligt. Anna Bergendahl

(trodde först det var Molly - det kryllar av såna tjejer) hade en bra röst, liksom Sibel, men låten var verkligen tam. Sådana låtar går tretton på dussinet! Och då var det ändå min

favoritkompositör som låg bakom. Sedan hörde jag Py och gav upp! Ingen ska påstå att den låten kommit fram p g a sina egna kvaliteter, det är till 100% Pys kändisskap som vaskat

fram den låten. Sen kan den s k juryn fantisera vad den vill.

Efter Py rusade jag till disken!!

Stackars, stackars Sverige i maj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anna Bergendahl

klicka på hennes, om nån annan ligger uppe...

Faith Hill

"Nästan lite Fatih Hill stundtals", var allt jag skrev.

Klart Faith har en mognare röst (dubbelt så gammal), men den kvartshesa rösten har ju båda.

Det hör säkert du också.

Gillar också Anna Bergendahls röst och får faktiskt lite Tracy Chapman-vibbar i hennes vibrato och djup i stämman. Nu kommer det kanske inte riktigt fram i denna låt men i Idoluttagningen var jag helimpad...

Låten var ju inte mycket att hurra för men jag tycker hon och låten var det bidrag som bäst förtjänade att gå vidare igår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste erkänna att jag till slut fick krypa till korset. ALLA jag känner har sett ALLA delfinaler och jag kan inte säga någonting vid diskussionerna.

Nåväl! I lördags kl 20.00 hade jag veckodisken eller melodifestivalen att välja mellan, eftersom diskning aldrig varit favoritämnet valde jag att för

första gången i år se spektaklet. Älskade Sibels låt förra gången och tyckte den borde vinna i Globen, i år var bidraget totalt intetsägande. Hajade till lite vid refrängen,

det var allt! Neo var väl som mineralvatten, gott för stunden men knappast ngt man längtar efter. Att folk har satsat miljoner på honom verkar smått otroligt. Anna Bergendahl

(trodde först det var Molly - det kryllar av såna tjejer) hade en bra röst, liksom Sibel, men låten var verkligen tam. Sådana låtar går tretton på dussinet! Och då var det ändå min

favoritkompositör som låg bakom. Sedan hörde jag Py och gav upp! Ingen ska påstå att den låten kommit fram p g a sina egna kvaliteter, det är till 100% Pys kändisskap som vaskat

fram den låten. Sen kan den s k juryn fantisera vad den vill.

Efter Py rusade jag till disken!!

Stackars, stackars Sverige i maj.

ALLA låtar går ju inte vidare till stora finalen i maj...;-)

Det blir nog Jöback, som med en okej låt ändå gör ett genomproffsigt framförande och placerar Sverige kring 10e plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...