Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2010!


laxlaxlax

Recommended Posts

Tyckte också att Pain of Salvation-låten var bra, men varför dra upp hela bandet på scenen? Det förstärkte ju bara hela känslan att det faktiskt skulle komma igång någon gång. Men det hela blev bara ett långt intro istället. Det var ju inte direkt fördelaktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 257
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ehhh, druckit i kväll??? 😠

Ja ett glas rött. Och mer är på g!

Men förstod du inte mitt inlägg?

Alltså. Om något sätter sig på hjärnan, en sk hook. Oavsett om det är en bra eller dålig så är det en hook! Och det är ju det man vill uppnå om man skriver en låt.... eller? Att folk går och nynnar på låten även om dom så hatar den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ett glas rött. Och mer är på g!

Men förstod du inte mitt inlägg?

Alltså. Om något sätter sig på hjärnan, en sk hook. Oavsett om det är en bra eller dålig så är det en hook! Och det är ju det man vill uppnå om man skriver en låt.... eller? Att folk går och nynnar på låten även om dom så hatar den!

Undra om negativa hookar ökar mordstatistiken i landet? Tål att tänkas på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ett glas rött. Och mer är på g!

Men förstod du inte mitt inlägg?

Alltså. Om något sätter sig på hjärnan, en sk hook. Oavsett om det är en bra eller dålig så är det en hook! Och det är ju det man vill uppnå om man skriver en låt.... eller? Att folk går och nynnar på låten även om dom så hatar den!

Förstår precis vad du menar men kunde inte låta bli, nu ska jag ta ett glas rött 😠 Skål

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHAHA! Ja du, det kan man fundera på! Hade det gjort det på mig så hade jag suttit inne för en ca 10000 mord!

Det är ganska många mord, men med det rättssystemet vi har idag hade du troligen varit ute efter första natten pga gott uppförande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså? Öh? Simmar jag i brännvin här? Fattar inte själva röstningen. Springer runt här hemma och grejar och missat lite om vad som händer på tvn.

Vad hände med Salem? Och skulle det inte vara 5 som skulle till andra röstningen i kväll. Det var ju bara fyra. Eller smashade Salem på en gång och slapp vara med i andra omröstningen? Hjälp en gammal senil vinfyllerist!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså? Öh? Simmar jag i brännvin här? Fattar inte själva röstningen. Springer runt här hemma och grejar och missat lite om vad som händer på tvn.

Vad hände med Salem? Och skulle det inte vara 5 som skulle till andra röstningen i kväll. Det var ju bara fyra. Eller smashade Salem på en gång och slapp vara med i andra omröstningen? Hjälp en gammal senil vinfyllerist!

Satt helt frågande jag med över vad som hände, men tydligen gick Salem vidare direkt och dem andra fick göra upp om 1 till som skulle direkt till Globen (Ola) och resten åkte ur eller åkte till andra chansen. Värdelöst system.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg en liten snutt av det, han skådespelaren som varit med i Kristinamusikalen - fick mig att byta kanal, ett riktigt sömnpiller. Sedan ville jag se Fakiren med, för jag gillar en del av det han gjort tidigare men det gick åxå bort rätt snabbt, för mesigt. Sedan kan jag inte låta bli att undra; vore så jävla svårt att ändra reglerna så att bara de med poäng nog gick vidare till en eventuell final? Andra chanser och tredje platser och Krister Björkman; gör om det för tusan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ett glas rött. Och mer är på g!

Men förstod du inte mitt inlägg?

Alltså. Om något sätter sig på hjärnan, en sk hook. Oavsett om det är en bra eller dålig så är det en hook! Och det är ju det man vill uppnå om man skriver en låt.... eller? Att folk går och nynnar på låten även om dom så hatar den!

Same shit here otroligt nog!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lägger min tippning på vinnaren på Salem al fakir eller Linda Pritchard

Det var dom låtar jag tyckte var bäst. I särklass. Att Linda åkte är ju bara ytterligare ett bevis på att det är en artisttävling, inte en låttävling. Alla Olas fjortisfans ringde ju säkert 47 gånger var.

Men kul att al Fakir gick till Globen i alla fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Salem var ju bäst men är det ingen annan som tycker att refrängen liksom dog ut även om melodin var bra? Det stegrade snyggt till att dra igång sen blev det bara någon lustig halvtakt i refrängen... 🙂

Sen tyckte jag ju synd om de andra stackarna i PoS. Vad förnedrande att komma med i festivalen och sedan bara sitta och titta i mörkret. Undrar vad de satt och funderade på? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen tyckte jag ju synd om de andra stackarna i PoS. Vad förnedrande att komma med i festivalen och sedan bara sitta och titta i mörkret. Undrar vad de satt och funderade på? 🙂

Ja jag såg ju inte hela tiden. Du säger alltså att dom övriga i bandet bara satt och gjorde INGENTING... HELA LÅTEN???

Hoppas du driver med mig?! Jiises!!!! Äre så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha KillwithSkill, sluta vara en dramaqueen bara för att är på lyset nu! Men iaf, ja det stämmer. Gitarristen med dreadsen satt bara och glodde i golvet under hela numret, trummisen med...

Hehe jiises. Jag är inte ens salong.

Men jag tykte att det lät jävligt töntigt att bandet skulle vara med på scenen om dom inte tillför nåt musikaliskt!

Hehehehe, HAHAHAHA! Fan va töntigt. Undrar VEM som kom på den idén?

"-Öh vadå, vi är ju ett band och vi gör allting ihop och ALLA måste få cred.. för vi är ju .. ett band? Right?"

I stället för att få sitta i publiken och bara rysa åt ens bästa polare!

"-Det där är våran sångare och jag är så jävla stolt att få lira med han!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...